Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-18, 13:52
  #1
Medlem
Mike_Nesss avatar
Tänkte kolla med er som oxå använder Sub en del tex. Hur man kan göra för att förebygga de jävligt pyttesmå och glansiga/"drogade" ögonen, dagen efter man intagit det.
Jag ser helt "drogad", kalla, skitsmå, ibland röda och glansiga, riktigt "fina ögon"

Tar jag tex Sub på kvällen så har jag svinskumma/"äckliga" ögon, HELA dagen/kvällen efter i stort sett.
Lite jobbigt, för att inte säga omöjligt, om man måste ut på "byn" för något ärende, lr träffa någon man känner (föräldrar, vissa kompisar) etc. Vara bland folk helt enkelt.

Självklart får jag små ögon (pupiller/glansiga till viss del) på alla Opiater/Opioder, såsom tram/kodein m.fl etc oxå, även en del dagen efter, men där är det ingen större fara utan brukar lägga sig snabbt och inte se så farligt ut.
Men INGET är som på "Sub".

Skulle vilja ha tips på hur man botar dessa ögon och även får "upp pupillerna" då man ser "nedgången" ut hela dagen/kvällen dygnet efter intag. Vill kunna ta lite sub på kvällen och mysa, men ändå dagen efter kunna visa mig och vara bland folk etc. Ja ni fattar...
Tjack är inget alternativ då det bara intas vid fest då och då och inget jag vill ta vardagligen. Beställt lite Efedrin för att se om det kanske fungerar, bara man inte ser "påtänd" ut då istället. Men har för mig att alla andra gånger jag ätit "effe" så har inte riktigt det fenomenet dykt upp.

Ha det Gött därute...
Citera
2007-01-18, 14:11
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Äsch, inte ser man nedgången ut med små pupiller... Det är tomma, kalla seriemördarögon man får... Och det är ganska vackert faktiskt... Vet du att fängslade seriemördare alltid får en massa brev och besök av tjejer som är helt galna i dem??
Citera
2007-01-18, 14:23
  #3
Medlem
jag tycker att det ser snyggt ut när pupillerna är knappnål små . Så jag klagar inte . Tror inte många anar så mycket om man skulle bete sig normalt . det är ju värre om man har tefats stora tjack pupiller .

Mvh Rille
Citera
2007-01-18, 14:38
  #4
Medlem
Mike_Nesss avatar
Nu är ju allt inviduellt som sagt.

Men, JAG ser förjävlig ut rent ut sagt, samt även ett par av mina kompisar jag känner, blir även dom, så dagen efter
Vet inte vad ni har för relation till era "äldre", kompisar etc, men jag kan inte visa mig sådan ute iaf, eller beblanda mig med "pärona" då de ser ganska direkt isåfall...

Speciellt Mamma, som själv är narkosläkare och även läst mkt om medicin, samt brukat det själv en hel del.
Så hon och jag har ju pratat en del om, att jag använt div.substanser etc, men nu är det slut på det enligt mig. Så Lite dumt att komma med de ögona då dagen efter enligt mig om jag är tvungen dit eller hon kommer på besök eller vad som helst.. Vill helst inte se ut så i vilket fall, då de allra flesta i min omgivning VET att jag inte ser ut så annars.

Så som svar på frågan, FINNS?? det något som kan förstora pupillerna och även kanske fixa glansigheten/rödheten/"nergågna" looken på ögonen??

"Cleareyes"/Nässpray är ju en utväg för de röda och glansiga ögonen, men inte pupillerna.
Sen hade jag tänkt subba lite ikväll , så svar på produkter att inhandla på apotek etc rekomenderas varmt just nu. Var ute igår med tjejen och hade festkväll med ett annat par och blev en del fest, så har knaprat några "blå" (+ en "tuting" inatt då innan läggdags) m.m, för att få en lugnare, fridfullare dag där jag kan åka ut på "stan/byn" och göra lite ärenden, så som att inhandla något bra mot ögonen tex , men tänkte mysa ner mig med lite sub i soffan ikväll. Men kommer ju som bekant en morgondag oxå....
Citera
2007-01-18, 14:40
  #5
Medlem
Nemesis1s avatar
Ta ecstasy! Då blir pupillerna större igen... =D

Nä, men seriöst så tror jag inte folk tänker så mycket på pupillstorleken... Du inbillar nog dig att dina ögon blir mer "nedgångna" än de egentligen blir... På samma sätt som en tonåring t.ex. kan inbilla sig att en liten finne är jättetydlig och jätteful så att hela världen äcklas eller något...
Citera
2007-01-18, 14:58
  #6
Medlem
Mike_Nesss avatar
Hmm.. använt Opiater/Opioder i ett flertal år, "Sub" till och från kanske i lite över än 1 år. Aldrig långa perioder utan mest då och då.
Men väldigt mkt tram/kod m.m.
Haft Morfin, Ketogan, Tram, Kodein, Oxy, Sub m.m.

Men INGET har gett dessa ögon som sub, helt ärligt.
Kanske bara jag som "inbillar" mig mkt men de ser hel enkelt ofta förjävliga ut hehe=), enligt mig och andra så ser jag riktigt "risig" ut faktiskt.

Men men... man får väl stå ut för njutningens skull

OT: Hur blir ögonen på en "del" benz om man ploppar i sig det då efter en subnatt i den sköna dvalan?
Jag har iofs ätit väldigt mkt benz själv i russyfte, gillar att köra kombon med Opiaterna.
Men aldrig tänkt på vilka bieffekter det ger på ögonen faktiskt av Benzen. Så tänkte bara slänga in frågan snabbt här, det utvidgar väl inte pupillerna nämnvärt väl? Glansiga?
Citera
2007-01-18, 15:03
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
OT: Hur blir ögonen på en "del" benz om man ploppar i sig det då efter en subnatt i den sköna dvalan?
Jag har iofs ätit väldigt mkt benz själv i russyfte, gillar att köra kombon med Opiaterna.
Men aldrig tänkt på vilka bieffekter det ger på ögonen faktiskt av Benzen. Så tänkte bara slänga in frågan snabbt här, det utvidgar väl inte pupillerna nämnvärt väl? Glansiga?
De blir ungefär som på alkohol...
Citera
2007-01-18, 15:05
  #8
Medlem
Det finns faktiskt ögon-droppar som förstorar pupillerna. För när jag va på sjukhuset Å skulle göra nån ögon undersökning efter en bil olycka, allvarlig sådan. Då fick jag D. Men kommer inte ihåg vad det hette, men det finns.
Citera
2007-01-18, 15:19
  #9
Medlem
Mike_Nesss avatar
Frazze77: Det lät ju onekligen intressant...

Ingen som vet vad han kan mena för några??
Citera
2007-01-18, 15:32
  #10
Avstängd
Gimpen_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frazze77
Det finns faktiskt ögon-droppar som förstorar pupillerna. För när jag va på sjukhuset Å skulle göra nån ögon undersökning efter en bil olycka, allvarlig sådan. Då fick jag D. Men kommer inte ihåg vad det hette, men det finns.


Fick såntdär när jag hade fått en snöboll i ögat för en herrans massa år
sedan, ena ögat va normalt medans andra va så stor den kan bli så lite
skumt ut. Skulle man köra i båda ögonen så skulle man se galet trippad ut
så knappast bättre än att glida runt med små.

mvh
Citera
2007-01-18, 15:58
  #11
Medlem
Cleareyes!! Men av dom får man inte störra pupiller, men helt vita ögon. Och med vita ögon så ser man faktiskt mer välmående ut.
Citera
2007-01-18, 16:07
  #12
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
Frazze77: Det lät ju onekligen intressant...

Ingen som vet vad han kan mena för några??

Belladonna-extrakt fungerar likadant iaf. Men sen gäller det bara att pupillerna inte blir för stora
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback