Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-04, 14:00
  #1
eftersom detta ämne inte har diskuterats så ....
Citera
2000-06-04, 14:14
  #2
Medlem
konsten att mecka en pipa

Jag tror att man måste elda länge ju hårdare bit man har typ Marocan, rätta mej om jag har fel...

Hampus
Citera
2000-06-04, 15:36
  #3
konsten att mecka en pipa

eldar du direkt på biten eller biter/skär du bort en liten bit?
Citera
2000-06-04, 15:38
  #4
Medlem
konsten att mecka en pipa

brukar ni bara lägga haschen på tobaken eller brukar ni blanda
jag eldar i direkt på kakan det är lättast!

/ganjafarmer
Citera
2000-06-04, 16:22
  #5
Medlem
konsten att mecka en pipa

Jag skär bort en liten bit och lägger på en te-sked och eldar,nackdelen med det är väl att man känner sig som en heroinpundare...
Citera
2000-06-04, 17:16
  #6
Medlem
konsten att mecka en pipa

jag gjorde ochså så i början ,men med aluminiumfolie istället för te-sked
men nu så eldar jag med tändare på ett hörn och tar en bit med tummen och pekfingret och smular ner i pipan, på tobaken,
det blir inte så pilligt när man är HÖG.

/ganjafarmer
Citera
2000-06-04, 23:58
  #7
Medlem
konsten att mecka en pipa

Asså....ska ni röka får ni fan lära er att mecka jointar...att mecka en pipa kan väl varenda 4:e klassare nuför tiden...Min ringa åsikt är dock att pipor skall rökas rena eller med minimalt med tobak...detta kräver lite speciella inhalerings tekninker men är bekvämare och godare om man har väl vant sig + vissa anser att man blir bengare på mindre röka (bl a jag). Glöm inte att man
BLIR DUM I HUVUDET AV ATT RÖKA BRASS!!
och bör inte nyttja drogen ofta!
Citera
2000-06-05, 14:06
  #8
konsten att mecka en pipa

Stan.mrMan har helt rätt, man bör äta rakade musslor och andra skaldjur.
Citera
2000-06-05, 20:26
  #9
Medlem
konsten att mecka en pipa

Har Musselmannen rökt?
Citera
2000-06-09, 21:17
  #10
konsten att mecka en pipa

eller en bäver ;-O
Citera
2000-06-09, 21:36
  #11
Medlem
konsten att mecka en pipa

Såhär meckar man: ha ett papper på bordet (för att skydda bordsytan samt ta tillvara på allt meck).
Ta en cigarrett; bryt cigarretten i mitten och strö ut halva cigarettens tobak i en liten hög på papperet. Elda på högen så tobaken blir riktigt torr.
Ta fram din feta kaka occh elda på den i ett hörn: smula ner på bordet. Fortsätt elda lite på brasset du smulat loss från kakan och gnid mellan fingrarna tills en fin pulverhög uppstått. Nu kan du mixa med tobaken. Som grädden på moset bränner du lite extra på blandningen och "rör om" ännu en gång.
Forma sedan papperet till en strut och häll i pipan.

Vill du ha en joint istället är det nu du plocka fram 3 stycken rullpapper och en kartongbit. (3 st om det är vanliga små rullpapper)
Citera
2000-06-10, 00:01
  #12
Medlem
konsten att mecka en pipa

är det någon av er som brukar "fukta" jointen (som man gör med cigarrer) innan ni röker ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback