Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-22, 17:13
  #1
Medlem
DonCalderons avatar
Det är så att jag tankade ner den nya filmen apocalypto... desvärre var det med dansk text. Nu undrar jag om jag kan ta bort texten från filmen när jag väl bränt ut den på skiva? I VLC player kan jag välja bort texten och på så sätt läsa den engelska texten som bokstavligt talat finns "under" den danska. Men kan man göra det på dvd'n då det inte finns nån meny i filmen där man kan välja undertexter?

Obs: Om det nu spelar någon roll så är filmen en enda image fil på 4.nånting GB..
Citera
2007-01-22, 17:19
  #2
Medlem
jeajaks avatar
Jag antar att det är en IMG av en DVD.
Det låter iså fall som att du lugnt kan bränna skivan och sedan, när du tittar på filmen i din DVD-spelare välja "sub titles" eller vad det nu kan stå och ta bort textningen. Om den engelska textningen är inbränd kommer du då bara att se denna.

Eller missuppfattade jag något?
Citera
2007-01-22, 17:36
  #3
Medlem
DonCalderons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeajak
Jag antar att det är en IMG av en DVD.
Det låter iså fall som att du lugnt kan bränna skivan och sedan, när du tittar på filmen i din DVD-spelare välja "sub titles" eller vad det nu kan stå och ta bort textningen. Om den engelska textningen är inbränd kommer du då bara att se denna.

Eller missuppfattade jag något?

Jepp det är precis det jag menar... Men kan jag ta bort texten fastän filmen inte har någon meny där man kan välja undertexter? Alltså när man stoppar in dvd skivan kommer filmen att sätta igång direkt, finns ingen meny. Om det går.. Hur gör jag då?
Citera
2007-01-22, 20:02
  #4
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Subtitle knappen på dosan bör fungera, eftersom texten går att ta bort i VLC så är den inte inbränd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback