Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-05-28, 14:17
  #25
Medlem
Lucasohais avatar
Svar så snabbt som möjligt skulle uppskattas, time is ticking...
Citera
2015-05-28, 14:32
  #26
Avstängd
.BookHouseBoy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucasohai
Svar så snabbt som möjligt skulle uppskattas, time is ticking...

Ja är du det minsta tveksam eller riskerar att förlora recept eller frihet så avstå till efter mötet. Självklart ser dom på dig att det är nå.

Edit. Missbruk blir aldrig antikt. En gång knarkis alltid under luppen.
Citera
2017-03-23, 04:44
  #27
Medlem
Jag har sökt runt lite på Flashback och internet i allmänhet om hur man enklast skulle kunna utvidga sina pupiller efter att te.x. ha tagit heroin/subutex eller andra droger som förminskar pupillen utan att hitta några tillfredsställande svar. Otrivin Comp innehåller Antropin som utvidgar pupillerna, och i mina sökningar fann jag till exempel detta blogginlägg intressant, då någon berättar om sin upplevelse efter att ha sprayat just detta i ögonen; http://sprakgrandsbloggen.blogg.se/2...en-djarva.html

Det skall enligt inlägget i bloggen inte vara farligt (enl en ögonläkare hon tydligen känner). Pupillerna skall tydligen ha blivit stora som tefat, förmodligen på grund av att nässprayen innehåller Antropin. Jag funderar då på följande; Om man blandar ut en viss mängd Otrivin Comp med en viss mängd vatten, och har detta i ögonen efter man tagit te.x. någon opiat. Borde detta kunna göra pupillerna relativt normalstora? Jag utgår ifrån att pupillerna blir stora som tefat vid ett vanligt sprut trots att de är små från början, men jag vet inte.

Någon som har provat, eller har erfarenheter i denna fråga?
Citera
2017-03-25, 02:06
  #28
Medlem
Kingahzs avatar
Oroa dig inte för små pupiller, ingen som inte själv knarkar lägger märke till sånt.
Citera
2017-03-25, 03:51
  #29
Medlem
För egen del är jag inte särskilt orolig. Man får ju tänka efter före (om man har den möjligheten dvs, vet hur det är att vara i missbruk). Men jag är väldigt nyfiken!
Citera
2017-03-26, 08:27
  #30
Medlem
Capotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vh137
Jag har sökt runt lite på Flashback och internet i allmänhet om hur man enklast skulle kunna utvidga sina pupiller efter att te.x. ha tagit heroin/subutex eller andra droger som förminskar pupillen utan att hitta några tillfredsställande svar. Otrivin Comp innehåller Antropin som utvidgar pupillerna, och i mina sökningar fann jag till exempel detta blogginlägg intressant, då någon berättar om sin upplevelse efter att ha sprayat just detta i ögonen; http://sprakgrandsbloggen.blogg.se/2...en-djarva.html

Det skall enligt inlägget i bloggen inte vara farligt (enl en ögonläkare hon tydligen känner). Pupillerna skall tydligen ha blivit stora som tefat, förmodligen på grund av att nässprayen innehåller Antropin. Jag funderar då på följande; Om man blandar ut en viss mängd Otrivin Comp med en viss mängd vatten, och har detta i ögonen efter man tagit te.x. någon opiat. Borde detta kunna göra pupillerna relativt normalstora? Jag utgår ifrån att pupillerna blir stora som tefat vid ett vanligt sprut trots att de är små från början, men jag vet inte.

Någon som har provat, eller har erfarenheter i denna fråga?

Otrivin Comp innehåller inte atropin utan Ipratropium, dock liknande effekt på de två. Hade själv tillgån till atropin på den tiden jag gick på opiater och försökte mixtra så pupillerna skulle vara lagom stora. Kan säga att det är jävligt svårt då det lätt blir för mycket så man ser helt e-ad ut. Men som svar på fin fråga så absolut, späd ut otrivin comp och droppa i ögonen, bara ta det varligt

Med vänlig hälsning,
Capote
Citera
2017-03-26, 15:55
  #31
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
Oroa dig inte för små pupiller, ingen som inte själv knarkar lägger märke till sånt.

Jag är beredd att hålla med. Har själv nojat som fan över små pupiller när jag har behövt jobba dagen/kvällen efter en opi dag. Gått och speglat mig och svurit över små pupiller. Sen har jag märkt att pupillerna inte har varit så mycket större när de blivit normala och att kollegors pupiller är rätt små de med.
Stora pupiller tror jag är mycket mer märkbara så det är dumt att experimentera med pupillvidgande preparat om man inte kan ställa in sysslan , om det blir för mkt, om man vill vara obemärkt .
Citera
2017-04-03, 15:49
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capote
Otrivin Comp innehåller inte atropin utan Ipratropium, dock liknande effekt på de två. Hade själv tillgån till atropin på den tiden jag gick på opiater och försökte mixtra så pupillerna skulle vara lagom stora. Kan säga att det är jävligt svårt då det lätt blir för mycket så man ser helt e-ad ut. Men som svar på fin fråga så absolut, späd ut otrivin comp och droppa i ögonen, bara ta det varligt

Med vänlig hälsning,
Capote

Tack för ditt/era svar! Okej, så det är alltså Ipratropium i dom och inte Atropin, men likvärdig effekt. Hade inte tänkt prova på det här själv, men blev väldigt nyfiken på om det skulle fungera rent hypotetiskt.

För övrigt kan jag väl hålla med om att generellt så syns det inte direkt (även om allt är relativt). Så om man är orolig över att pupillerna ser små ut, är det nog säkrast att inte försöka mixtra med något för att göra dom större uppenbarligen. Att gå med tefatsögon är mindre roligt än knappnålsögon isf, kan jag känna rent spontant.

Må väl,
vh137
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback