Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-22, 02:34
  #13
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Ett problem med den modellen ar forstas de massiva bojkotter och sanktioner som sannolikt skulle drabba Sverige om den anvandes. Man kan tycka vad man vill om den svenska invandringsmodellen till dags dato (sjalv tycker jag den ar/har varit vansinnig) men om man inte ar extremist sa maste en losning vara nagot mer politiskt mojlig an ghetton och liknande.
Visst är det så. Även om jag verkligen inte gillar folk från Afrika och mellanöstern generellt så inser jag att reservat för närvarande är politiskt omöjliga att genomföra. Det Sverige borde satsa på är istället att på sikt minska blattarnas andel av befolkningen genom att stimulera barnafödande hos svenskar. Detta sker lämpligen genom:
  • Ordentliga nedskärningar i bidragssystemen
  • Ordentliga skattelättnader för föräldrar
  • Genom att göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn
  • Skärpning av kriminalpolitiken
  • Avskaffande av asylrätten
Nedskärningar i bidragsystemen är givetvis tänkta att göra Sverige till ett mindre attraktivt land för lycksökare, men även för att minska barnafödandet hos invandrare och socialfall. Socialhjälp skall endast syfta till att hålla människor vid liv i baracker speciellt avsedda för socialfall, inte till att ge dem egna lägenheter och fickpengar.

Samtidigt skall barnafödande bland människor för försörjer sig själva stimuleras med hjälp av skattelättnader. Detta innebär att det nästan uteslutande är svenskars (och en del produktiva invandrargruppers) barnafödande som stimuleras.

Genom att sedan göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn som föräldrarna inte kan försörja minskas barnafödandet bland invandrare och socialfall ytterligare.

En hårdare kriminalpolitik med riktad lagstiftning (t.ex. skall brott begångna i grupp, d.v.s. typiska invandrarbrott, alltid ge maxstraff) hjälper till att hålla det värsta drägget från gatorna.

Slutligen skall Sverige givetvis stänga sina gränser för invandring totalt.

Genomförs dessa punkter så tror jag att det går att vända utvecklingen till en för Sverige mer positiv. Dessa åtgärder är dessutom hyfsat realistiska på sikt om den politiska korrektheten kollapsar. Då inga raslagar införs behöver Sverige sannolikt inte oroa sig för sanktioner.
Citera
2007-01-22, 12:40
  #14
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
  • Ordentliga skattelättnader för föräldrar
Ahh... Ekonomiska styrmedel...
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
  • Genom att göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn
  • Skärpning av kriminalpolitiken
Genom att sedan göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn som föräldrarna inte kan försörja minskas barnafödandet bland invandrare och socialfall ytterligare.
Vad exakt är "inte kan försörja"? Att ungarna hotar att svälta ihjäl eller att de inte kan få en komplett hockeyutrustning?

Och hur skulle du reagera om blattarna faktiskt är bättre på att försörja sina barn (man kan tänka sig att de trollar med knäna) medans svenskt slödder är ekonomiskt frivola och gärna skuldsätter sig lite extra för att köpa en något större plasma?

MVH
/HL
Citera
2007-04-29, 15:49
  #15
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Visst är det så. Även om jag verkligen inte gillar folk från Afrika och mellanöstern generellt så inser jag att reservat för närvarande är politiskt omöjliga att genomföra. Det Sverige borde satsa på är istället att på sikt minska blattarnas andel av befolkningen genom att stimulera barnafödande hos svenskar. Detta sker lämpligen genom:
  • Ordentliga nedskärningar i bidragssystemen
  • Ordentliga skattelättnader för föräldrar
  • Genom att göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn
  • Skärpning av kriminalpolitiken
  • Avskaffande av asylrätten
Nedskärningar i bidragsystemen är givetvis tänkta att göra Sverige till ett mindre attraktivt land för lycksökare, men även för att minska barnafödandet hos invandrare och socialfall. Socialhjälp skall endast syfta till att hålla människor vid liv i baracker speciellt avsedda för socialfall, inte till att ge dem egna lägenheter och fickpengar.

Samtidigt skall barnafödande bland människor för försörjer sig själva stimuleras med hjälp av skattelättnader. Detta innebär att det nästan uteslutande är svenskars (och en del produktiva invandrargruppers) barnafödande som stimuleras.

Genom att sedan göra det lättare för myndigheter att omhänderta barn som föräldrarna inte kan försörja minskas barnafödandet bland invandrare och socialfall ytterligare.

En hårdare kriminalpolitik med riktad lagstiftning (t.ex. skall brott begångna i grupp, d.v.s. typiska invandrarbrott, alltid ge maxstraff) hjälper till att hålla det värsta drägget från gatorna.

Slutligen skall Sverige givetvis stänga sina gränser för invandring totalt.

Genomförs dessa punkter så tror jag att det går att vända utvecklingen till en för Sverige mer positiv. Dessa åtgärder är dessutom hyfsat realistiska på sikt om den politiska korrektheten kollapsar. Då inga raslagar införs behöver Sverige sannolikt inte oroa sig för sanktioner.


borde inte den forsta att lamna landet vara vavra suk?
han e inte svensk i den etniska meningen sa vill vavra vara trovardig sa lamnar han landet omedelbart jag e beradd att skanka en hundring och en folkol.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback