Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-16, 22:33
  #13
Medlem
Grooms avatar
Problemet är att vissa har problem bortom munnen, dvs kan komma från t ex magen osv...
Citera
2016-09-26, 02:08
  #14
Medlem
Redors avatar
Ett par års bump

SB12 funkar om man sköter det.
Men som med allting annat som utlovar ett "skydd" i si och så mångar timmar, så är det underförutsättning att man inte intar varken mat eller dryck under den tiden. Så den typen av marknadsföring är egentligen rätt orealistik. För så fort du intar, t.om Vatten så sköljer du bort det skyddande ämnet i munnen. Så visst, SB12 skyddar säkert men du riskerar ju att bli torr i munnen om det är meningen att man inte ska dricka något under de 12timmar som du har skydd och på det sättet få dålig andedräkt istället.
Citera
2016-09-26, 17:36
  #15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Ett par års bump

SB12 funkar om man sköter det.
Men som med allting annat som utlovar ett "skydd" i si och så mångar timmar, så är det underförutsättning att man inte intar varken mat eller dryck under den tiden. Så den typen av marknadsföring är egentligen rätt orealistik. För så fort du intar, t.om Vatten så sköljer du bort det skyddande ämnet i munnen. Så visst, SB12 skyddar säkert men du riskerar ju att bli torr i munnen om det är meningen att man inte ska dricka något under de 12timmar som du har skydd och på det sättet få dålig andedräkt istället.

Då är det ju helt värdelöst för ingen människa går utan mat och vatten på tolv timmar. Men det finns ju SB12 tuggummi som man kan ta efter man har ätit och druckit.

Jag har dock läst engelska recensioner på amazon och där skriver en del att man kan äta under dessa tolv timmar. SB12 tar ju inte bort matlukten men den tar bort lukten från bakterierna.

Jag har precis beställt SB12 munskölj och ska testa det. Jag har lidit av dålig andedräkt i 20 år så jag hoppas att det fungerar.

Här är en recension från amazon; https://www.amazon.co.uk/review/RKKW...wasThisHelpful

3) It doesn't protect you from the smells of food you eat after taking CB12. This is a completely unrealistic expectation for a mouthwash. CB12 is protecting you from the bad smells created by the bacteria in your mouth, but if you eat a raw onion, your breath will smell of raw onion for a while! You'd have to clean your teeth and use mouthwash after eating this to get this smell away quickly.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2016-09-26 kl. 17:41.
Citera
2023-02-14, 08:44
  #16
Medlem
Bumpelibump!
SB12 är ju jävligt dyrt, finns det något synonymliknande att inta som kostar mindre?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback