Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Ofattbar dynasti egentligen... vad jag förstått "dealade" dom friskt med både London och Berlin under andra världskriget.
Har också hört att dom fick köpa resterna av Kreuger & Toll imperiet billigt i början på 1930-talet. Dom är väl något så ovanligt som en svensk bankir-släkt...som var med redan från början när Sverige blev rikare i slutet på 1800-talet. Dom är nog bra som väldigt strategiska investerare - inte spekulativa riskkapitalister. 
Vet du vad jag tror då?
Att allt ev. kritiskt, som skrivs eller sägs om den dynastin tenderar att på olika vis tystas ned och försvinna i mediebruset. Även
om det skulle skrivas eller sägas något kritiskt, vilket de facto sker här och var/där, så spelar det ingen som helst roll, d.v.s. ingen negativ roll, med negativa konsekvenser för dynastin.
Jag tror även att den dynastin, med sin makt och allt, har betalda, ja avlönade, nättroll.
Citat:
Har också hört att dom fick köpa resterna av Kreuger & Toll imperiet billigt i början på 1930-talet.
Var har du hört det och hur mycket kostade det imperiet?
Citat:
Dom är väl något så ovanligt som en svensk bankir-släkt...som var med redan från början när Sverige blev rikare i slutet på 1800-talet.
På vilket sätt är det ovanligt och vad jämför du med?
Citat:
Dom är nog bra som väldigt strategiska investerare - inte spekulativa riskkapitalister.
Jaha men när gick de från det ena till det andra då?