Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-17, 02:25
  #1
Medlem
Berberines avatar
Hejsan.
Vet att man tydligen kan få tag på Tramadol, DXM, Diazepam o Kodein i thailand.
Mej har de dock nekat Valium när jag frågat, men har också bara försökt på några ställen i bkk, och aldrig frågat efter något annat...
Om någon sitter på info om apotek som inte har något emot att hjälpa folk i nöd så välkomnas PM med stora öppna armar!

Hur är det i Vietnam föresten?
Vad ska man fråga efter och vad ej.
Och hur mycket sanning ligger det i att Ketamin säljs över disk i Kambodia?
2007-01-17, 02:30
  #2
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Hejsan.
Vet att man tydligen kan få tag på Tramadol, DXM, Diazepam o Kodein i thailand.
Mej har de dock nekat Valium när jag frågat, men har också bara försökt på några ställen i bkk, och aldrig frågat efter något annat...
Om någon sitter på info om apotek som inte har något emot att hjälpa folk i nöd så välkomnas PM med stora öppna armar!

Hur är det i Vietnam föresten?
Vad ska man fråga efter och vad ej.
Och hur mycket sanning ligger det i att Ketamin säljs över disk i Kambodia?

Vad jag har hört så ska valium vara ganska lätt att få tag på.. Säg bara att du behöver dem för din ångest och inte fick ta med tillräckligt många ner dit. Har också hört att man ska gå till något apotek som inte ligger så centralt eller i turistorter, kolla lite längre utåt (eller vad man ska säga...)
2007-01-17, 06:37
  #3
Medlem
jrgbgs avatar
I BKK e det ganska torrt på valium, och hittar du några brukar de sälja minst 100 påsar med riktigt svaga skitvalium.
på öarna söderut vimlar det av valium, och bättre kvalitet. kostar mellan 2-3 kr st. finns säkert billigare , men den enda gången jag fått valium av kvalitet i thailand var på koh pangan, för 3 kr st. riktigt bra drag i dem. har aldrig hittat roche i blister i thailand, då det inte är tillåtet att sälja vare sig valium eller kodein på pharmacy där egenligen.
Stick till khao sarn road, och fråga runt lite. jag köpte 100 st för 200 kr där sist jag var nere.. kass kvalitet, men tar man 5-6 st så funkar de på en längre busstur.
2009-10-11, 19:37
  #4
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Bumpar tråden lite då jag ska till vietnamn i april. Kan man köpa tramadol och kodein över disk där eller?
2009-10-11, 21:53
  #5
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Bumpar tråden lite då jag ska till vietnamn i april. Kan man köpa tramadol och kodein över disk där eller?


"då det inte är tillåtet att sälja vare sig valium eller kodein på pharmacy där egenligen." skrev nån tidigare i tråden :P
2009-10-12, 12:43
  #6
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
"då det inte är tillåtet att sälja vare sig valium eller kodein på pharmacy där egenligen." skrev nån tidigare i tråden :P

Jo men lagarna följs inte till punkt och pricka i såna där länder för att underdriva. Bömpar tråden igen, måste ha svar.
2009-10-12, 14:02
  #7
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Muta
2009-10-13, 12:58
  #8
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Hehe sry om jag är en jobbig jävel, men jag har fortfarande inte fått nåt vettigt svar så därför bumpar jag tråden igen.
2009-10-13, 13:01
  #9
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Hehe sry om jag är en jobbig jävel, men jag har fortfarande inte fått nåt vettigt svar så därför bumpar jag tråden igen.

Man kan köpa kodein men det är oftast med paracetamol i så ta och läs en cwe-guide om du inte kan det redan.
2009-11-14, 18:27
  #10
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Man kan köpa kodein men det är oftast med paracetamol i så ta och läs en cwe-guide om du inte kan det redan.

Ursäkta mitt monsterbumpande :P. Så vietnam är typ som thailand vad gäller apotek om jag förstått det rätt?
2018-12-30, 16:50
  #11
Medlem
Hittar ingen nyare tråd men tänkte hjälpa till lite. Phu quoc anlände jag till med inga tankar på gamla piller tider då man har familj. Av ett tillfälle så hamnade vi på ett litet apotek och var bara tvungen att fråga om diazepam och då öppnade hon en metallåda med, xanax, tramadol och diazepam. Allt i karta. Samma i Saigon, verkar som att det finns på varje apotek så ni vet. Piz
2018-12-30, 17:00
  #12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Hittar ingen nyare tråd men tänkte hjälpa till lite. Phu quoc anlände jag till med inga tankar på gamla piller tider då man har familj. Av ett tillfälle så hamnade vi på ett litet apotek och var bara tvungen att fråga om diazepam och då öppnade hon en metallåda med, xanax, tramadol och diazepam. Allt i karta. Samma i Saigon, verkar som att det finns på varje apotek så ni vet. Piz
(FB) Vad kan jag handla i land X (Den stora tråden om att köpa droger i olika länder /mod) /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback