Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Och hur fan motiverar du det då? När djurgården var som bäst så var inte ens de överlägsna och kunde ställa ut skorna, det närmaste Lyonsyndromet vi haft i Sverige var Blåvitt på 90 talet men vill vi verkligen gå den vägen igen? (det kan iofs bli en annan diskussion)
Jag ser ärligt talat inte någonting som talar för att AIK skulle bli ett nytt Lyon, DIF och MFF har pengarna som gör att de skulle kunna satsa sönder en sådan satsning som AIK blir tvingade att göra för jag tror och hoppas inte du menar att de skulle bli ett svenskt Lyon med nuvarande laguppställning?
När Blåvitts nya arena blir klar hoppas jag personligen att det blir ett uppsving, gärna att någon finansiär kommer och donerar lite pengar. Men med facit på hand vet jag inte om jag skulle vilja att vi blev ett nytt Lyon, förstå mig rätt, jag vinner gärna allsvenskan varje år men då med en poäng i sista omgåengen, att gå fram som en maskin hela året är ju kul att kunna tracka polarna som håller på mff med men seriöst, hur kul hade det varit?
Nåväl, det jag vill komma till är att AIK inte har en chans att bli ett nytt Lyon, allsvenskan är för jämn och det finns minst två lag med stora ekonomiska muskler som skulle krossa en sådan satsning.
Skillnaden är att AIK har bäst förutsättningar.
Vi har tveklöst störst publikunderlag. Dessa i sig drar in massvis med pengar i form av biljetter, merchandise m.m., något som ingen svensk klubb kan mäta sig med.
En annan - om än antagligen svårmotiverad - fördel med det är att den stora publiken skapar en stämning på matcher som är det närmsta vi kan komma Europa, något som kan tänkas attrahera både mer publik och sponsorer.
Vi har också en ledning, både i styrelsen och på plan som inte gör många fel. Detta kan bara leda åt ett håll, framgång, framgång och mera framgång.
Våra värvningar är superba och vi förlorar inga spelare som vi vill ha (åtminstonde inte denna silly season).
Malmö och Götet må ha ekonomiska muskler, men de verkar inte kunna flexa dem, för hur bra har det gått för er på sistonde? Vilka storvärvningar har ni gjort?
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nu ändrar du synvinkel, då jag antog att du menade med ett Lyon en supermakt i ett land som går till typ kvartsfinal i Champions League.
Nu hävdar du att det "bara" är ett lag som dominerar i ett land år efter år.
Och Allsvenskan är kanske Europas jämnaste liga, så jag tror inte att det kommer ske.
Om nu detta sker så skulle ingen bli gladare än mig dock.
Ber om ursäkt för otydligheten.
Tackar dock inte nej till något av dem.