Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-28, 23:41
  #49
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Har aldrig känt någon hjälp från Paraflex men för en bekant hjälper det mot ländryggssmärta så återigen > alla mediciner fungerar individuellt just p.g.a. att vi är individer.
Citera
2017-09-01, 12:27
  #50
Avstängd
Har just fått Paraflex 250mg utskrivet. När jag läste på lite här så vet jag inte om det inte framgått för dom flesta att det just är ett muskelavslappnande preparat och inte smärtlindrande. Läkaren sa iallafall till mig, att jag skulle fortsätta med max dos Ipren för att jobba mot smärtan och att Paraflex inte är smärtlindrande isig men att det såklart kan lindra om musklerna runt det onda området slappnar av.
Citera
2018-10-02, 20:54
  #51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxnatte
Har just fått Paraflex 250mg utskrivet. När jag läste på lite här så vet jag inte om det inte framgått för dom flesta att det just är ett muskelavslappnande preparat och inte smärtlindrande. Läkaren sa iallafall till mig, att jag skulle fortsätta med max dos Ipren för att jobba mot smärtan och att Paraflex inte är smärtlindrande isig men att det såklart kan lindra om musklerna runt det onda området slappnar av.

Jag har testat Paraflex mot ryggskott, fungerade faktiskt bra. Musklerna slappnade av, innan var jag som en stålfjäder i ländryggen. Men ont har man ändå. Gäller att röra på sig också.
Citera
2019-12-13, 10:14
  #52
Medlem
Jag brukar blanda Paraflex med andra substanser. För att paraflex efecterar inte järnan på något sätt (för mig iaf). Man känner det bara i kroppen. Så jag tycker att det är utmärkt att blanda med andra substancer för det förstör inte ruset och man får ett underbart bodyhigh. Ibland brukar jag även ta någon Alvedon på det också. För att få bodyhighen att kännas på ett visst sätt. Typ ihålig ish.
Citera
2022-11-28, 20:28
  #53
Medlem
zombie-nations avatar
Har Norgesic som funkar sådär. Men mycket biverkningar. T ex muntorrhet. Paraflex verkar ha färre och inte den biverkan. Undrar om man blir ännu mer sänkt av Paraflex för det vill jag inte. Är skittrött hela tiden. Annars verkar de väl ungefär lika verksamma?

Kommer fråga min läkare om byte.

Man undrar ju om det är värt dock.
Citera
2022-11-28, 20:31
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Jag fick utskrivet en medicin som heter paraflex 250 mg som skulle vara muskelavslappnande. Men den har ingen effekt alls, inte ens fast jag äter tio tabletter på en gång. (Klorzoxazon heter det aktiva ämnet). Skulle äta diklofenak tillsammans med den, men jag började pissa blod av dem så det var inte så trevligt. Tyckte inte diklofenak hade någon smärtstillande effekt heller för övrigt. Jag har inflammerade muskler, enligt en massör jag behandlades av. Klarar inte att gå på massage, det gör för ont. Läkaren vägrar skriva ut något annat och säger att jag ska gå till en sjukgymnast, samt ta varma bad.

Är det någon här som prova Paraflex och fått någon muskelavslappnande effekt?

Jag tror inte att du känner dig avslappnad av paraflex om det nu är det du tänker att du skulle bli?

Det är inte samma sak som att musklerna slappnar av, speciellt de som normalt sett inte gör det.

Om du har ont någonstans, typ ryggen, så vet hjärnan det om det sitter i några dagar.
Släpper smärtan i en muskelknut så vet hjärnan att du har ont där vanligtvis, och börjar låsa muskler runtom för att skydda det onda stället. Förstår du?

Läs på hur smärta funkar, det gör det lättare att förstår hur kroppen kommer reagera. Det blir sällan mirakulöst bra direkt.
__________________
Senast redigerad av Cooltrayne 2022-11-28 kl. 20:35.
Citera
2023-04-12, 17:23
  #55
Medlem
Är medelålders och tidigare proffssportat. Ryggen stark men har burit snett el liknande vid ett par tillfällen. Fått ryggskott, sån där huggkänsla i ryggen. Båda gångerna paraflex 2 tabletter i stöten tillsammans med 2 alvedon 3-4 ggr dagligen (väger typ 90kg). Ryggen bara mös och mådde gott när krampen/smärtorna släppte. De räcker inte superlänge så fick verkligen hålla så exakt 6h intervall som jag kunde för att inte riskera att hamna fel i smärtlindringen. Som någon sagt paraflex är inte smärtstillande men muskelavslappnande. Har man inte haft ihållande muskelkramp/ryggskott så kan de vara svårt att förstå vad paraflex gör. Men himmelriket är en bra beskrivning när man plötsligt kan röra på sig utan att en ond kniv plötsligt hugger dig i ryggen vid minsta böjning på ryggen. Mina två ryggskott släppte på 3-5 dagar. Sen var allt som vanligt igen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback