Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 18:20
  #12409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
I mina ögon ser det ut som tjejen på bilden inte direkt har tränat sig till den där kroppen. Om du går ner lite i vikt ser du nog väldigt lik ut.

20 februari ska jag på jobbintervju, hur mycket kan jag gå ner på exakt 1 månad?

Hur mycket kan jag gå ner till exakt 20 maj? Va tror du?
Citera
2017-01-19, 20:21
  #12410
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
20 februari ska jag på jobbintervju, hur mycket kan jag gå ner på exakt 1 månad?

Hur mycket kan jag gå ner till exakt 20 maj? Va tror du?

I fett, 0-4kg kanske. Egentligen mer men du är redan rätt smal så tror det räcker så.

Till 20e maj kan du gå ner till den vikt du vill, det är fyra månader och om du bara är ute efter att gå ner i vikt kan du definitivt nå det fram tills dess. Du kommer antagligen nå det innan det dessutom.
Citera
2017-01-19, 20:43
  #12411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
I fett, 0-4kg kanske. Egentligen mer men du är redan rätt smal så tror det räcker så.

Till 20e maj kan du gå ner till den vikt du vill, det är fyra månader och om du bara är ute efter att gå ner i vikt kan du definitivt nå det fram tills dess. Du kommer antagligen nå det innan det dessutom.

VA? Kan jag verkligen gå ner 4 kg på bara 1 månad? Det låter för bra för att vara sant, först trodde jag att du skrivit 0,4. Smal är jag väl inte, hon i länken kan man kalla smal.
Citera
2017-01-19, 21:06
  #12412
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
VA? Kan jag verkligen gå ner 4 kg på bara 1 månad? Det låter för bra för att vara sant, först trodde jag att du skrivit 0,4. Smal är jag väl inte, hon i länken kan man kalla smal.

Har du 1000kcal underskott i veckan ska du gå ner ungefär 1kg fett per vecka. Men 1000kcal underskott är rätt saftigt och inte skitenkelt att orka med så du vet.
Citera
2017-01-19, 21:14
  #12413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Har du 1000kcal underskott i veckan ska du gå ner ungefär 1kg fett per vecka. Men 1000kcal underskott är rätt saftigt och inte skitenkelt att orka med så du vet.

Jag äter inte nåt som innehåller snabba kalorier så det kan jag nog klara, tack ska du ha för hjälpen!
Citera
2017-01-19, 22:12
  #12414
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Har du 1000kcal underskott i veckan ska du gå ner ungefär 1kg fett per vecka. Men 1000kcal underskott är rätt saftigt och inte skitenkelt att orka med så du vet.

Fast 1 kg fett = ca 7000 kcal, så underskottet måste vara 1000 kcal/dag för att ge en viktminskning på 1 kg/ vecka.
Citera
2017-01-19, 23:15
  #12415
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag äter inte nåt som innehåller snabba kalorier så det kan jag nog klara, tack ska du ha för hjälpen!

Titta vad hon nedan för skrev, jag råkade skriva veckan istället för dag. Du ska ha 1000kcal underskott om dagen för att gå ner ett kilo i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Fast 1 kg fett = ca 7000 kcal, så underskottet måste vara 1000 kcal/dag för att ge en viktminskning på 1 kg/ vecka.

Bra påpekat, tack!
Citera
2017-01-19, 23:18
  #12416
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.

Bra påpekat, tack!

Varsågod. Tänkte nog att där var en felskrivning, men risk finns ju att någon som inte har koll på sånt lägger sig på -1000 kcal/ vecka blir lite purken om det tar närmare 2 månader att bli av med ett kilo och sen blir det en massa gnäll över sånt.
Citera
2017-01-19, 23:23
  #12417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Varsågod. Tänkte nog att där var en felskrivning, men risk finns ju att någon som inte har koll på sånt lägger sig på -1000 kcal/ vecka blir lite purken om det tar närmare 2 månader att bli av med ett kilo och sen blir det en massa gnäll över sånt.

Är 166 cm lång, väger 61 och den 20 maj fyller jag 31 år, så hur många kalorier ska jag äta varje dag för att tappa 4 kilo till 20 februari?
Citera
2017-01-19, 23:30
  #12418
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Är 166 cm lång, väger 61 och den 20 maj fyller jag 31 år, så hur många kalorier ska jag äta varje dag för att tappa 4 kilo till 20 februari?

Du har ett BMR på ca 1338 kcal per dag. Dvs det är den mängd energi som din kropp behöver enbart för att fungera om du ligger still i sängen. För en hälsosam viktminskning så bör du ligga på ca 1600 kcal/dag under förutsättning att du tränar 2-3 ggr per vecka på medelnivå. Tränar du mer/hårdare så behöver du tillföra fler kcal.

Detta ger då en viktminskning på ca 2 kg på en månad. Att gå ner mer är inte hälsosamt eller för den delen hållbart i längden, så enklast är att göra rätt redan från början.

Det är ju ganska trubbigt att räkna ut åt andra, då det är många faktorer som spelar in, men det ger i af en fingervisning om var man bör ligga om man vill gå ner i vikt på ett bra sätt.
Citera
2017-01-29, 19:53
  #12419
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
När ni ser på min kropp i bilden, va behöver den för att bli en sexig kropp och hur gör man det? Vilken träning och mat skulle va bra för den kroppen för att den ska bli sexig till sommaren? http://bayimg.com/JAiOMAaGl

Tycker din kropp ser bra ut redan nu. Satsa på att träna axlar och bröst så ska det nog bli bra.
Citera
2017-02-14, 12:35
  #12420
Medlem
Tjena,

Jag är 30år, 195cm och väger 115kg.

Om jag inte tränar rör jag mig minimalt (beställer hem mat, bara bil/taxi (aldrig en promenad) etc.)

När jag räknar ut mitt kaloribehov, typ här http://www.mabra.com/halsoverktyg/kaloribehov/, så ska jag ha ungefär 2900Kcal per dag för att bibehålla.

Låter sjukt mycket? Eller?

Thanx
M
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback