Citat:
Ursprungligen postat av
Bornhigh
Först nej jag vet inte var man köper frön faktiskt aldrig odlat Tobak men en massa annat
Krukor vet jag inte men i teorin ska det inte vara något problem speciellt om du har ett växthus/inbyggd altan som dom kan stå i på natten så dom inte utsätts för kyla vet dock att det finns sorter som klarar frost (Då tobak har odlats kommersiellt i Sverige). men det är beroende på sort och sånt.
Det viktigaste att planera sin odling oavsett om det är weed eller ampelliljor så är planering a & o om man är ute efter skörd.
Jag kan inte sitta här på Flash och säga att det kommer gå bra eller ej. Men bara för att det inte står på nätet att det inte går så betyder det att det inte går för dig det finns en massa folk på nätet och här som säger saker som dom inte har en aning om det funkar eller ej speciellt här på odlings delen. Mitt bästa tips är att prova och misslyckas och sen göra rätt tar tid men man lär sig fort vad som funkar.
Vet du om det är svårt att fermentera? Bästa tips på att göra en ugn? Köksugnen är uteslutet haha.
Såg nån som pratade om riskokare?!
Såg även nån prata om en frigolitbox och lampa i fem dagar i en viss temp, drar inte det sjukt mkt ström plus att man riskerar en mindre brand? Verkar bökigt att göra tobak ändå hehe... Trodde man bara kunde torka bladen i solen typ och sen smula sönder till rök eller snus-tobak...
Sista frågan, om man gör snus, är det verkligen så mkt att koka och ha i ugn som man läser på nätet?