Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-22, 19:50
  #5701
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Knappast
(Native American Indians that hunted for survival admired wild wolves and tried to imitate their behavior.)
Nej, alla vet ju att i moderna cowboysfilmer så brukar det ju alltid figurera någon "vis" indian som talar om "Den Store Anden". Dessutom är ju shamanism och indianromatik ett ständigt återkommande tema inom new-age rörelsen.

Det kan emellertid mycket väl vara så att indianerna lyckades utrota jättevargen. De olika indianska folken omvandlade i varje fall betydande delar av nordamerika till att bli ett kulturlandskap. Jordbruket var en betydande näringsverksamhet före den europeiska invandringen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Canis_dirus
Citera
2013-09-22, 19:51
  #5702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Har hellre Varg än dig i Sverige!

beror väl på att du är en pizzabagare som hatar Svennar, far hem.
Citera
2013-09-22, 19:57
  #5703
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Varg är ett faschinerande djur,kanske just därför att det inte är så harmlöst som klövvilt. Det utmanar oss en del, får oss att inse att vi inte är ensamma om viltet i skogen. Att naturen inte bara är till för giriga egoister som du.
Vargfluktarna tycker att vargar är ett faschinerande djur, kanske just därför att de förorsakar andra människor skada. Vargfluktarna är giriga egoister som skiter i andra, och som är för snikena att själva betala kostnaden för sin hobby, att få flukta på vargar, eller i varje fall gotta sig över tanken att dessa skadedjur stäler till ett helvete för andra.
Citera
2013-09-22, 20:04
  #5704
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Har hellre Varg än dig i Sverige!
Jag ser hellre en rik och varierad natur, med rådjur och älg, och att det även finns plats för öppna landskap, med ängar som betas, med en rik flora, än att dessa planteras igen med gran, bara för att ekofascister och vargfluktare ska kunna fortsätta att vegetera på det övriga samhället.
Citera
2013-09-22, 20:19
  #5705
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Men om ni nu slår upp detta så stort varje gång det händer att vargen gett sig på tamboskap, stängsel klarar ni inte av att förbättra och spansk fårhund har jag inte sett testas ens, varför då vill ni ha så många vildsvin.
Det är du och dina kumpaner som skall sätta upp stängsel och vakta!
Det är vargfluktarna som vill ha skadedjur, då är det också de som ska stå för kostnaden för sin hobby.


Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
De utfordras ju och är på 50 000 i riket. Ställer inte de till med problem, så de bökar upp jorden och är defintivt inte ofarliga speciellt inte om de är många.
Om du vill att det ska skjutas fler vildsvin, varför skjuter du inte själv några?
Citera
2013-09-22, 20:22
  #5706
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
haha Vi kan säga så här vargar före vissa människor,Människor är värda mer än Vargar men det behöver ju inte betyda att jag kan önska att vissa människor flyttar ut.
Det betyder inte heller att jag önskar ekofascisterna något annat öde än vad som drabbade deras ledare Adolf Hitler.
Citera
2013-09-22, 20:24
  #5707
Medlem
Revolvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
haha Vi kan säga så här vargar före vissa människor,Människor är värda mer än Vargar men det behöver ju inte betyda att jag kan önska att vissa människor flyttar ut.

Vargar före vissa människor, och du tycker att du kan göra urvalet? Som sagt..., ekofascist!
Citera
2013-09-22, 22:24
  #5708
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Men om ni nu slår upp detta så stort varje gång det händer att vargen gett sig på tamboskap, stängsel klarar ni inte av att förbättra och spansk fårhund har jag inte sett testas ens, varför då vill ni ha så många vildsvin. De utfordras ju och är på 50 000 i riket. Ställer inte de till med problem, så de bökar upp jorden och är defintivt inte ofarliga speciellt inte om de är många.


"Vi" slår inte upp detta med att vargar skjuts, vi vargskeptiker förstår att detta är helt normalt och att antalet vargar som avlivas på olika grund kommer att öka betydligt, till hundratals.
Den "andra" sidan har däremot mycket svårt att förstå detta, och vargvärnar organisationerna har, och kommer få ännu större, problem med att förklara för sina sympatisörer hur saker o ting hänger i hopp.

Stängsel är knappast vår, vargskeptikers, sak att ta tag i. Anmäl dig frivilligt för att rensa gräs o sly under redan befintliga stängsel, i stället för att gnälla på oss.

Det du kallar "Spanska fårhundar" har redan testats, nästan tio år sedan i Dalarna. Fungerar väldigt dåligt tillsammans med vårt strikta ansvar för hundägare, vill minnas att alla testfall (10 st) blev polisanmälda, någon tom flera gånger.
I Frankrike är det faktiskt lag på att fårägare skall ha dylika hundar, vilket fått förödande konsekvenser för vandringsturismen i dom Franska delarna av Alperna. Efter ett flertal attacker på vandrare, varav två med mycket allvarliga skador som följd, törs folk helt enkelt inte ut.
Trots dessa synnerligen aggressiva hundar, dödade 200 vargar 6.000-8.000 får för Franska fårfarmare i fjol.

I Danmark har man precis totalförbjudit dessa herdehundar, avlivas vid påseende...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17519237.ab

I USA prövade man också, men man glömde tala om för vargarna att hundarna var farliga...
Vilket fick till följd att dom Amerikanska vargarna, som är betydligt större än dom småväxta sydeuropeiska vargar som hundarna är vana vid, helt enkelt åt upp dom.
I Rumänien lär det gå åt ca. 800-1.000 herdehundar om året i vargattacker.
Så nog är dom prövade alltid...

Förra jaktåret (ett jaktår är från 1/7 till 30/6) fälldes 97.000 vildsvin i Sverige. Det var så många att antalet kollisioner mellan motorfordon och vildsvin minskade markan.
Dom bökar helt klart, på åkermark är detta inte bra alls, men i skog är vildsvinsbök till betydande nytta.
Citera
2013-09-22, 22:44
  #5709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolverman
Vargar före vissa människor, och du tycker att du kan göra urvalet? Som sagt..., ekofascist!
Alltså som jag hellre vill ha i Landet inte så att jag vill att dem Människorna ska skjutas.

Om du fick välja mellan ett djur och en Människa som du tycker illa om tex, Han som är ledare för Rovdjursföreningen vilken skulle du helst ha i Sverige?
Citera
2013-09-22, 22:46
  #5710
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Alltså som jag hellre vill ha i Landet inte så att jag vill att dem Människorna ska skjutas.

Om du fick välja mellan ett djur och en Människa som du tycker illa om tex, Han som är ledare för Rovdjursföreningen vilken skulle du helst ha i Sverige?
Jag vet inte hur det är med andra, men vi lever i en demokrati och jag vill då inte kasta ut någon ur landet bara för att denne har en annan åsikt än mig.
Citera
2013-09-22, 22:48
  #5711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Det betyder inte heller att jag önskar ekofascisterna något annat öde än vad som drabbade deras ledare Adolf Hitler.
Så du vill ha dödsstraff på dem alltså det är ju moget också klagar dem på mig!
Citera
2013-09-22, 22:53
  #5712
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Alltså som jag hellre vill ha i Landet inte så att jag vill att dem Människorna ska skjutas.

Om du fick välja mellan ett djur och en Människa som du tycker illa om tex, Han som är ledare för Rovdjursföreningen vilken skulle du helst ha i Sverige?
Civiliserade människor skulle hellre låta Sv. Rovdjursföreningens Generalsekreterare Ann Dahlerus, överleva än en varg eller något annat djur.
Det finns en skilnad mellan ekofascisterna och oss andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback