2007-01-03, 02:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Screensport hette en sportkanal som fanns förr i världen också, konkurrerade med Eurosport i början...

...men är det nån mer än jag som minns One World Channel? Den sändes sen morgon/tidig förmiddag på samma kanalplats som franska TV5, runt 1990-92. En tv-kanal med nyheter "från icke-allierade länder" som de sa, de två danskarna som alltid var programledare.

Det rörde sig mest om rapportering från tredje världen i Afrika, oftast samma röda länder som Sida vurmade för och som efter murens fall förlorat sin stora sugar daddy.

Några andra kanaler som förpassats till historien är SF Succé samt TV4 Norge, ett projekt som pågick i TV4s barndom på tidiga 90-talet.

De tyska kanalerna lever för fullt på Astra, jag har själv över 60 st av dem här hemma och det är fortfarande bompa-bompa då och då och nakna brudar i märkliga miljöer på vissa kanaler på nätterna, främst på sportkanalen DSF.

FilmNet finns faktiskt fortfarande kvar, men i Grekland. www.filmnet.gr - samma logo!

SF Succé blev ju senare "uppköpt" av TV 1000.
En konkurrent till Supersport var ju "Sportkanalan", den var ju föregångaren till Viasat Sport.
TV21 var ju en Göteborgsbaserad kanal och det var genom TV21:s teknik som Bingolotto producerades de första åren. Bingolotto gick lokalt över Göteborg på måndagar just i TV21.

På senare år har ju en del kanaler också gått i graven. Som Big TV! exempelvis.
Så värst mycket nakna brudar är det inte på DSF längre. Jag var hemma hos min far över julen och kollade in kanalerna på hans Astra-parabol och jag tyckte det mest var Dart eller "ring in och vinn och gissa på tramsiga ord, lett av en lättklädd tjej som borde ta en valium"-program.
Citera
2007-01-03, 02:26
Medlem
tyrolerhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Ett roligt inslag i vardagen var ju dessutom att filmkanalerna inkluderade prenumerationer på käcka magazin med tablåer som även såldes i tidningsaffärerna. Vet att filmnets gjorde det iallafall...
Canal+ har fortfarande en sån tidning. Minns inte hur ofta den kommer men den innehåller lite info om nya filmer, tablåer osv. Har dock inte sett den i tidningsaffärerna
Citera
2007-01-03, 03:05
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
SF Succé blev ju senare "uppköpt" av TV 1000.
En konkurrent till Supersport var ju "Sportkanalan", den var ju föregångaren till Viasat Sport.

sportkanalen minns jag väl, dom brukade visa champions league-fotboll och hade av nån anledning norske målvakten Tore André Olsen som expert.. kass budget förmodligen.

höll inte PA Gullö till där också?
Citera
2007-01-03, 09:02
Medlem
erikbes avatar
Nordic Channel som senare blev Kanal 5
Citera
2007-01-03, 20:22
Medlem
offe_mans avatar
Min första analoga talrik var från CanalDigital och då fanns det kanaler som
TCC -engelskspråkig barnkanal
Sci-Fi Channel - bra och spännande kanal.
TNT - TCM innan de bytte namn
Citera
2007-01-03, 21:26
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Min första analoga talrik var från CanalDigital och då fanns det kanaler som
TCC -engelskspråkig barnkanal
Sci-Fi Channel - bra och spännande kanal.
TNT - TCM innan de bytte namn

Alla de kanalerna finns ju kvar i USA! Så borta är de inte!
Citera
2007-01-03, 21:34
Medlem
mishimas avatar
Ingen mer som kommer ihåg K-World? Den gillade jag.
Citera
2007-01-03, 22:37
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen mer som kommer ihåg K-World? Den gillade jag.

Var/blev inte den Nickelodeon?
Citera
2007-01-03, 22:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Var/blev inte den Nickelodeon?

http://sv.wikipedia.org/wiki/K-world
Citera
2007-01-03, 23:09
Medlem
miriams avatar
När jag fick kabel tv någon gång i mitten av 80-talet bodde i Göteborg på den tiden.Då fick vi en Engelsk Musikkanal som hette Music Box sen var det Sky Channel som gick att titta på.
Citera
2007-01-03, 23:26
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Canal Plus.

Dom har ju fortfarande kvar samma telefonnummer som på FilmNet tiden... 020-24 00 24... Det enda jag minns från dom reklamerna när jag var liten
Citera
2007-01-26, 23:05
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Country Music Channel CMC
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback