• 1
  • 2
2007-01-05, 18:47
Medlem
insolents avatar
Jag har läst rätt mycket om IGF1-LR3, det verkar vara riktigt schyssta grejer även fast vi inte vet långtideffekterna av det.
Aja, frågan är denna: Finns det något som hindrar eller gör det dåligt att en tonåring brukar IGF1? +Kan det vara bra som 1a kur?

/insolent
Citera
2007-01-06, 00:12
Medlem
d-kings avatar
är du inte klok människa kan nästan garantera dig att du kommer lyckas ha ihjäl dig själv. om du ska kura på insulin som första kur. jag kan inte alls mkt om insulin men jag vet att det e det dopingsätt som skördar flest dödsfall. livsfarligt... mvh d.
Citera
2007-01-06, 00:17
Medlem
Skulle inte rekommendera det, bättre köra beprövade gamla godingar till man vet vad man gör, kräver mycke kunskap även för de som varit med ett bra tag.. framför allt kosten och hur man känner sig själv just på kur e vitalt att veta. blodsockerfall o liknande e inte ovanligt direkt..
Citera
2007-01-06, 00:42
Medlem
LillaFluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-king
är du inte klok människa kan nästan garantera dig att du kommer lyckas ha ihjäl dig själv. om du ska kura på insulin som första kur. jag kan inte alls mkt om insulin men jag vet att det e det dopingsätt som skördar flest dödsfall. livsfarligt... mvh d.

Nu är ju inte IGF-1 Lr3 och insulin riktigt samma sak...

Hur som helst så skulle jag vara ganska försiktig angående detta prepparat,

1 så tror jag det är ganska mycket hype runt det, mycket av informationen om det är selektiv och kommer till stor del ifrån säljare.

2 så är prepparatet så pass nytt att man inte har ordentliga underlag om ev skadeverkningar, en av dessa är att det skulle kunna orsaka cancer men det är ju bara teori.

Har testat det själv och tyckte inte att det verkade vara nån höjdare, sen vet jag inte hur kvaliten var på mitt. det är ju en kylvara och det skall ju fraktas en bit

Och i övrigt så tycker jag nog att det inte finns några bra illegala substanser för att bruka i tonåren, rekomenderat är ju att hålla sig tills man är runt 25år är först då man verkligen kan fatta lite klokare beslut.

Yngre människor har lite svårare att tänka långsiktigt och brukar ofta inte ha den kännedom om varken preparaten eller om sig själva.
Citera
2007-01-06, 01:57
Medlem
NirvanAs avatar
Satsa hårt pojkfan.

HRT + IGF-1 + GH året om...

LYCKA TILL!!!
Citera
2007-01-06, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Satsa hårt pojkfan.

HRT + IGF-1 + GH året om...

LYCKA TILL!!!
Citera
2007-01-06, 02:25
Medlem
jeanclaudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator

???
Citera
2007-01-06, 07:16
Medlem
Liemanns avatar
Insulin är inte anabolt för människor.

Citat:
We compared the results calculated from various surrogate measures. To determine the physiological role of insulin on muscle protein metabolism we infused tracers of leucine and phenylalanine into 18 healthy subjects and after a three hours, 10 subjects received a four hour femoral arterial infusion of insulin (0.125 mU/kg/min) while eight subjects continued with saline.

Insulin infusion, unlike saline, significantly reduced the efflux of leucine and phenylalanine from muscle bed based on various surrogate measures which agreed with those based on leucyl-tRNA indicating a reduction in muscle PB without any significant effect on muscle PS.

In healthy humans... insulin does not stimulate muscle protein synthesis.
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 May 16.

Citat:
There appears to be a requirement for a minimal concentration of plasma insulin to stimulate muscle protein synthesis in response to resistance exercise and AA ingestion.

Eur J Appl Physiol. 2005 May;94(1-2):1-10. Regulation of mTOR by amino acids and resistance exercise in skeletal muscle.

Citat:
The nature of the involvement of insulin, classically thought of as the most important anabolic hormone, is bizarre because it appears that in adult humans insulin does not do what it does in the growing animals traditionally used for metabolic research, such as rats, mice and even pigs. In people, it appears that it is possible to stimulate muscle protein synthesis by supplying exogenous amino acids alone while maintaining (using the insulin clamp techniques) basal blood insulin concentration at the overnight fasted level. Furthermore, if amino acids in amounts capable of causing a maximal response in protein synthesis are given, adding further insulin has no further stimulatory effect on protein synthesis.
Exp Physiol. 2005 Jul;90(4):427-36.

Citat:
At insulin of <5 muU/mL, AAs appear to stimulate MPS without increasing mTOR signaling. Further increasing availability of insulin to postprandial values increases signaling activity, but has no further effect on MPS.
J Nutr. 2006 Jan;136(1):264S-8S.
Citera
2007-01-06, 09:25
Medlem
i min värld börjar man ju inte kura på saker som är till för de som kommit bra mycket längre än vad en som ska göra sin första kur.
IGF-1 ser jag mer eller mindre som en proffsgrej som behövs när man ska ta det ett steg ytterligare.
Tycker man skall skynda långsamt med aas.
Säg första kur kanske 250mg testo e5d, det kommer du garanterat öka på om du sköter alla bitarna. Nästa kur kan du köra samma, alternativt öka till 500mg ew.
Lägga in små stackprepp, deca, eq osv. Men IGF-1 och slin bör ju inte vara det första man leker med, i min värld iaf.

(varför jag inte rekomenderar orala är för att jag tycker att om man ändå ska ge sig in på aas så kan man göra det ordentligt och jag anser även inject aas vara hälsosammare för kroppen.)
Citera
2007-01-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Insulin är inte anabolt för människor.

Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 May 16.

Eur J Appl Physiol. 2005 May;94(1-2):1-10. Regulation of mTOR by amino acids and resistance exercise in skeletal muscle.

Exp Physiol. 2005 Jul;90(4):427-36.

J Nutr. 2006 Jan;136(1):264S-8S.
varför ska det alltid komma nån jävla tomte och säga att det inte e anabolt så fort nån skriver något om insulin???
om du läser alla andra insulin trådar så har samma idiotiska påstående blivit påtalat i typ alla trådarna. NEJ insulin är inte direkt anabolt men det hjälper dig ta upp maten fortare och bättre. Hjälper till mycket med det metaboliska totalt vilket är lika med en anabol fördel................. förstår du eller ska ajg be en dagisfröken översätta det åt dig så du får det på barnspråk?
Citera
2007-01-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Jag har läst rätt mycket om IGF1-LR3, det verkar vara riktigt schyssta grejer även fast vi inte vet långtideffekterna av det.
Aja, frågan är denna: Finns det något som hindrar eller gör det dåligt att en tonåring brukar IGF1? +Kan det vara bra som 1a kur?

/insolent

Inget jag rekommenderar som första kur. Ska man använda sig utav det ska man allt vara grymt påläst och mogen. Inte snorvalp.(Tonåring).
Citera
2007-01-07, 01:14
Medlem
wolframs avatar
...

IGF stimulering kommer få dig att åldras snabbare.
Men jag antar att du skiter i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in