Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-03, 21:02
  #1
Medlem
Mike_Nesss avatar
Hej!

Fått tag i Dormicum alltså (Midazolam) 7,5mg från (Roche), om nu märket spelar roll. Ser ut som lite större Zoplikon
Har förstått det som att det är ganska starka tabletter så undrar om jag bara ska ta halva eller hela 7,5mg??
Under tungan?? eller svälja??
Finns bara som injektionsvätska på FASS, inget om tabletter eller doseringar.

Har lidit av svår sömnbrist senaste veckan, INGET har fungerat... Provat Stilnoct, Nozinan, Propavan, Lerigan m.m..
Men igår tog jag lite Sub (1,4mg Temgesic)+Valium 30mg för att få ro i kroppen och två propavan och fick sova bra inatt för första gången på en vecka..
Annars har jag bara luggit vaken i stort sett dygnet runt och haft värk och ett helvete.

Lagt ner alla droger senaste tiden, men nu var jag tvungen för att få sömn. Var helt slut i kroppen, psyket..

Hur är ruset av benzon etc på Midazolam, när man tar dem innan man somnar? Aldrig ätit dom innan, däremot en massa Benz förut (Diazepam, Klonazepam, Alprazolam, Sobril m.m).Dock ej "flunisar" tex, som jag sett att Dormicum kan jämföras med, lr?? Därför jag har sömnbrist av mitt nedläggande av droger, hemska AT av div sen jag lagt ner.. Benzo AT mkt, men jag har så jag kan trappa ner det nu, om det blir för svårt igen efter att man tagit Midazolam+ Valium i 2 nätter. Tänkte ta en 10mg Dizepam till midazolamen ikväll oxå.

Hjärtklappning har varit konstant och bara svettats m.m. En Propanbränare i benen, armar, bröstkorg, starka stickningar i hela kroppen m.m, ja ni som har haft det själva, vet ju hur det där utvecklar sig.

Körde även "vaket" mån-fre veckan innan jul och sen måndagen (juldagen) . För att sen ha ett helvete och bestämde mig då på allvar, att lägga ner den delen. Aldrig kört det mer än högst 2 dagar i rad innan, vid festtillfällen. Förutom i somras då det blev nåra längre "race" men inte många, men inte som detta.
Uppåt har iaf aldrig varit "min" typ av drog.
Opiater har alltid och kommer alltid vara det som jag anser överlägset alla gånger iaf.

Men nu vaknade jag halv sex ikväll efter att ha sovit hela dagen m.m, Men vill inte vända på dygnet, utan kunna somna runt 23.00-00.00 inatt igen.

mkt tacksam för svar..
Citera
2007-01-03, 21:15
  #2
Medlem
Trollishs avatar
ta 2-4 stycken.
Citera
2007-01-03, 21:32
  #3
Medlem
Mike_Nesss avatar
Så "jävla" många =)??

Går de ta under tungan som annan benz och tex FM1´or m.m?

Har inga sömnsvårigheter annars ska tilläggas..
Om jag haft det har det räckt med 1-2 Propavan.
Inatt somnade jag som sagt fint, men var mkt subben som fick mig att få ro i kroppen och dvalade in.

Lät lite mkt med så många, men de kanske inte är så starka på 7,5mg iaf?? Trodde 1 första gången när man var ganska otolerant för tillfället av Benzo m.m

tycker de borde vara mkt starkare än Zoplikon på 7,5mg, eller har jag helt fel?
Citera
2007-01-03, 21:35
  #4
Medlem
Trollishs avatar
midazolam är inte så bra i tablettform tycker jag personligen men vissa tycker det.

Men du bördåtminstonde ta 2 att börja med tycker jag. Men du kasnke är känsliga är mig så du kan juh börja med 1 med sen fylla på efter 30-45 min.
Citera
2007-01-03, 21:39
  #5
Medlem
Mike_Nesss avatar
OK, litar på dig, då du verkar tagit dom innan..

Just det, under tungan eller svälja dem??

Men hur är "ruset" på dem?? =) blir man "benzad" och mysig?

Tänkte som sagt ta 10mg valium till dem och 0,6mg Temgesic, inte för ruset men så man blir lugn inombords, något som kan vara "farligt" eller så? Att blanda?

Dock känne rjag nog inget på dessa 0,6mg, men kanske ger ett lugn iaf.

EDIT: även 1-2 Propavan tänkte jag oxå om det inte fungerar som jag tänkt, dumt??
Citera
2007-01-03, 21:44
  #6
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
OK, litar på dig, då du verkar tagit dom innan..

Just det, under tungan eller svälja dem??

Men hur är "ruset" på dem?? =) blir man "benzad" och mysig?

Tänkte som sagt ta 10mg valium till dem och 0,6mg Temgesic, inte för ruset men så man blir lugn inombords, något som kan vara "farligt" eller så? Att blanda?

Dock känne rjag nog inget på dessa 0,6mg, men kanske ger ett lugn iaf.


Under tungan ger juh lite snabbare effekt än att bara svälja så det spelar inte så stor roll.
Jag blir bara lite mysig om jag inte tar jättemängder elr dricker alkohol till.
10mg valium + 0,6mg temgesic + 7,5mg midazolam är absolut ingen fara.
Citera
2007-01-03, 21:48
  #7
Medlem
Mike_Nesss avatar
Du ska ha ALL TACK för din hjälp... Mkt tacksam.

Skitsnällt... Fick jag lite svar jag behövde.

Men om jag tar 15mg Midazolam då? Någon fara att blanda med de andra? Iofs så små mängder, men vet att när det kommer till kombos, kan det sluta lite hur som helst om man inte riktigt vet vad det är man kör i sig och inte har erfarenheter av kombon innan.

Har ätit "fina mängder" benzo tillsammans med opiater innan + alkohl etc, alltid fungerat bra utan några större missöden. Men just midazolam visste jag inget om innan. Sen nu närjag lagt ner det andra för ett litet tag sen så kanske man inte är liak tolerant längre.. så tänkte på hur starka dessa Midazolam igentligen är. De låter ju helsköna om man läser på FASS iaf=) för att bota ångest etc..
Citera
2007-01-03, 21:55
  #8
Medlem
Trollishs avatar
Var så lite så.

Du kan ta 80 mg mdiazolam med den lilla temgesicen du tänker ta utan att kola vippen de lungt.
Citera
2007-01-03, 22:00
  #9
Medlem
Mike_Nesss avatar
OK, jo jag brukade ta ca 3mg "Subutex" när jag tog det innan för att bli gossig..
Men nu har jag inte gjort det på länge och blev lugn och go på 1,4mg igår, så tänkte mest ta 0,6 för det inre lugnet.

För övrigt så fyfan vad Temgesic luktar skit, provade under tungan med ett par tabletter med, men smakade ju verkligen rena "Röven".
Men blev lite mkt för att snorta, 7st krossade tabs blev en liten hög.. =)

Men är alltså inte Midazolam så starkt som jag trodde.. iofs, flunisar ligger väl på 1-2mg och ger ett fint rus. De här är ju som imovanen.
Men trodde ändå det var "drag" i dem. Men hjälper de mig att sova e jag bara glad för tillfället..=)
Citera
2007-01-03, 22:04
  #10
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Tycker du kan ta en, och vänta och se, efter 30 minuter ska du ha fått någon effekt. Du ska ju hinna njuta av dem lite tycker jag väl, så du inte somnar pang bom.

Du kommer bli väldigt skön i kroppen, lugn och avslappnad, inga problem alls kommer du ha..
Men tar du för många så somnar du bara.
Blanda är ingen fara, men jag skulle bara ta Dormicumet så du får känna på den efferkten ensam först, men sen så kan du väl ta lite annat skoj om du fortfarande är vaken vill säga.
Citera
2007-01-03, 22:22
  #11
Medlem
Mike_Nesss avatar
MYRSLOKEN: hehe jo det var faktiskt så jag tänkt mig lite oxå=)
Att ändå få njuta av effekten och må bra ett tag innan jag somnar. Så så får det bli, sen får jag väl slänga i mig Valiumen och temgesicen då kanske.

Hade tänkt ta Temgesicen nu innan, men får hoppa över det då och känna på Midazolamens "verk" när jag ligger i sängen till tv´n =)

Vill ju kunna sova sen oxå, men räcker med om jag somnar runt 01.00 kanske, så hinner ju njuta ett tag. Känns det bra så kanske man kan slänga i sig en till då. Skippa valiumen, eftersom den här Benzon borde göra goare saker med psyket tycker man. Även om den har sömnpotentialen hos sig.
Hur "bra" är de igentligen till att somna på om man tar 1-2st?

20mg stilnoct somnade jag inte på, eller jo 2 tim, då tog jag en 10mg somnade 2 tim, slängde i mig en till men somnade inget mer..
Men Stilnoct har jag hört har den effekten hos vissa, gamla som unga.
Nästan lite smått speedad sen på dagen av dem. Men de tog bort lite ångest till viss del, så rökte en "tuting" sen på natten, men somnade inget mer ändå.

Tjejen hämtade jag nyss oxå som varit i Norge, så nu kommer det säkert kännas ännu skönare att kliva under ett varmt täcke och en Domricum under tungan. Ska bli kul och se hur man mår av dem. De verkar kunna lindra ångest bra oxå, vilket är till stor fördel just nu, då den är överhängande..

Stort tack för svaren grabbar..

EDIT: Återkommer, för skojs skull och berättar hur min upplevelse var på dem och hur de fungerade för mig. Alltid intressant tycker jag, när folk berättar om deras inviduella upplevelse av olika preparat.
Citera
2007-01-04, 22:32
  #12
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
MYRSLOKEN: hehe jo det var faktiskt så jag tänkt mig lite oxå=)
Att ändå få njuta av effekten och må bra ett tag innan jag somnar. Så så får det bli, sen får jag väl slänga i mig Valiumen och temgesicen då kanske.

Hade tänkt ta Temgesicen nu innan, men får hoppa över det då och känna på Midazolamens "verk" när jag ligger i sängen till tv´n =)

Vill ju kunna sova sen oxå, men räcker med om jag somnar runt 01.00 kanske, så hinner ju njuta ett tag. Känns det bra så kanske man kan slänga i sig en till då. Skippa valiumen, eftersom den här Benzon borde göra goare saker med psyket tycker man. Även om den har sömnpotentialen hos sig.
Hur "bra" är de igentligen till att somna på om man tar 1-2st?

20mg stilnoct somnade jag inte på, eller jo 2 tim, då tog jag en 10mg somnade 2 tim, slängde i mig en till men somnade inget mer..
Men Stilnoct har jag hört har den effekten hos vissa, gamla som unga.
Nästan lite smått speedad sen på dagen av dem. Men de tog bort lite ångest till viss del, så rökte en "tuting" sen på natten, men somnade inget mer ändå.

Tjejen hämtade jag nyss oxå som varit i Norge, så nu kommer det säkert kännas ännu skönare att kliva under ett varmt täcke och en Domricum under tungan. Ska bli kul och se hur man mår av dem. De verkar kunna lindra ångest bra oxå, vilket är till stor fördel just nu, då den är överhängande..

Stort tack för svaren grabbar..

EDIT: Återkommer, för skojs skull och berättar hur min upplevelse var på dem och hur de fungerade för mig. Alltid intressant tycker jag, när folk berättar om deras inviduella upplevelse av olika preparat.

Har du testat de ännu?
Skulle vara kul att få veta hur du kände, och hur det blev, och hur många du tog.
Själv sitter jag och väntar på att få smaka kompisens 7,5 or, då jag endast fått Dormicum innan en operation, och minns det som ganska så njutbart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback