• 1
  • 2
2007-01-22, 13:41
Medlem
Hej, skulle vilja ta lite sånglektioner. Har sökt lite på internet och kollat gula sidorna efter en sångpedagog, men inte hittat nåt bra.
Är det någon som gått hos en sångpedagog i Västerås, eller känner nån?
Citera
2008-03-25, 01:48
Medlem
sångpedagog i Sthlm

Någon som känner till en riktigt grym sångpedagog i Sthlm?

Jag spelade för skojs skull in mig själv på mobilen för ett par veckor sedan och fy helvete vad det lät. Jag blev så förbannad så att jag gick och köpte en gura och bestämde mig för att jag inte ska lägga av förrän jag kan plinka ett par trubadurlåtar och sjunga hjälpligt till.

De flesta säger att de inte gillar sin röst men jag låter på allvar så illa att jag skrämmer iväg både folk och fä om jag överhuvudtaget öppnar munnen och försöker ta en ton.
Citera
2008-11-25, 13:59
Medlem
Någon som har tips på sångpedagog i Stockholm?

Tjena!

Jag söker en sångpedagog i Stockholm i stil med Melissa Cross... alltså nån som inriktar sig på eller har erfarenhet av lite hårdare sångstilar.

Nån av er som har provat på någon som är värd att kolla upp?
Citera
2009-06-18, 20:00
Medlem
jockelos avatar
Bra & Billig Sångpedagog i Gbg?

Vill ta tag i det här med att lära mig sjunga nu, på riktigt!

Någon som vet och kan rekommendera en prisvärd sångpedagog i Göteborg?

Tack på förhand!
Citera
2010-04-28, 21:00
Medlem
Danlos avatar
Jag är också intresserad! Vill utveckla min counter-tenor stämma så den blir mer kvinnlig och tonsäker.. ett spännande projekt för nån på Musikhögskolan kanske??
Citera
2011-08-23, 14:18
Medlem
GåVild&KörBaras avatar
Hjälp: Sångpedagog i Uppsala!

Hejsan.

Jag har nu under en tid försökt att hitta en vettig sångpedagog i Uppsala men finner detta svårt.
Pop/rock - nått sånt

Är det någon som har en rekommendation?

Tack
Citera
2012-10-01, 23:27
Medlem
Sångpedagog Kalmar

Hola, godkväll!

Dags att tänja på sångförmågan och söker därför en bra sångpedagog i Kalmartrakten.
Uppskattar alla rekommendationer.

Den enda jag hittar när jag googlar är La Voix vilket absolut är ett alternativ. Men det är aldrig fel med fler så man har lite att välja på.

/Alex
Citera
2013-01-31, 12:30
Medlem
donnamanloves avatar
Tips på sångpedagog i Sthlm eller Norrköping

Jag höll nyss på att sätta i halsen när jag sjöng med i en förhållandevis enkel låt då det lät minst sagt för jävligt. Min förra rena röst verkar vara ett minne blott och jag förstår nu varför halva släkten kollade på mig som om jag vore dum i huvudet under julens musikstunder.
Jag är från en musikerfamilj och har alltid kunnat sjunga någorlunda, och har tagit rösten för givet under hela mitt liv. Men nu inser jag att det är dags att tänka om och göra något åt problemet, för så här kan jag inte gå runt och låta.
Jag söker därför någon bra sångpedagog i Stockholm eller Norrköping, vilket av det spelar ingen roll. Berätta gärna om er egna erfarenheter med dessa med! Och har någon av er förlorat er sångförmåga för att sedan lyckats få tillbaka den?
Citera
2013-01-31, 12:50
Medlem
Octopodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag höll nyss på att sätta i halsen när jag sjöng med i en förhållandevis enkel låt då det lät minst sagt för jävligt. Min förra rena röst verkar vara ett minne blott och jag förstår nu varför halva släkten kollade på mig som om jag vore dum i huvudet under julens musikstunder.
Jag är från en musikerfamilj och har alltid kunnat sjunga någorlunda, och har tagit rösten för givet under hela mitt liv. Men nu inser jag att det är dags att tänka om och göra något åt problemet, för så här kan jag inte gå runt och låta.
Jag söker därför någon bra sångpedagog i Stockholm eller Norrköping, vilket av det spelar ingen roll. Berätta gärna om er egna erfarenheter med dessa med! Och har någon av er förlorat er sångförmåga för att sedan lyckats få tillbaka den?

Kan rekommendera Mikael Popovic som arbetar på Rytmus gymnasiet i norrköping.
Extremt påläst och har väldigt många stependier och liknande. Väldigt fokuserad på anatomi och personlig utveckling. Samt väldigt pedagogisk och humoristisk.

Skön kille att hänga med, och samtidigt väldigt kompetent!
Sök på honom, det borde gå att hitta någon typ av kontakt efter några sök på google, men annars borde du kunna snacka med honom via facebook
Citera
2013-02-02, 21:49
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopoda
Kan rekommendera Mikael Popovic som arbetar på Rytmus gymnasiet i norrköping.
Extremt påläst och har väldigt många stependier och liknande. Väldigt fokuserad på anatomi och personlig utveckling. Samt väldigt pedagogisk och humoristisk.

Skön kille att hänga med, och samtidigt väldigt kompetent!
Sök på honom, det borde gå att hitta någon typ av kontakt efter några sök på google, men annars borde du kunna snacka med honom via facebook

Okej, tack så mycket! Ska kontakta snarast då jag har ett gig i slutet av mars, plus att jag ska sjunga på ett bröllop snart. Vore extremt pinsamt att låta sig så här. I julas trodde jag det berodde på att jag var småkrasslig men så var dessvärre inte fallet. Min kille fick höra mig igår och trodde att jag skämtade.
Citera
2013-07-30, 17:02
Medlem
yulbrynners avatar
Sång/talpedagog i Göteborg?

Hej,

var hittar man en röstpedagog i Göteborgsområdet?

Jag vill främst ha hjälp med att utveckla en bra tal- och röstteknik överlag. (Inte enbart sång)

Jag goolar runt. Hittar ingenting. Allt verkar vara i Stockholm.

Några tips? Vad söker man på?

"Röstpedagog" ?
Citera
2013-07-31, 01:13
Medlem
Prova sök på logoped, dem kan hjälpa dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto