Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-17, 21:59
  #1
Medlem
glupsks avatar
Har tänkt börja lira Morrowind igen, eftersom både Gothic 3 och Oblivion var stora besvikelser för mig. Men eftersom jag i princip kan Morrowind helt utantill undrar jag om någon har tips på addons som gör tex Spelet svårare, nya mobs, öar, Npc's, vapen, uppdrag, alltså ett addon som kan jämföras med ett nytt expansion pack.

Men jag vill helst ha ETT stort addon istället för några mindre eftersom det kan inträffa jobba krockar.
Citera
2007-01-17, 22:03
  #2
Medlem
DrSpankels avatar
Har du båda expansionerna till att börja med?

Hittade någon hemmagjord addon där man fick en helt ny ö som hette nått med skeleton island på en hemsida. Kommer dock inte ihåg var. Kan leta lite i favoriterna senare.

edit: http://www.theelderscrolls.com/downl...es_plugins.htm
Det var på hemsidan jag drog ned den. Den var nog inte särskilt stor.
Citera
2007-01-17, 22:08
  #3
Medlem
wheyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glupsk
Har tänkt börja lira Morrowind igen, eftersom både Gothic 3 och Oblivion var stora besvikelser för mig. Men eftersom jag i princip kan Morrowind helt utantill undrar jag om någon har tips på addons som gör tex Spelet svårare, nya mobs, öar, Npc's, vapen, uppdrag, alltså ett addon som kan jämföras med ett nytt expansion pack.

Men jag vill helst ha ETT stort addon istället för några mindre eftersom det kan inträffa jobba krockar.

Har precis börjat om på ny kula.

Jag kör följande:
  • Darker Morrowind - högupplösta texturer som gör Vvardenfell lite mörkare
  • Necessities of Morrowind - du måste äta/dricka/sova regelbundet, annars får du penalties
  • Better Heads - mycket välgjorda huvuden som mer ser ut att passa i Oblivion
  • Better Bodies - högupplösta och proportionerliga kroppar
  • NPC LCV Schedules - Många NPC's har en dygnsrytm och befinner sig på olika platser beroende av vilken tid på dygnet det är
  • Water Life - undervattensliv, bläckfiskar och hajar finns att finna om man simmar för långt, dessutom kan man fiska för att få mat om man använder Necessities of Morrowind också
  • Suran Underworld - staden Suran har utökats, med flera nya underjordiska platser
  • Sixth House - möjligheten att arbeta under Dagoth Ur och arbeta sig upp inom The Sixth House
  • Uvirith Inside - Tel Uvirith som blivit utökat
  • Wayfarers Rest - köp ett värdshus och tjäna pengar på det

Dessa moddar har förbättrat min spelupplevelse enormt mycket, känns som att det är första gången man spelar spelet.

Vad gäller nya områden är det lite kärvt med sådana moddar, och om de finns så brukar de skapa en del konflikter, iaf moddar som Balmora Expanded, d.v.s. de som utökar redan existerande områden.

Alla dessa moddar som jag nämnt fungerar hursomhelst bra med varandra, dessutom är de av hög kvalitet.
Citera
2007-01-17, 22:16
  #4
Medlem
DrSpankels avatar
wheyrd: Det var mycket där som lät j*vligt intressant. Var hittade du allt?

Här finns det en del att leta igenom också.
http://planetelderscrolls.gamespy.co...ds.List&game=3
Citera
2007-01-17, 22:19
  #5
Medlem
wheyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
wheyrd: Det var mycket där som lät j*vligt intressant. Var hittade du allt?

Här finns det en del att leta igenom också.
http://planetelderscrolls.gamespy.co...ds.List&game=3

Jag hittade dom just på planet elder scrolls, tryckte på "top rated" så fick jag upp de populäraste moddarna. Spelar en dunmer assassin just nu, och tänker knappt på att jag gjorde samma sak för fyra år sedan, dessa moddar har verkligen ökat hållbarheten.
Citera
2007-01-17, 22:24
  #6
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheyrd
Jag hittade dom just på planet elder scrolls, tryckte på "top rated" så fick jag upp de populäraste moddarna. Spelar en dunmer assassin just nu, och tänker knappt på att jag gjorde samma sak för fyra år sedan, dessa moddar har verkligen ökat hållbarheten.

ah.. vad dum jag är
Enda modden jag tankat där är high-res textures men den tillförde en hel del. (tror det vad där jag hittade den iaf).
Citera
2007-09-24, 14:34
  #7
Medlem
V-rocks avatar
Är en van xbox lirare, säkert slösat bort en 300 timmar på morrowind där, men nu tänkte jag börja lira på dator efter att ha sett denna tråd och läst om hemsidan http://www.tamriel-rebuilt.org/?p=main.

Någon som fattar något av detta, har de släppt ett par städer till morrowind eller sparar dom allt till ett jättepaket?

Kollar man kartan ser man ju att spelet fyrdubblas!
Citera
2007-09-24, 16:22
  #8
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheyrd
text..

nu får man lust att börja spela morrowind igen!
ska rota fram skivorna och installera och tanka lite addons från sidan.
Citera
2008-01-22, 22:19
  #9
Medlem
Tekoppars avatar
Bumpar denna tråden och undrar om någon skulle kunna ladda upp modsen till morrowind någonstans så dom går att tanka. För på planetelderscrolls så måste man ha ett konto.
Citera
2008-02-06, 12:39
  #10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
http://www.mwmythicmods.com/

Där har ni allt ni nånsin har velat ha och lite till. Det finns två listor med kvalitetsmodar där och dom har jag plockat mycket från. Finns också massvis med nya områden och utbyggnader av gamla områden med massvis med tillhörande quests till. En del av dom större är som en hel expansion och riktigt välgjorda också..
Citera
2009-03-13, 22:27
  #11
Medlem
Gosifs avatar
Har en fråga. Vill inte direkt bumpa den här tråden med finns det någon anständig mod som gör att man hittar questerna lite lättare? Är tyvärr lite oblivion-skadad. Map-marker eller dylikt skulle vara kalas.
Citera
2009-03-14, 18:40
  #12
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har en fråga. Vill inte direkt bumpa den här tråden med finns det någon anständig mod som gör att man hittar questerna lite lättare? Är tyvärr lite oblivion-skadad. Map-marker eller dylikt skulle vara kalas.
haha, tack för att du bumpade tråden Blev verkligen sugen på att spela morrowind nu. Nej, jag håller med. Questloggen borde varit bättre, så som den är i oblivion. Ska försöka leta om det finns en sån addon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback