Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-09-18, 16:35
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swerco
Ekerö var det och bunkern låg i berget med en hiss ner. han var i FN-tjänst i Libanon också.

Han var aldrig i FN-tjänst!
Han bodde aldrig på Ekerö.
Citera
2019-02-11, 22:02
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Han var aldrig i FN-tjänst!
Han bodde aldrig på Ekerö.

Du tänker nog på Sydholt. Samma åldersspann och ganska lika.
Sydholt var i Libanon osv, han skadade Sverige eller hade i vart fall ett sådant uppsåt.
Ringström däremot torde snarare betraktas som en bra karl, rättskaffens
Citera
2019-03-31, 18:18
  #63
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Tingströms bunker finns kvar. En av Tingströms söner äger sommarstugan.
End of story

Tycker dock att flashback borde göra om denna tråden till officiella bombmannen-tråden.
Finns en hel del spår från honom som sträcker sig in i vår tid. Mycket smaskigt.

Tycker mycket av denna story verkar vara mest hörsägen.
Finns det öht några bilder av bunkern? Av huset?

Visst förekommer det att tomtägare vill ha stenbumlingar sprängda och bortfraktade från sina tomter i tid och otid, men jag har svårt att tänka mig att vad som enligt uppgift borde låta som ett tunnelbygge med svartkrut gått helt obemärkt förbi grannskapet. Om det inte låg i närheten av ett militärt skyddsområde där sprängningar tillhörde det vanliga vs.

Om han däremot använt sig av slagborr och mindre sprängladdningar och tomten är ett helt skärgårdshemman med mer än 3 Km till närmaste granne så visst skulle man kunna bygga nått sånt i smyg om man gjorde det under flera års tid.
Citera
2020-04-13, 21:35
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tingström jobbade på LM Ericsson i Visby.Det var där han lärde sig knåpa ihop bomber. Lasse är ingen man vill få julklappar ifrån.

Tingan var möbelsnickare på Gotland. Sedan inköpschef på Storno i typ Aspudden.
Citera
2020-04-13, 21:44
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Tycker mycket av denna story verkar vara mest hörsägen.
Finns det öht några bilder av bunkern? Av huset?

Visst förekommer det att tomtägare vill ha stenbumlingar sprängda och bortfraktade från sina tomter i tid och otid, men jag har svårt att tänka mig att vad som enligt uppgift borde låta som ett tunnelbygge med svartkrut gått helt obemärkt förbi grannskapet. Om det inte låg i närheten av ett militärt skyddsområde där sprängningar tillhörde det vanliga vs.

Om han däremot använt sig av slagborr och mindre sprängladdningar och tomten är ett helt skärgårdshemman med mer än 3 Km till närmaste granne så visst skulle man kunna bygga nått sånt i smyg om man gjorde det under flera års tid.


Det gick inte obemärkt förbi.
En granne, fru Carpentier, vanligen boende på Östermalm. Anmälde dessa massiva sprängningar.
Hennes vilja att anmäla kom sig av att The Tingster hade snott hennes båtmotor, sänkt hennes båt och pengat hennes rutor med luftbössa.

Det var när polisen kom pga Carpentiers anmälan som bunkern först uppmärksammades. Tingan hade en dragspelslyft som hiss.

Denna dag hittades oxå bevisen på att Tingan skrev brevet till direktören på prox kalkylator/Hyttinen kalkylator ab.
Citera
2020-05-05, 12:09
  #66
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Det gick inte obemärkt förbi.
En granne, fru Carpentier, vanligen boende på Östermalm. Anmälde dessa massiva sprängningar.
Hennes vilja att anmäla kom sig av att The Tingster hade snott hennes båtmotor, sänkt hennes båt och pengat hennes rutor med luftbössa.

Det var när polisen kom pga Carpentiers anmälan som bunkern först uppmärksammades. Tingan hade en dragspelslyft som hiss.

Denna dag hittades oxå bevisen på att Tingan skrev brevet till direktören på prox kalkylator/Hyttinen kalkylator ab.

Menade mest på att bunkern inte visats upp och förekommer inte som någon större del av utredningen.
Det finns dock en röd tråd till geni, galenskap och bunkerbyggen.

Seymour Cray byggde en serie tunnlar (också en underjordisk bunker) under sitt hus och pratade med alver/älvor.

https://www.reddit.com/r/singularity...gned_by_elves/

https://en.wikipedia.org/wiki/Seymou...#Personal_life

Han gjorde skäl i dubbel bemärkelse till sitt efternamn.
Mest troligt syrebristen som gav upphov till hans kreativitet och udda beteende.

Yoshiro Nakamatsu, en helgalen uppfinnare som använder syrebrist och skendränkning i en del av skapandeprocessen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshir...tivity_process

Citat:
In interviews, Nakamatsu has described his "creativity process", which includes listening to music and concludes with diving underwater, where he says he comes up with his best ideas. He then records them while underwater.[1][2] Nakamatsu claims to benefit from lack of oxygen to the brain during his dives, making inventions "0.05 seconds before death."

Det gör dock inte Bombmannen till Palmes mördare, bara lite mer galen.
Citera
2024-01-25, 15:52
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Det gick inte obemärkt förbi.
En granne, fru Carpentier, vanligen boende på Östermalm. Anmälde dessa massiva sprängningar.
Hennes vilja att anmäla kom sig av att The Tingster hade snott hennes båtmotor, sänkt hennes båt och pengat hennes rutor med luftbössa.

Det var när polisen kom pga Carpentiers anmälan som bunkern först uppmärksammades. Tingan hade en dragspelslyft som hiss.

Denna dag hittades oxå bevisen på att Tingan skrev brevet till direktören på prox kalkylator/Hyttinen kalkylator ab.

Kan verifiera detta. Tingström kom över till Carpentier med en ICA kasse med kontanter för att köpa hennes hus sägs det. Bunkern finns inte kvar. Huset ägs av en av sönerna, men de är sällan där. Min familj har hus på Hanskroka som området heter. Bombmannnen själv har varit hemma hos oss, när han efterforskade efter ett inbrott i sitt hus. Mitten på 70-talet skulle jag tro. Min mamma bor fortfarande i området.
Citera
2024-03-11, 13:21
  #68
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foerstaasigpaaren
Kan verifiera detta. Tingström kom över till Carpentier med en ICA kasse med kontanter för att köpa hennes hus sägs det. Bunkern finns inte kvar. Huset ägs av en av sönerna, men de är sällan där. Min familj har hus på Hanskroka som området heter. Bombmannnen själv har varit hemma hos oss, när han efterforskade efter ett inbrott i sitt hus. Mitten på 70-talet skulle jag tro. Min mamma bor fortfarande i området.
Var det er hund som hade snott konserverna?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback