2007-09-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Bästa värvningspolitiken är en intressant punkt, exakt vad är deras värvningspolitik och hur är den bättre än andra allsvenska lags?

Nej jag tänkte inte på Wilton, fast när du nämner honom så var det ingen jätteaffär, och gnaget fick väl en rätt liten del av kakan. Tänkte mer på spelare som RÅP

På A svarar vi Argentina.

På B svarar vi att det är den nog inte. Eller?

På C svarar vi att jo det blev en del.
Citera
2007-09-21, 18:24
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Ildivino är luleåsupporter.

IFK Luleå?
Citera
2007-09-21, 22:33
Medlem
carrotcakes avatar
Lars Leijonborg, eller jag menar Tom Prahl klar för Trelleborg
http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.850247/prahl-klar-for-trelleborg

I mitt tycke en av de duktigaste tränarna i Sverige.
Citera
2007-09-21, 23:08
Medlem
Shuyins avatar
En sak som jag har funderat på den senaste tiden är snacket om att Djurgården har så bra moral hela tiden.

Men titta på AIK: s resultat den senaste tiden, i Allsvenskan sju raka utan förlust där det är sex segrar och en oavgjord match. Vi vände också ett underläge i ett derby och klarade av att spela bra försvarsspel igår trots två nya ansikten i backlinjen sedan HBK matchen.

Djurgården har moral ja, men de är inte ensamma om det. Typisk mediagrej att överdriva, och allt de hänger upp sig på är hur man vände mot Elfsborg på Stadion.
Citera
2007-09-22, 01:40
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrotcake

Jag tänkte på saken och kanske är han en av dom bästa i Sverige, men säger inte det mer om den usla kvalitén på svenska tränare än om Prahl.
Citera
2007-09-22, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
En sak som jag har funderat på den senaste tiden är snacket om att Djurgården har så bra moral hela tiden.

Men titta på AIK: s resultat den senaste tiden, i Allsvenskan sju raka utan förlust där det är sex segrar och en oavgjord match. Vi vände också ett underläge i ett derby och klarade av att spela bra försvarsspel igår trots två nya ansikten i backlinjen sedan HBK matchen.

Djurgården har moral ja, men de är inte ensamma om det. Typisk mediagrej att överdriva, och allt de hänger upp sig på är hur man vände mot Elfsborg på Stadion.

Att vinna spela 7 matcher och vinna 6 av dom är ju något som kan betecknas som bra, men att visa moral är det väl knappast? Det handlar väl mer att inte ge upp och fortsätta köra hela tiden, inte att vinna hela tiden.
Citera
2007-09-22, 10:25
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Dulee har slagit sin fru och Timandi är ute och krökar när det går dåligt, det drar ned moralbetyget ett snäpp. Hohohoho...

Nej, men allvarligt så vill jag nog hålla med Lemasive, det är ett högre bevis på moral och ryggrad i kroppen hos ett lag som trots 8 förluster i rad, står upp för varandra och klubben samt sliter som djur i match efter match efter match.. än hos ett lag som har flytet med sig och surfar på en våg av förlustfria matcher.
Citera
2007-09-22, 11:01
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrotcake

Han får Alf Westerberg som assisterande tränare. TFF har plötsligt fått ett av Sveriges starkaste tränarteam. Vad tror Roger Persson om detta? Kan man hoppas på en tionde plats nästa säsong?
Citera
2007-09-22, 12:14
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Att vinna spela 7 matcher och vinna 6 av dom är ju något som kan betecknas som bra, men att visa moral är det väl knappast? Det handlar väl mer att inte ge upp och fortsätta köra hela tiden, inte att vinna hela tiden.

Det var väl snarare knyta näven och köra på efter matchen på Borås Arena och att lyfta sig från en medioker elfteplats till ett guldrace är stark moral och bra spel.

Det beror väl på hur man ser på saken.
Citera
2007-09-22, 12:16
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Och att inte ge upp och att fortsätta köra hela tiden är väl typiskt vad man skulle kunna kalla "hög moral"?
Citera
2007-09-22, 12:20
Medlem
Vryzass avatar
Nu kommer jag inte ihåg vad statistiken sa, men vet att det var en hel del matcher i år som DIF vänt ett underläge. Det är väl därifrån man säger att DIF förmodligen har den högsta lagmoralen i serien.
Citera
2007-09-22, 12:45
Medlem
carrotcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Han får Alf Westerberg som assisterande tränare. TFF har plötsligt fått ett av Sveriges starkaste tränarteam. Vad tror Roger Persson om detta? Kan man hoppas på en tionde plats nästa säsong?

Alf Westerberg är en gammal Trelleborgsprofil som tränat TFF i två omgångar. Alf tog ju över efter dansken Ole Mörk om ni kom ihåg han? Undrar förresten vad Ole Mörk gör nu för tiden. Läste en gammal intervju med han i Offside där jag tyckte han verkade väldigt sympatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in