Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-15, 12:41
  #1
Medlem
chillionaires avatar
Film om en skotte som jobbar som lakare/radgivare at Idi Amin. Nagon mer som sett den? Jag sag den pa bio i helgen, var rolig och bra skadespel, speciellt Forest Whitaker som Idi Amin, kanske en Oskar?

Vad tyckte ni om filmen?

http://www.imdb.com/title/tt0455590/
Citera
2007-01-15, 14:43
  #2
Medlem
Coltraners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
speciellt Forest Whitaker som Idi Amin, kanske en Oskar?



http://www.imdb.com/title/tt0455590/


Har inte sett filmen men en oskar vore på tiden för Whitaker!
Citera
2007-01-15, 16:56
  #3
Medlem
mogwai77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltraner
Har inte sett filmen men en oskar vore på tiden för Whitaker!
håller med!
Citera
2007-01-16, 17:12
  #4
Medlem
mogwai77s avatar
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.
Citera
2007-01-17, 14:56
  #5
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.

Grymt! det var han vard! Den har filmen gar inte pa bio i Sverige va?
Citera
2007-01-17, 15:48
  #6
Medlem
Domedaugusts avatar
jo visst går den i Sverige, om du menar Last king of Scotland
har tyvärr inte sett den än men det ska jag verkligen, Whitaker är en doldis som alltid gör mycke bra roller.
Citera
2007-01-17, 15:49
  #7
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.

Var det för säsong 5 av "The Shield" då eller?

EDIT: hade för mig att man kunde få Golden Globe för prestationer i en TV-serie men det verkar som jag blandar ihop det med någon annan utmärkelse...