Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-01-18, 18:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Ja, väggen har väl en så stor trög massa att en 30-60s spolning aldrig kan spela roll.

Precis. Och rätt utfört så ska det finnas mycket lite fukt i väggen bakom ändå. Inte mycket som kan kondensera liksom.
Citera
2013-10-07, 19:18
  #26
Medlem
Vet att det är en gammal tråd men:

Jag tänkte byta ut silikonet runt fogarna m.m.

När jag tog bort silikonet runt yttersta kanterna i badrummet märkte jag att det var blött, verkar typ blött (vattensamlingar) under klinkersen (mest precis kring golvbrunnstrakten.

Är detta normalt?
Citera
2013-10-07, 19:24
  #27
Medlem
Vill också fråga vad man ska köpa för att "lägga till" mer material mellan klinkersen?

Är det fogmassa, fix eller?

Och vad bör man fylla på med under klinkersen, om man märker att vissa delar är "tomma" under....
Citera
2013-10-07, 19:46
  #28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
Är detta normalt?
Ja, det kan ta flera månader innan det torkar upp bakom klinkers och kakel, fogarna släpper igenom rätt friskt däremot ska det finnas ett tätskikt under som ska va tättt.
Citera
2013-10-07, 19:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja, det kan ta flera månader innan det torkar upp bakom klinkers och kakel, fogarna släpper igenom rätt friskt däremot ska det finnas ett tätskikt under som ska va tättt.

Ok!

Hur mycket kan man skrapa i fogarna och under plattorna om man samtidigt vill undvika att skrapa på tätskiktet?
Citera
2018-06-18, 21:41
  #30
Medlem
Har en dusch med två plastdörrar i ett hörn som jag alltid lämnar öppna

Nu duschade jag för några timmar sen och det är torrt, ventilation fungerar

Har inga blöta handdukar eller liknande

Likförbaskat blir fogarna på väggen närmast golvet under blandaren mögliga?!

Det enda jag kommer på är att jag stänger duschen dåligt och att det då droppar vatten en hel dag
Citera
2018-06-19, 01:27
  #31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Har en dusch med två plastdörrar i ett hörn som jag alltid lämnar öppna

Nu duschade jag för några timmar sen och det är torrt, ventilation fungerar

Har inga blöta handdukar eller liknande

Likförbaskat blir fogarna på väggen närmast golvet under blandaren mögliga?!

Det enda jag kommer på är att jag stänger duschen dåligt och att det då droppar vatten en hel dag
Ser inget onormalt med det, du får helt enkelt städa med klorin, själv brukar jag blanda lite klorin och vatten i en plastbunke och applicera med pensel och sen skölja rent nästa gång jag duschar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback