Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-25, 00:56
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ja verkligen. Minns inte så mycket från serien än att farsan satt som klistrad framför den om kvällarna.
Ibland känns det som att den hör hemma bra mycket längre bak i tiden än tidigt 90tal med klipp som detta:
https://www.youtube.com/watch?v=021gIuSmCDQ
Saknar tiden då det mesta var tillåtet och alla kunde skämta om och med varandra utan att det skulle bli en massa efterföljder.

Det är väl för att den är kopierad i princip rakt av från en brittisk serie.
Citera
2022-08-25, 01:00
  #230
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är väl för att den är kopierad i princip rakt av från en brittisk serie.

Baserad på Honeymooners. Står i eftertexterna på alla avsnitt. Ingen hemlighet.
Citera
2022-08-25, 01:04
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Baserad på Honeymooners. Står i eftertexterna på alla avsnitt. Ingen hemlighet.

Jo och det märks, det är ganska mycket i RRR som känns lite märkligt. T ex att en spårvagnschaufför i Göteborg på 90-talet skulle ha en hemmafru.
Citera
2022-08-25, 01:14
  #232
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo och det märks, det är ganska mycket i RRR som känns lite märkligt. T ex att en spårvagnschaufför i Göteborg på 90-talet skulle ha en hemmafru.

Sant men hon jobbar i vissa avsnitt med lite av varje för extrainkomst. Bland annat på mödravårdscentralen. Detta avsnittet tar upp ämnet:

https://www.youtube.com/watch?v=ZQQ3zVhcFlk
Citera
2022-08-26, 22:43
  #233
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo och det märks, det är ganska mycket i RRR som känns lite märkligt. T ex att en spårvagnschaufför i Göteborg på 90-talet skulle ha en hemmafru.

Eller att de varken har teve eller telefon. Utom i ett avsnitt där de köper en teve, och det är en stor grej för dem.
Citera
2022-08-26, 22:54
  #234
Medlem
Ett avsnitt som är så bra är när Rolf och Nisse kör fågelskådning från Rolfs köksfönster och Rolf säger att han ser någon sällsynt fågel och skriver ner det. Varpå Nisse säger "såna finns ju bara i Sydamerika" typ och Rolf säger sitt klassiska "Nisse, pisse, päronpung" sen nått om att Nisse ska titta på allt folk som rör sig på gatan och utbrister "en neger där, en neger där, neger,neger everywhere"..... dör varje gång haha!
__________________
Senast redigerad av Seradas90 2022-08-26 kl. 23:01.
Citera
2022-09-04, 04:02
  #235
Medlem
Lite småkul serie som jag uppskattar bättre idag än som ungdom trots att jag blivit alltmer PK med åren.

Rolf må vara en gaphalsig jubelåsna men jag kan ändå ge honom ett visst underhållningsvärde. Lite på samma sätt som jag roas av det amerikanska ärkenötet Al Bundy om den jämförelsen är rimlig.

Tanken är ju ändå att vi ska skratta ÅT Roffes dumhet och alla hans snillefattiga upptåg snarare än att ryggdunka honom. Då funkar det med humorn oavsett ens egen politiska riktning.

Gillar dock Rolf och Nisses fruar bäst. Sköna dialekter från dessa rappkäftade fjällor och Bettan är ett utmärkt komplement till Roffe som den kloka och sansade parten i deras relation.

En av favoriterna är avsnittet där en rasande Rolf hämnas på Nisse för att denne inte röstade på honom till årets Masthuggarbroder eller nåt sånt. Man kan ju lugnt säga att hans barnsliga småsinthet kommer tillbaks och biter honom i fläsket där på slutet
__________________
Senast redigerad av 1-9-14-1-namnkod 2022-09-04 kl. 04:04.
Citera
2023-03-30, 18:42
  #236
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=jjPl8M5KP8c

Utan tvekan det bästa avsnittet i Rena Rama Rolfs historia.
Citera
2023-04-03, 09:32
  #237
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=jjPl8M5KP8c

Utan tvekan det bästa avsnittet i Rena Rama Rolfs historia.

Nja, det bästa är definitivt "Du kan kalla mig Bob".
Citera
2023-04-19, 20:59
  #238
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nja, det bästa är definitivt "Du kan kalla mig Bob".

Det funkar med, finna många bra.
Citera
2023-06-21, 13:06
  #239
Medlem
SGustafsson91s avatar
Vet att serien fanns på TV4 Play för ett gäng år sedan. Är det någon som har dessa nersparade? Fanns ju ett par avsnitt där som aldrig släpptes på DVD.
Citera
2023-06-22, 02:08
  #240
Medlem
Mittpunkts avatar
Vilket avsnitt och säsong är det när Rolf och Nisse spelar biljard hemma hos Rolf’s chef och Nisse kommer med massa bra förslag och blir erbjuden jobb som chef?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback