Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-12, 23:43
  #1
Medlem
Tjena!
Det är så att jag har precis köpt en LG U880 billigt av min bror, Varför jag fick köpa den så billigt är att när han skulle köra trycktill.com upplåsning så gick något snett, Så mjukvaran är helt crashad. Och jag försökte flasha om den men det blev bara värre. Just nu är det så att 3 loggan kommer upp, Sen stängs den bara av. Någon som har samma problem och som vet hur man ska gå till väga? Jag går under snart
Citera
2007-09-23, 13:43
  #2
Medlem
Samma här HJÄLP!
Citera
2007-09-23, 15:39
  #3
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steefzar
Tjena!
Det är så att jag har precis köpt en LG U880 billigt av min bror, Varför jag fick köpa den så billigt är att när han skulle köra trycktill.com upplåsning så gick något snett, Så mjukvaran är helt crashad. Och jag försökte flasha om den men det blev bara värre. Just nu är det så att 3 loggan kommer upp, Sen stängs den bara av. Någon som har samma problem och som vet hur man ska gå till väga? Jag går under snart

När du flashar, står det "unavailable media files" nånstans under flashningen?
Citera
2007-09-23, 16:03
  #4
Medlem
Altså, ja har inte "rätt" mjukvara version som tycktills program ska ha, de upptäckte jag först efter... Så nu skulle jag behöva mjukvaran... 10b-a eller de gamla 11..
Citera
2007-09-23, 20:25
  #5
Medlem
marrywannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrench
Altså, ja har inte "rätt" mjukvara version som tycktills program ska ha, de upptäckte jag först efter... Så nu skulle jag behöva mjukvaran... 10b-a eller de gamla 11..

finns att ladda ner! kolla på dom stora mobilforumerna! annars har jag filerna!
Citera
2007-09-27, 17:32
  #6
Medlem
´Känner inte till dom, men om du kan länka alternativt skicka, vore de jävligt najs!
Citera
2007-09-27, 18:30
  #7
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrywanna
finns att ladda ner! kolla på dom stora mobilforumerna! annars har jag filerna!

Då gäller det att du har svenska mjukvarorna också till dom, har aldrig sett svenska gratis mjukvaror till LG U880, för flashar man över en italiensk eller engelsk tex på en svensk telefon så kommer du se "unavailable media files" eller att det låser sig i ett läge och du får ett system startup error meddelande.
För att kunna flasha över utländsk mjukvara till en svensk så måste man modifiera en av flashfilerna med en hex-editor och ändra landskoden.
Flashfilerna på trycktill är modifierade italienska.
Citera
2007-09-28, 10:41
  #8
Medlem
marrywannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Då gäller det att du har svenska mjukvarorna också till dom, har aldrig sett svenska gratis mjukvaror till LG U880, för flashar man över en italiensk eller engelsk tex på en svensk telefon så kommer du se "unavailable media files" eller att det låser sig i ett läge och du får ett system startup error meddelande.
För att kunna flasha över utländsk mjukvara till en svensk så måste man modifiera en av flashfilerna med en hex-editor och ändra landskoden.
Flashfilerna på trycktill är modifierade italienska.

Finns svenska upplåsta program varor!!
den italienska och den svenska upplåsningen är det inte mycket som skiljer sej en då?

Sluta lek att du kan fast du inte kan!
Citera
2007-09-29, 00:22
  #9
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrywanna
Finns svenska upplåsta program varor!!
den italienska och den svenska upplåsningen är det inte mycket som skiljer sej en då?

Sluta lek att du kan fast du inte kan!

Klart det finns svenska mjukvaror, har dock aldrig sett dom ute på forum men kan du posta det så gör det isf(de som går att använda gratis dvs)
Sen kan du försöka flasha en U880 som är svensk med italiensk så får du se vem som snackar skitsnack eller inte.
Och tror du trycktill.com har svensk flashfil för upplåsningen så är du dummare än vad jag redan tror.
Citera
2007-09-29, 00:49
  #10
Medlem
Angående LG mobiler, dom är ju ganska låsta när det gäller inställningar.
Finns det något sätt att ändra sms-signal till en egen i LG U880 och KE 970 modellerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback