2009-07-14, 20:41
Medlem
Tasken1s avatar
Söker riktigt bra tektonic + deep electro/house, typ som denhär av The Kills - Cheap And Cheerful (SebastiAn Remix) http://www.youtube.com/watch?v=9Hd7iUQ05vI Så rusktigt jävla bra, kan inte sitta still när jag hör den låten. SebastiAn är riktigt grym, liknande hans musik vore schysst. mvh
Citera
2009-07-15, 01:36
Medlem
Men när fan släpper josh groban ett nytt album då?
Citera
2009-07-17, 12:53
Medlem
Moby.Dicks avatar
vet nån var man kan hitta sån där zigenarmusik eller vad man ska säga
musik med snabba trumpet och sånt typ, ingen aning vad de kallas eller om det ens är "zigenarmusik"
Citera
2009-07-18, 11:49
Medlem
Ska göra en sommarskiva med musik ala

http://open.spotify.com/track/20HXYoKXxJJDdih3IRsRLn

rap das armas. Ny och fräsch musik eftersökes. Spotta ut titlar bara. Helst spotify
Citera
2009-07-18, 20:21
Medlem
Söker: Psytrance liknande Ananda Shake!!

Någon här som kan ge tips på lite psytrance som är i stil med Ananda Shake?
Det villsäga som innehåller sköna hårresande melodier och är av den snabbare stilen.

Cheers!
Citera
2009-07-18, 20:31
Medlem
Trance_Nations avatar
Sitter och skiter just nu, Kommer med tips om en stund.

Edit: Vibe Tribe, Aladdin, Eskimo, GMS, Psycraft, Rinkadink, Sabertooth, Sesto Sento, Sienis (kanske förmycke dark), Space Tribe.

Testa dom först
Senast redigerad av Trance_Nation 2009-07-18 kl. 20:43.
Citera
2009-07-18, 21:03
Medlem
GMS älskar jag, men det är inte riktigt samma stil ändå.

Tackar för de övriga tipsen. Lyssnade massor på psytrance förr och har
hört alla tipsen du gav mig, men de skivor jag har med dem är från 1998-2004 så det kan vara idé att kolla om de släppt nåt som är mer i stil med Ananda på senare dagar

Edit: Hittade en underbar grupp som kallar sig Phanatic! Har du inte hört dem så lyssna på låten Distortion Maniac med dem. Jäkla guld!

Tack än en gång! Mer tips liknande Ananda Shake och Phanatic är välkomna!
Citera
2009-07-18, 21:59
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
GMS älskar jag, men det är inte riktigt samma stil ändå.

Tackar för de övriga tipsen. Lyssnade massor på psytrance förr och har
hört alla tipsen du gav mig, men de skivor jag har med dem är från 1998-2004 så det kan vara idé att kolla om de släppt nåt som är mer i stil med Ananda på senare dagar

Edit: Hittade en underbar grupp som kallar sig Phanatic! Har du inte hört dem så lyssna på låten Distortion Maniac med dem. Jäkla guld!

Tack än en gång! Mer tips liknande Ananda Shake och Phanatic är välkomna!

Har bara en låt med Phanatic, Lost Paradise heter den.

Dom flesta av dom jag postade är album jag lyssnade igenom nu som är nya. Dvs ta en titt på respektive artists nya album

Finns rätt mycket som låter som ananda
Citera
2009-07-19, 01:33
Medlem
I definitely will! Blir att browsa youtube imorrn då så man får se vad man ska inhandla för nåt

Tack för tipsen!

FYI: Hittade en riktigt bra sida som har en jäkla bra uppdelning av musikmaterial vad gäller psytrance - Psy Mania (www.psymania.com). Redan hittat a bunch med massa jag fallit för
Citera
2009-07-20, 03:42
Medlem
LikeAGloves avatar
Söker en låt som är jävligt lik Rolling Stones - Gimme shelter

http://www.youtube.com/watch?v=LJMnE...e=channel_page

Vet att det ska finnas en, brukar vara med i en del gamla vietnamfilmer och liknande typ. En riktig gammal dänga med andra ord
Citera
2009-07-20, 16:18
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Söker en låt som är jävligt lik Rolling Stones - Gimme shelter

http://www.youtube.com/watch?v=LJMnE...e=channel_page

Vet att det ska finnas en, brukar vara med i en del gamla vietnamfilmer och liknande typ. En riktig gammal dänga med andra ord

Inte riktigt helt säker, men jag tror Jimi Hendrix har en liknande låt. Kolla upp lite med honom och se om du hittar.
Citera
2009-07-20, 19:10
Medlem
_AnsGar_s avatar
Har länge funderat på att börja lyssna på The Smiths och idag hittade jag Pretty Girls Make Graves i min playlist och jag gillar den starkt. Vilket album bör jag börja med eller andra låtar?
För övrigt lyssnar jag rätt mycket på The Cure och Joy Division samt hel del indie/ vanlig pop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in