Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 21:43
  #5341
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Och hur kommer man till jobbet hur kommer barnen till skolan?
Det är ju faktiskt ditt bekymmer eller hur?

Du har inte minsta tanke på att det rådet som så ofta framförs till vargdrabbade kanske är lika värdlöst för dem som mitt råd var till dig?
Det var ju det som var hela poängen..
Citera
2013-09-08, 21:45
  #5342
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sybok
Förstår inte varför dessa jägarfjollor är så rädda för ett av våra mest skygga och ofarliga djup. Är uppenbart mer en psykologisk sak än befogat av verkligheten. Kanske tvångsterapi skulle hjälpa.,
Svaren på dina frågor finns väl utvecklade i den här tråden. Läs den. Om du fortfarande inte förstår lider du av något slags begåvningshandikapp eller en halvallvarlig personlighetsstörning.
Mvh
Citera
2013-09-09, 00:08
  #5343
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Nej det gör jag inte men för naturens del så hade det varit mycket bättre om det fanns mycket mindre människor.
Vad har du fått det ifrån? Har självaste "Naturen" i egen hög person, mailat till dig och skrivit att hen tycker det?
Detta är en vanlig idé bland ekofascister att "det finns för mycket människor och för lite vargar".

Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
ja vi kan hägna in Värmland och säga att det är en djurpark det blir perfekt
Om vargfluktarna, personligen, kan genomföra ett sådant markinköp, utan att snylta till sig skattepengar, har jag inget principiellt att invända mot det.
Då bär vargfluktarna kostnaden för sin egen hobby själva, utan att parasitera på andra.
Citera
2013-09-09, 00:20
  #5344
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Är det så viktigt att skjuta djur för nöjes skull så är det väl inte svårt att flytta?
Om det är så kul att flukta på vargar borde väl vargfluktarna vara beredda att betala inträde till Skansen, så att de skall kunna tillfredsställa sina behov där.
Varför skall hederliga människor subvetionera vargfluktarnas hobby?
Citera
2013-09-09, 00:40
  #5345
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sybok
Förstår inte varför dessa jägarfjollor är så rädda för ett av våra mest skygga och ofarliga djup. Är uppenbart mer en psykologisk sak än befogat av verkligheten. Kanske tvångsterapi skulle hjälpa.,
Är du en vargfluktare? Vi andra har kanske svårt att förstå vad ni anser vara så speciellt med vargar.

Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStallion
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Alltså med "final frontier" menar jag vilken djur vore den ultimata sexpartnern?
Vet inte riktigt, men varg står högt upp på önskelistan.
https://www.flashback.org/sp23438527
Citera
2013-09-09, 09:59
  #5346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Vad har du fått det ifrån? Har självaste "Naturen" i egen hög person, mailat till dig och skrivit att hen tycker det?
Detta är en vanlig idé bland ekofascister att "det finns för mycket människor och för lite vargar".

Om vargfluktarna, personligen, kan genomföra ett sådant markinköp, utan att snylta till sig skattepengar, har jag inget principiellt att invända mot det.
Då bär vargfluktarna kostnaden för sin egen hobby själva, utan att parasitera på andra.
Avgaser,gifter,utsläpp mm.

Så det vore ok för dig om du bodde i Värmland då?
Citera
2013-09-09, 11:13
  #5347
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Avgaser,gifter,utsläpp mm.
Antag att jag påstod att "Naturen" hade mailat mig och sagt att de som har kommit till denna insikt borde ta livet av sig.
Skulle du göra det? Måste man inte följa "Naturens lagar"?


Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Så det vore ok för dig om du bodde i Värmland då?
Naturligtvis inte.
I så fall vore det privat mark.
Om vargfluktarna köper in mark och hägnar in denna för att de där skall kunna ägna sig åt att flukta på vargar så har jag inget att invända.
Citera
2013-09-09, 12:00
  #5348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Antag att jag påstod att "Naturen" hade mailat mig och sagt att de som har kommit till denna insikt borde ta livet av sig.
Skulle du göra det? Måste man inte följa "Naturens lagar"?


Naturligtvis inte.
I så fall vore det privat mark.
Om vargfluktarna köper in mark och hägnar in denna för att de där skall kunna ägna sig åt att flukta på vargar så har jag inget att invända.

Va??? du anser alltså att om det vore hälften så mycket människor så skulle Naturen inte må bättre mindre utsläpp mm.?

Men dem jägarna(Älgmördarna) som bor på den marken skulle antagligen det.
Citera
2013-09-09, 12:21
  #5349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det är ju faktiskt ditt bekymmer eller hur?

Du har inte minsta tanke på att det rådet som så ofta framförs till vargdrabbade kanske är lika värdlöst för dem som mitt råd var till dig?
Det var ju det som var hela poängen..
Nja men är inte tvungen att ha lösgående hund men man är i stort sett tvungen att använda vägarna.
Citera
2013-09-09, 13:03
  #5350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Om det är så kul att flukta på vargar borde väl vargfluktarna vara beredda att betala inträde till Skansen, så att de skall kunna tillfredsställa sina behov där.
Varför skall hederliga människor subvetionera vargfluktarnas hobby?

Så alla människor som vill ha varg i Sverige är ohederliga och alla som avskyr varg är hederliga? jag vet inte om du hoppade över kapitlet om fauna när du sov igenom jägarexamen eller inte uppmärksammat de 40-tal miljoner som jaktförbunden får av statliga medel plus de 40 000 viltolyckor som direkt är en konsekvens av den stora klövstammen som endast är så stor så jägare ska få leka lite. Stammen är nu så stor att klövet tom svälter i brist på mat.

Det handlar inte om att krama varg eller är en hobby att se till djurens bästa utan det är fullständigt absurt att en intressegrupp vill gå in och styra vilka djur som har rätt att leva och inte. Sen när dom inte får det så skriker dom som barnungar, det är patetiskt! Bevisligen så har ju denna intressegruppen inte haft någon större framgång då i princip alla större däggdjur som är utrotade idag har skett pga jakt. Jag hoppas du känner dig stolt den dagen då det är dax för dig att lämna ditt arv till nästa generation.
Citera
2013-09-09, 13:28
  #5351
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Så alla människor som vill ha varg i Sverige är ohederliga och alla som avskyr varg är hederliga? jag vet inte om du hoppade över kapitlet om fauna när du sov igenom jägarexamen eller inte uppmärksammat de 40-tal miljoner som jaktförbunden får av statliga medel plus de 40 000 viltolyckor som direkt är en konsekvens av den stora klövstammen som endast är så stor så jägare ska få leka lite. Stammen är nu så stor att klövet tom svälter i brist på mat.

Det handlar inte om att krama varg eller är en hobby att se till djurens bästa utan det är fullständigt absurt att en intressegrupp vill gå in och styra vilka djur som har rätt att leva och inte. Sen när dom inte får det så skriker dom som barnungar, det är patetiskt! Bevisligen så har ju denna intressegruppen inte haft någon större framgång då i princip alla större däggdjur som är utrotade idag har skett pga jakt. Jag hoppas du känner dig stolt den dagen då det är dax för dig att lämna ditt arv till nästa generation.
Hur kan du fortsätta rapa samma skit fortfarande? Inte en krona av skattemedel går till jakt!
Det vet du, men ändå vill du framstå som en byfåne genom att skriva samma lögn om och om igen.

Det är avgifterna för jaktkort som betalar förbunden. Dvs MINA pengar, men inte dina.

Tycker du sedan inte att en markägare eller jakträttsinnehavare bör betraktas som lite mer än en "intressegrupp"?
Citera
2013-09-09, 13:55
  #5352
Medlem
Oculuss avatar
Det hade varit otroligt intressant om någon någonstans en enda gång kunde komma med ett hållbart argument till varför vi behöver ha frilevande varg i Sverige OCH vilken nytta varg gör för naturen som kan rättfärdiga kostnader och problematik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback