Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-15, 12:41
  #1
Medlem
chillionaires avatar
Film om en skotte som jobbar som lakare/radgivare at Idi Amin. Nagon mer som sett den? Jag sag den pa bio i helgen, var rolig och bra skadespel, speciellt Forest Whitaker som Idi Amin, kanske en Oskar?

Vad tyckte ni om filmen?

http://www.imdb.com/title/tt0455590/
Citera
2007-01-15, 14:43
  #2
Medlem
Coltraners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
speciellt Forest Whitaker som Idi Amin, kanske en Oskar?



http://www.imdb.com/title/tt0455590/


Har inte sett filmen men en oskar vore på tiden för Whitaker!
Citera
2007-01-15, 16:56
  #3
Medlem
mogwai77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltraner
Har inte sett filmen men en oskar vore på tiden för Whitaker!
håller med!
Citera
2007-01-16, 17:12
  #4
Medlem
mogwai77s avatar
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.
Citera
2007-01-17, 14:56
  #5
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.

Grymt! det var han vard! Den har filmen gar inte pa bio i Sverige va?
Citera
2007-01-17, 15:48
  #6
Medlem
Domedaugusts avatar
jo visst går den i Sverige, om du menar Last king of Scotland
har tyvärr inte sett den än men det ska jag verkligen, Whitaker är en doldis som alltid gör mycke bra roller.
Citera
2007-01-17, 15:49
  #7
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
han vann en golden globe igår för bästa skådespelare. så han har ju nästan oscarn i handen om inte leo dicaprio blir nominerad för fyra roller eller nåt.

Var det för säsong 5 av "The Shield" då eller?

EDIT: hade för mig att man kunde få Golden Globe för prestationer i en TV-serie men det verkar som jag blandar ihop det med någon annan utmärkelse...
Citera
2007-01-17, 15:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Var det för säsong 5 av "The Shield" då eller?

EDIT: hade för mig att man kunde få Golden Globe för prestationer i en TV-serie men det verkar som jag blandar ihop det med någon annan utmärkelse...

Nej då. Golden Globe gäller både TV och bio. Se det som en blandning av Emmy- och Oscarsgalan
Citera
2007-01-31, 08:44
  #9
Medlem
Såg den här filmen igår, och var en av de mest imponerade skådespelarinsatser jag sett, vinner han inte en oscar vet jag inte vad man ska göra för att förtjäna den!

En väldigt bra och stark film, och jag är tacksam att de inte fokuserat på våldet. Utan lagt det mesta krutet på karaktärerna och deras rellationer.
Citera
2007-01-31, 22:56
  #10
Medlem
Cineastens avatar
Ja Forrest var mycket mycket övertygande i rollen. Han var verkligen helt strålande. När han håller sitt tal till det ugandiska folket i början är grymt mäktigt. Det blev nästan lite tjockt i halsen faktiskt. Det är inte svårt att förstå varför många såg Idi Amin som karismatisk innan han visade upp sin diaboliska sida.

Grymt bra film.
Citera
2007-01-31, 23:53
  #11
Medlem
måste tanka den!
Citera
2007-02-01, 00:01
  #12
Medlem
gravstens avatar
whitaker är en skådis värd namnet tyvärr en av få svarta duktiga skådespelare annars är det bara morgan freeman som verkligen är värd namnet skådespelare som kan göra en stor del roller och inte bara spela en gengre övertygande.

Filmen är dessutom riktigt bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback