Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-12, 14:50
  #1
Medlem
joppes avatar
Vet någon om ett forum eller info-källa til UE i Danmark, speciallt Köpenhamn.

Gör en del UE själv i Köpenhamn och det finns hur mycket som helst. Under tyskarnas besättelse blev där grävt en hel del tunnlar och underjordiska bunkrar.

Självklart är det kul att gå runt och upptäcka ställen själv, men det hade varit trevligt att dela erfarenheter med andra som UE i Köpenhamn.
Citera
2007-01-12, 18:12
  #2
Medlem
Pradas avatar
Där du tar tåget från kastrup flygplats, ska det finnas en del service kulvertar mm.
Citera
2007-01-12, 18:28
  #3
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Där du tar tåget från kastrup flygplats, ska det finnas en del service kulvertar mm.

Oj, flygplats? Inget bra ställe att utforska i dagens samhälle. Iallafall inte Utan tillstånd.
Citera
2007-01-12, 20:20
  #4
Medlem
joppes avatar
Flygplatsområdet ligger lågt på min lista, med tanke på säkerhetsfolk, alarm och evt. konsekvenser om man blir tagen.

Men i området omkring järnvägstunneln mellan köpenhamn och amager, finns en hel del intressant. Inget är larmat, ingen grafitti, väldigt ödsligt.

Högst på prioriteringslistan är kungens gamla flykttunnel från frimurerhuset på Blegdamsvej ud til parken ved Rikshospitalet. Har för en del år sedan sett gamla ritningar där tunneln finns med. Har inte lyckats hitta ingången i parken än.
Citera
2007-01-13, 21:32
  #5
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Har varit i det gamla färjeområdet där Stora Bält-båtarna lade till.

För den som är intresserad finns bilder här: http://www.highways.dk/danmark/hovedvej1/odense.php
Citera
2014-12-15, 13:49
  #6
Medlem
Ak_47s avatar
Har en lite fundering vad som kan finnas under cristiania eller minst iaf i dom stora vallarna man ser ju dörrarna ibland när man går runt? Vad kan spekuleras
Citera
2020-12-27, 13:17
  #7
Medlem
Hej. Ursäkta att jag startar igång denna gammla tråd. Jag sitter och planerar en resa till danmark och undrar om det et någon som har något övegivet som er värt att ta en titt på? Tack på förhand
Citera
2020-12-30, 18:15
  #8
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskastollen
Hej. Ursäkta att jag startar igång denna gammla tråd. Jag sitter och planerar en resa till danmark och undrar om det et någon som har något övegivet som er värt att ta en titt på? Tack på förhand
Jag hade ju letat upp detta hotell om jag vore du. Ser intressant ut.

Sir Spooks utforskar ett öde hotell:
https://youtu.be/I5G1Qu_vXss
Citera
2021-01-01, 23:30
  #9
Medlem
Tack för tipset. Det blir lagt till på listan över platser att besöka. Några andra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback