Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 00:21
  #7153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Klart man skjuter varg om de attackerar människor. Skulle inte tveka att tömma en revolver om jag hade. I amdra hand är helikopterförflyttning ett bra alternati som ialla fall har använts i Kanada.
Jakt med bedövningsgevär ifrån helikopter och liknande är mest PR-Kupper för att erhålla häftiga filmsekvenser, inget man kan hålla på med rutinmässigt i svenska skogar med tät skog, dålig sikt pga regn och dimma eller snö. Kan ju ta många dagar att ens komma i skotthåll. Sen är det ju faktiskt rätt farligt att skjuta bedövningspilar, det händer faktiskt att djuret dör. Det är ju kraftiga medel man måste använda. Dessa filmsekvenser där djuret dör skiter man dock i att visa för allmänheten. Nä bättre att visa lyckade försök. Även om man kan lätt räkna dem på ena handens fingrar.
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Slutligen. Om en vildhund attackerar en tamhund så är det väl förståerlogt att man gör nått.

Vildhund ? Finns ju inga i Sverige precis. Australien däremot har ju en stor population av vildhundar

Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Spelar ingen roll hur länge det håller så länge vargen gräver sig under och björnen går rakt igenom , det enda som hjälper i verkligheten är kulvapen eller fällor och ingendera är särskilt populärt hos polisen ....

Har släkt som är småbönder nere i Jämtland , deras kor / kalvar blir då och då björnmat oavsett hur mycket stängsel de satt upp och hur biffiga nätaggregat som driver det hela .

Är björnen hungrig går han rakt på stängslet och viker ner pinnarna , tydligen är maten värd lite stötar .
Jo, problemet är ju att både björn och varg tål ju mycket av sådana där elstängsel. Skulle man däremot sätta upp jävligt kraftiga elstängsel som verkligen klarar av att avskräcka djur under alla väderförhållanden med tex en riktigt fet transformator, ja då blir det ju så mycket att djuret kan dö ögonblickligen. Precis som ens egna tamdjur gör, eller man själv om man skulle råka komma i kontakt med elstängslet.

Björn, lodjur och varg behöver ju bara springa igenom ett elstängsel för att "släcka ner det".

Finns ju i och för sig också exempel på att elstängsel har startat skogsbränder, men är väl inte så vanligt tack och lov.

Taggtråd är förstås effektivt men en stor björn kan ta sig igenom ändå, just genom att björnens päls är så tät, och björnen är så stark

Nej deportera de där jävla Södermalmarna, miljömupparna, till Svalbard så att de kan bli till isbjörnsmat istället så att de gör någon riktig nytta
Citera
2018-09-22, 12:21
  #7154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Jakt med bedövningsgevär ifrån helikopter och liknande är mest PR-Kupper för att erhålla häftiga filmsekvenser, inget man kan hålla på med rutinmässigt i svenska skogar med tät skog, dålig sikt pga regn och dimma eller snö. Kan ju ta många dagar att ens komma i skotthåll. Sen är det ju faktiskt rätt farligt att skjuta bedövningspilar, det händer faktiskt att djuret dör. Det är ju kraftiga medel man måste använda. Dessa filmsekvenser där djuret dör skiter man dock i att visa för allmänheten. Nä bättre att visa lyckade försök. Även om man kan lätt räkna dem på ena handens fingrar.


Vildhund ? Finns ju inga i Sverige precis. Australien däremot har ju en stor population av vildhundar


Jo, problemet är ju att både björn och varg tål ju mycket av sådana där elstängsel. Skulle man däremot sätta upp jävligt kraftiga elstängsel som verkligen klarar av att avskräcka djur under alla väderförhållanden med tex en riktigt fet transformator, ja då blir det ju så mycket att djuret kan dö ögonblickligen. Precis som ens egna tamdjur gör, eller man själv om man skulle råka komma i kontakt med elstängslet.

Björn, lodjur och varg behöver ju bara springa igenom ett elstängsel för att "släcka ner det".

Finns ju i och för sig också exempel på att elstängsel har startat skogsbränder, men är väl inte så vanligt tack och lov.

Taggtråd är förstås effektivt men en stor björn kan ta sig igenom ändå, just genom att björnens päls är så tät, och björnen är så stark

Nej deportera de där jävla Södermalmarna, miljömupparna, till Svalbard så att de kan bli till isbjörnsmat istället så att de gör någon riktig nytta
Vilket jävla trams ni skriver, fakta om våra stora rovdjur kan inhämtas från Länsstyrelserna, Naturvårdsverket och SLU Viltskadecenter ( Grimsö ). Läs på innan ni skriver !
Citera
2018-10-30, 22:27
  #7155
Medlem
frasselitos avatar
Varför är det viktigt jaga varg?

Äter ni dom eller är det rent nöje man jagar varg?

Isåfall är det bara psykopatiskt, döda för det är roligt.
Citera
2018-10-30, 22:32
  #7156
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Fakta är något som jägare inte lyssnar på, jag växte upp i det som numera är Kindla naturareservat i slutet på 1940-talet, jag har nästan i hela mitt liv bott på landet, och haft djur, både kor, grisar, kaniner, Höns och hästar, även hundar, detta i motsats till de flesta jägare som kommer från städerna och inte har en aning om hur naturen fungerar. När jag växte upp fanns ju inga vargar i Lövåsen-Holmsjöbråtar, men en och annan Björn fanns, och en Björn tog en häst för oss, men inte sjutton sprang man ut och skulle avliva den, den var ju fridlyst.
Man tog smällen, och gick vidare. Räven tog höns med jämna mellanrum, samma där, den var inte fridlyst, men den gjorde nytta genom att hålla efter sork och råttor, så en och annan höna gjorde inget.
Vi hade hela Lövåsen-Holmsjöbråtar + delar av Håkansboda som jaktmark, ungefär 1500 hektar, massor med Älg, men ändå sköt vi bara 4-6 per år, man var helt enkelt rädd om viltet på den tiden.
Idag skjuter man slut på älgen i många områden, just på grund av att jägarna inte vet hur naturen fungerar utan skyller på Vargen, förr kallades sådana för köttjägare, och var inte alls omtyckta på landet. Vildsvinen t.ex. äter upp allt som inte springer undan, och de föraktar inte ett skrovmål på Rådjurskid, Harungar och ägg/ungar från Tjäder/Orre, men det talas det tyst om bland jägare, det är ju säkert Vargens fel det också i deras ögon.
Varje år är jag och kollar in på gården jag växte upp eftersom den finns kvar, ligger alldeles på gränsen till Kindla naturareservat, numera finns flera Vargrevir där, och med det resonemang som jägare av idag resonerar, borde Älgen vara nästan borta, men Älgen är både större och fler till antalet än i jaktområdena runt omkring, vilket betyder att Vargen INTE gör att älgen minskar, det gör jägarna. Med tanke på vad som påstås, så borde jag dessutom vara uppäten för länge sedan, jag strövar ju runt inom dessa Vargrevir både där jag bor nu, och i Kindla naturareservat, men ingen av de Vargar jag träffat på har ens gjort en ansats till att avliva mig, bara tittat lite och gått vidare.

Med tanke på att de flesta jägare idag bär kamoflagekläder när de jagar, även bössan är ofta kamoflagetäckt, detta trots att t.ex. Älgen är färgblind och ytterst närsynt, säger väl egentligen allt om dagens jägare, de ser sig själva som något slags Navy Seals i skogen, jag bruka bli lite full i skratt när jag ser dem kliva ur bilarna.
Hahaha bra avslut.

Det var ett bra inlägg, du verkar mkt vis.
Citera
2018-11-29, 09:48
  #7157
Medlem
Har inga direkta åsikter om Varg mer än att jag bor lantligt ngra mil norr om hufvudstaden och jag såg en Stor fin Varg korsa vägen i går morse på grannes tomt precis där jag hämtat min ved. Klart man blir lite skraj. Man kommer ju lätt ta med nått paraply eller nått i skogen. Hellst en revolver "for self defence" men jag tycker man ska värna om Vargen.

Vapenlicens är ett måste att folk får ha när vargen springer runt benen..De börjar bli rätt många.
Citera
2019-01-16, 10:48
  #7158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Har inga direkta åsikter om Varg mer än att jag bor lantligt ngra mil norr om hufvudstaden och jag såg en Stor fin Varg korsa vägen i går morse på grannes tomt precis där jag hämtat min ved. Klart man blir lite skraj. Man kommer ju lätt ta med nått paraply eller nått i skogen. Hellst en revolver "for self defence" men jag tycker man ska värna om Vargen.

Vapenlicens är ett måste att folk får ha när vargen springer runt benen..De börjar bli rätt många.

Stockholmare och vargar: https://www.svtplay.se/klipp/1914664...argar-pa-soder
Citera
2019-01-16, 19:04
  #7159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Har inga direkta åsikter om Varg mer än att jag bor lantligt ngra mil norr om hufvudstaden och jag såg en Stor fin Varg korsa vägen i går morse på grannes tomt precis där jag hämtat min ved. Klart man blir lite skraj. Man kommer ju lätt ta med nått paraply eller nått i skogen. Hellst en revolver "for self defence" men jag tycker man ska värna om Vargen.

Vapenlicens är ett måste att folk får ha när vargen springer runt benen..De börjar bli rätt många.
"De börjar bli rätt många." ??
Vargarna är inte speciellt många i Sverige. Efter vargjakten 2018, så uppgick antalet till ca 250 vargar i Sverige.
Hur kan man då påstå att de är många?
Citera
2019-02-09, 20:03
  #7160
Medlem
Knotknets avatar
Nu har bögjägarfjollorna även börjat bli rädda för Borderterriers. Vart ska detta sluta? Ta jägarlicensen från dessa pappabögar nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ndvalpen-buddy
Citera
2019-03-07, 21:09
  #7161
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Nu har bögjägarfjollorna även börjat bli rädda för Borderterriers. Vart ska detta sluta? Ta jägarlicensen från dessa pappabögar nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ndvalpen-buddy

Skicka fanskapen till australien/indien eller något
Där dödas både människor, barn och boskap av en massa olika djurarter
Hur fan kan man böla över att vi har 300st av ett potent rovdjur i hela vårt långa land

Jag är själv bondläpp å jägare, men en bonde med 3 siffrigt IQ är jag iallafall

Egentligen skiter fanskapen i boskapen, jägare har inga boskap det vet vi
Det dom gillar är att panga djur, helt stora så att dom får så stort stånd som möjligt, det gillar inavlet
älg är en favorit, och den käkar vargen

Att få panga mer älgar och på ett mänskligt idiotiskt sätt ta över ekosystemet helt å hållet är fanskapens högsta sexuella fantasi
Citera
2019-03-07, 22:05
  #7162
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Skicka fanskapen till australien/indien eller något
Där dödas både människor, barn och boskap av en massa olika djurarter
Hur fan kan man böla över att vi har 300st av ett potent rovdjur i hela vårt långa land

Jag är själv bondläpp å jägare, men en bonde med 3 siffrigt IQ är jag iallafall

Egentligen skiter fanskapen i boskapen, jägare har inga boskap det vet vi
Det dom gillar är att panga djur, helt stora så att dom får så stort stånd som möjligt, det gillar inavlet
älg är en favorit, och den käkar vargen

Att få panga mer älgar och på ett mänskligt idiotiskt sätt ta över ekosystemet helt å hållet är fanskapens högsta sexuella fantasi

Nu är det så lilla fanskapet att vargen är ett skadedjur. Den orsakar skada, ekonomisk skada, och på vissa håll är den ett hot mot befolkningen också , främst barn. För den som har vargen i husknuten är det helt betydelselöst att det endast finns 300 i hela långa landet. Finns den i husknuten och i kohagen så är den ett verkligt problem. Har man ett fanskaps iq kanske man har svårt att förstå det.

Du har väl hört om Karl Hedin. Han blev utpekad av iq-befriade vargvurmare om att han hade typ eldstäder där han brände varg. Med hjälp av åklagare har man sen utövat rättsövergrepp i stor skala. Inga bevis som helst och mannen plus några till har suttit häktade i 30 dagar. Gevären beslagtagna och avlyssning i bästa stasi-stil. Nu när det håller på att rinna ut i sanden så låter åklagaren det dra ut på tiden i stället för att göra livet surt för de inblandade trots att inga utsikter till ett case föreligger. Så här fungerar det i vargvurmardiktaturen.
Dags att skjuta bort vargen en gång för alla, om inte för annat så för att ingen i framtiden skall behöva utstå liknande rättsövergrepp. Men visst finns det ett egenvärde i att avlägsna ett skadedjur också.
Citera
2019-03-08, 02:04
  #7163
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Nu är det så lilla fanskapet att vargen är ett skadedjur. Den orsakar skada, ekonomisk skada, och på vissa håll är den ett hot mot befolkningen också , främst barn. För den som har vargen i husknuten är det helt betydelselöst att det endast finns 300 i hela långa landet. Finns den i husknuten och i kohagen så är den ett verkligt problem. Har man ett fanskaps iq kanske man har svårt att förstå det.

Du har väl hört om Karl Hedin. Han blev utpekad av iq-befriade vargvurmare om att han hade typ eldstäder där han brände varg. Med hjälp av åklagare har man sen utövat rättsövergrepp i stor skala. Inga bevis som helst och mannen plus några till har suttit häktade i 30 dagar. Gevären beslagtagna och avlyssning i bästa stasi-stil. Nu när det håller på att rinna ut i sanden så låter åklagaren det dra ut på tiden i stället för att göra livet surt för de inblandade trots att inga utsikter till ett case föreligger. Så här fungerar det i vargvurmardiktaturen.
Dags att skjuta bort vargen en gång för alla, om inte för annat så för att ingen i framtiden skall behöva utstå liknande rättsövergrepp. Men visst finns det ett egenvärde i att avlägsna ett skadedjur också.

1. Ge mig bevis på när en varg i modern tid dödat en människa UTANFÖR djurpark, missfosterinavel

2. Men du, du svarade inte på det jag skrev, dum i huvudet eller? Tror du jag bryr mig om någon höjdare som fått sitta på kåken lite?

Det här är det mest patetiska med inavel som dig, du tror att jag ska bli imponerad över hur tufft det är med lite varg och att sitta på kåken i 30 dagar

så jävla patetiskt, nolla

Jag har varit runt hela världen, farliga djur överallt

3. inavel, tänk om Indien/Australien täntke som dig, dom hade ju fått utrota 1000 arter
folk dör av spindlar, ormar, pythonormar käkar deras boskap fan

Du är en idiot som anser att rovdjur ska utrotas, för att de är rovdjur
såinfantilt pantad

Jag vet hur du är din lilla.. du har inte sett världen eller djur som är farliga på riktigt och som verkligen dödar människor varje år som jag har , UT OCH RES LILLA MÄNNISKA
Lilla SD:are, på kebabresturangen vill du ha mer sås till kebaben, men du har inte pungkulor att fråga han i kassan. Du vågar inte prata med brudar, därför måste du skjuta älgar för att känna dig som en man, skjuta ihjäl djur, då får du stånd.. du din lilla.. har inga ord för sådana som dig


därför du vill ha bort vargen så att du kan få skjuta nån älg mer om året ...
jävla skitsnack om att barn ska dö av varg som inte hänt.. sånt iq befriad dravel
sen prata om någon idiot som fått sitta lite på kåken och tro att jag ska böla så hemskt..
__________________
Senast redigerad av jorban 2019-03-08 kl. 02:10.
Citera
2019-03-08, 10:39
  #7164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Nu är det så lilla fanskapet att vargen är ett skadedjur. Den orsakar skada, ekonomisk skada, och på vissa håll är den ett hot mot befolkningen också , främst barn. För den som har vargen i husknuten är det helt betydelselöst att det endast finns 300 i hela långa landet. Finns den i husknuten och i kohagen så är den ett verkligt problem. Har man ett fanskaps iq kanske man har svårt att förstå det.

Du har väl hört om Karl Hedin. Han blev utpekad av iq-befriade vargvurmare om att han hade typ eldstäder där han brände varg. Med hjälp av åklagare har man sen utövat rättsövergrepp i stor skala. Inga bevis som helst och mannen plus några till har suttit häktade i 30 dagar. Gevären beslagtagna och avlyssning i bästa stasi-stil. Nu när det håller på att rinna ut i sanden så låter åklagaren det dra ut på tiden i stället för att göra livet surt för de inblandade trots att inga utsikter till ett case föreligger. Så här fungerar det i vargvurmardiktaturen.
Dags att skjuta bort vargen en gång för alla, om inte för annat så för att ingen i framtiden skall behöva utstå liknande rättsövergrepp. Men visst finns det ett egenvärde i att avlägsna ett skadedjur också.
Här var argumentationen på samma IQ - nivå som den han kritiserar. Ni uppvisar båda större likheter än olikheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback