Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 13:54
  #7009
Medlem
ekerilars avatar
En anonym person i Värmland har donerat 100000kr som ska förvaltas av rovdjursföreningen och betalas ut till den som kan lämna sådana upplysningar att någon blir fälld för tjuvjakt på stora rovdjur.

Jonny Pumba erbjuder en extra bonus på rovdjursföreningens Facebooksid: "Ett kok stryk till tjuvjägarna"
Citera
2017-04-07, 18:19
  #7010
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
En anonym person i Värmland har donerat 100000kr som ska förvaltas av rovdjursföreningen och betalas ut till den som kan lämna sådana upplysningar att någon blir fälld för tjuvjakt på stora rovdjur.

Jonny Pumba erbjuder en extra bonus på rovdjursföreningens Facebooksid: "Ett kok stryk till tjuvjägarna"

Pumba är en kärring, om hans ord vore det som hindrar tjuvjakt så hade jag stenat vargar till döds med smågrus för skojs skull.
Citera
2017-04-07, 18:37
  #7011
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
En anonym person i Värmland har donerat 100000kr som ska förvaltas av rovdjursföreningen och betalas ut till den som kan lämna sådana upplysningar att någon blir fälld för tjuvjakt på stora rovdjur.

Jonny Pumba erbjuder en extra bonus på rovdjursföreningens Facebooksid: "Ett kok stryk till tjuvjägarna"
Ett lysande tillfälle för "exiztenzia" som lär ha bevis
Finns ingen risk att någon betalar ut 100 000:- för det kommer alltid fram "några bevis" så att belöningen inte gäller.
Citera
2017-04-14, 16:16
  #7012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Svenska jägare är utomordentligt kompetenta. När vargjakt är tillåtet fälls tilldelade vargar snabbt och snyggt. Jämför med exempelvis den franska vargjakten som är klart mindre lyckad.
Självgod jägare som uttalar sig, att släppa fyra hundar efter en varg och sedan kalla det för en snygg jakt, är både dumt och inte minst syniskt. All jakt på rovdjur, grundar sig på jägarkårens djupa hat mot rovdjuren.
Citera
2017-04-14, 17:04
  #7013
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Självgod jägare som uttalar sig, att släppa fyra hundar efter en varg och sedan kalla det för en snygg jakt, är både dumt och inte minst syniskt. All jakt på rovdjur, grundar sig på jägarkårens djupa hat mot rovdjuren.

Nejdå!

Jakten används för att reglera bestånden och att minska de problem som vargen orsakar. Vi reglerar många djurarter genom jakt. Varg är en av dem.

Jag kan som jägare inte hata ett djur. Vargen gör som den gör för att dess instinkter säger att den ska göra så. Vargen är inte ond.

Man visste mycket väl vad man gjorde när man bedrev vargutrotning på 1800-talet. Det är svårt att husera varg där människan bedriver verksamhet.
Citera
2017-04-15, 09:48
  #7014
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Självgod jägare som uttalar sig, att släppa fyra hundar efter en varg och sedan kalla det för en snygg jakt, är både dumt och inte minst syniskt. All jakt på rovdjur, grundar sig på jägarkårens djupa hat mot rovdjuren.


Ja trodde att "Grodologen" höll sig informerad om vad som gäller vid jakt på varg?
Eller är det bara de vanliga överdrifterna, när argumenten tryter?

Från föreskrifterna för 2017 års vargjakt, ang hund.

"Hundandvändning
Länsstyrelsen anser att all jakt ska ske med god jaktetik, så även hundanvändning. Högst två hundar som ställer eller förföljer en och samma varg får användas samtidigt. Hundarna bör ha likartat arbetssätt. Utvilade hundar får inte släppas på redan jagade vargar under en och samma dag"


http://www.lansstyrelsen.se/Dalarna/...arg%202017.pdf

Har "Grodologen" andra uppgifter, är det i så fall bara att anmäla, och göra anspråk på de 100 000 som skrivs om?
Citera
2017-04-15, 10:17
  #7015
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
En anonym person i Värmland har donerat 100000kr som ska förvaltas av rovdjursföreningen och betalas ut till den som kan lämna sådana upplysningar att någon blir fälld för tjuvjakt på stora rovdjur.

Jonny Pumba erbjuder en extra bonus på rovdjursföreningens Facebooksid: "Ett kok stryk till tjuvjägarna"

Då Rovdjursföreningen numera är uppköpta av WWF, så är säkert den "anonyma personen", en av WWF:s obskyra understiftelser.
På samma sätt som WWF står för finansieringen av APU, via bulvaner.

Sedan WWF lämnat Wolf Association Sweden åt sitt öde (Dumberg va väll för dum?)
Så agerar Rovdjursföreningen som språkrör, bulvan, målvakt, åt storkapitalets propagandamaskin på naturområdet.
SRF har helt enkelt som uppgift att säga/göra sådant som kan störa WWF:s relation till sina viktiga bidragsgivare.
Citera
2017-04-15, 17:58
  #7016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Ja trodde att "Grodologen" höll sig informerad om vad som gäller vid jakt på varg?
Eller är det bara de vanliga överdrifterna, när argumenten tryter?

Från föreskrifterna för 2017 års vargjakt, ang hund.

"Hundandvändning
Länsstyrelsen anser att all jakt ska ske med god jaktetik, så även hundanvändning. Högst två hundar som ställer eller förföljer en och samma varg får användas samtidigt. Hundarna bör ha likartat arbetssätt. Utvilade hundar får inte släppas på redan jagade vargar under en och samma dag"


http://www.lansstyrelsen.se/Dalarna/...arg%202017.pdf

Har "Grodologen" andra uppgifter, är det i så fall bara att anmäla, och göra anspråk på de 100 000 som skrivs om?
Bäste Fettspruta, jag vet mycket väl vad jag talar om, då jag varit närvarande vid de jakter där fyra hundar har släppts på vargen. Klart slut !
Citera
2017-04-15, 19:06
  #7017
Medlem
astro220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Bäste Fettspruta, jag vet mycket väl vad jag talar om, då jag varit närvarande vid de jakter där fyra hundar har släppts på vargen. Klart slut !
Anmäl då!!!Om inte,Tig.
Citera
2017-04-15, 21:48
  #7018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astro220
Anmäl då!!!Om inte,Tig.
Länsstyrelsens naturbevakare och en Polis fanns på plats vid ett av de tillfällena. Och jag tänker säga sanningen oavsett vad du tycker. Punkt slut.
Citera
2017-04-15, 21:52
  #7019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Då Rovdjursföreningen numera är uppköpta av WWF, så är säkert den "anonyma personen", en av WWF:s obskyra understiftelser.
På samma sätt som WWF står för finansieringen av APU, via bulvaner.

Sedan WWF lämnat Wolf Association Sweden åt sitt öde (Dumberg va väll för dum?)
Så agerar Rovdjursföreningen som språkrör, bulvan, målvakt, åt storkapitalets propagandamaskin på naturområdet.
SRF har helt enkelt som uppgift att säga/göra sådant som kan störa WWF:s relation till sina viktiga bidragsgivare.
WWF i symbios med Wolf Assosiation Sweden, nu bäste Fettspruta måste du väl ha titta väldigt djupt i glaset. WAS är ju ingen organisation att räkna med, så varför skulle WWf beblanda sig med denna lilla grupp ? Du har blandat korten rejält.
Att du annars gärna går på WAS tillställningar har jag själv sett. Du satt på en bänk utanför en blomsterbutik på Medborgarplatsen i mars 2015, så du finner dem tydligen attraktiva.
Citera
2017-04-16, 00:44
  #7020
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
WWF i symbios med Wolf Assosiation Sweden, nu bäste Fettspruta måste du väl ha titta väldigt djupt i glaset. WAS är ju ingen organisation att räkna med, så varför skulle WWf beblanda sig med denna lilla grupp ? Du har blandat korten rejält.
Att du annars gärna går på WAS tillställningar har jag själv sett. Du satt på en bänk utanför en blomsterbutik på Medborgarplatsen i mars 2015, så du finner dem tydligen attraktiva.

Avdelningen bristande läsförståelse Läs om, läs rätt.

Vi har tom suttit bredvid varandra på något möte, Grodologen, och undertecknad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback