2013-10-22, 13:18
Medlem
hetfields avatar
Söker artister som påminner om Moderat och Jon Hopkins.

Moderat - Bad Kingdom:

http://www.youtube.com/watch?v=I1gewNVv1UY

Moderat - A New Error:

http://www.youtube.com/watch?v=JWnX41TBFF4

Jon Hopkins - Open Eye Signal:

http://www.youtube.com/watch?v=Q04ILDXe3QE
Citera
2013-10-22, 17:47
Medlem
Leila K - Electric vad låter som det idag

Efter att ha sätt dokumentären om Leila K och lyssnat på hennes gamla musik så måste jag medge att det jag hade då faktiskt var ganska bra.

Gillade speciellt trycket och sången i "Electric" denna musikgenre har jag NOLL koll så vart börjar jag.

Vad låter idag som Leila K
TAR GÄRNA EMOT TIPS
Citera
2013-10-22, 17:49
Medlem
gato12s avatar
M.I.A

www.youtube.com/watch?v=ewRjZoRtu0Y
Citera
2013-10-22, 18:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
M.I.A

Har du ens hört Electric? Det är ju en technolåt i hög tempo men en studsig och klassisk gabberbasslinga och en unts-unts-untsig bas som bara ber om att man ska hoppa runt. Paper Planes är en bra låt men den påminner ju inte alls om Leila K, det gör inte heller dom andra av M.I.A.s låtar som jag har hört.
Citera
2013-10-22, 18:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du ens hört Electric? Det är ju en technolåt i hög tempo men en studsig och klassisk gabberbasslinga och en unts-unts-untsig bas som bara ber om att man ska hoppa runt. Paper Planes är en bra låt men den påminner ju inte alls om Leila K, det gör inte heller dom andra av M.I.A.s låtar som jag har hört.

Mjaa, det var det närmaste jag kom på...svårt att hitta någon som låter så idag-påvisar väl hur unik hon verkligen var.

Fast till mitt försvar så har ju Leila själv talat uppskattande om M.I.A samt att det mer eller mindre ses som ett etablerat faktum att hon hämtat en del inspiration från svenskan.
Citera
2013-10-22, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Romelanda
Efter att ha sätt dokumentären om Leila K
Talar du om "Fuck you, fuck you very much" eller är det någon annan dokumentär?
Citera
2013-10-22, 18:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Mjaa, det var det närmaste jag kom på...svårt att hitta någon som låter så idag-påvisar väl hur unik hon verkligen var.

Fast till mitt försvar så har ju Leila själv talat uppskattande om M.I.A samt att det mer eller mindre ses som ett etablerat faktum att hon hämtat en del inspiration från svenskan.

Jag kan i ärlighetens namn inte komma på något som är nästan i närheten i dagens läge. Tyskarna var ju annars bra att göra "pop" fast med technomusik men det verkar ha dött ut där också.
Citera
2013-10-22, 18:50
Medlem
Citat:
M.I.A

Nu är ju Leila inte vit men detta lät ju som vilken RNB skit som helst som skulle kunna spelas på vilken nattklubb som helst där de flesta är svarta/araber

Detta var ju lugnt ja vill ha ös
Citera
2013-10-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Talar du om "Fuck you, fuck you very much" eller är det någon annan dokumentär?

Ja men nu e det musik ja pratar om
Citera
2013-10-22, 18:51
Medlem
Citat:
Jag kan i ärlighetens namn inte komma på något som är nästan i närheten i dagens läge. Tyskarna var ju annars bra att göra "pop" fast med technomusik men det verkar ha dött ut där också.

Fan då!
Något gammalt då eller från 2000 eller något alls ?
Citera
2013-10-22, 19:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romelanda
Fan då!
Något gammalt då eller från 2000 eller något alls ?
Blümchen är ju ett säkert kort. Hon gjorde låtar på engelska också under namnet Blossom.
Citera
2013-10-22, 19:30
Medlem
Citat:
Blümchen är ju ett säkert kort. Hon gjorde låtar på engelska också under namnet Blossom.

Njae låter för "popigt"/flickigt när storasystern i "Fucking Åmål" skriker "JAG VILL GÅ PÅ RAVE" så antar jag att Leila skulle spelas på där men inte blumchen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in