Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-03, 02:13
  #1
Medlem
Är det någon som vet om det säljs annat än Cannabis i Christiania och i så fall var? Säljs det i stånden eller är det privatpersoner som går runt och säljer?

Tacksam för svar!
Citera
2000-06-03, 02:34
  #2
Medlem
Christiania

Hmm, det var nog det dummaste jag hört. Dom kör ju med slogan "Say No To Hard Drugs". Det var ju det som dom fick skit för på 70-80 talet, de hårda drogerna.. Så de gjorde en deal med politikerna vilket var "No Hard Drugs" . Så nu ere bara sköönt röka i Chrissie ;)
Citera
2000-06-03, 04:02
  #3
Medlem
Christiania

svampar säljs lite då och då i chris, har sett dom flera gånger i stånden på pusher street, har inte testat dom, men dom sägs vara rätt taskiga till tempramentet.
du kan i stort sett fixa vad som helst i christhiania, E, Syra, tjack, heroin, you name it, men då måste du vara försiktig, annars ka det hända att du åker på spö och
blir utkastad av lokalbefolkningen, dessutom
är inte det som chris går ut på, det är en fristad för haschrökare och annat löst folk.
vill du ha annat, börja gå på technofester
och spana lite.
Citera
2000-06-03, 06:33
  #4
Medlem
Christiania

gå till centralen! istället
Citera
2000-06-03, 13:15
  #5
Medlem
Christiania

tjack i köpenhamn fixar du i kvarteren runt centralen.

frågar du efter annat i Chris kan det hända att de kallar dig "jävla knarkare" hände en kille jag kände som fråga efter E (idiot!)

Citera
2000-06-03, 13:33
  #6
Medlem
Christiania

Det enda som säljs är lite svamp i stånden. Inga av de som bor där vill veta av något annat. Ska du ha tag på tyngre saker ska du sticka till Istedgade bakom stationen. Men var försiktig: det är antagligen lätt att bli blåst om man inte känner den man handlar av. Dock finns det shyssta lirare där. Se även upp för politi, och gå nån annanstans när du hittat någon att göra affär med.
Citera
2000-06-03, 13:57
  #7
Medlem
Christiania

MAgic Mushrooms går att fixa... ibland E.. dmen det är sant som alla säger... lokalbefolkningen tycker inte om det....

Stick in på Nörrebro elelr som sagt... runt centralen för att fixa hörda saker... även om jag inte rekommenderar det...
Citera
2000-06-05, 14:54
  #8
Medlem
Christiania

Psilocybin svampar är helt accepterat inne i Chris.
De sälja ju både cubensis och cyanescens i stånden (iaf när jag var där)
Hörde iofs. om att de kanske skulle sluta med det p.g.a alltföär många småungar som sneat på det heliga sakramentet... ;)

- Lill -
Citera
2000-06-06, 15:47
  #9
Medlem
Christiania

hmmm.......hur är det med typ rohypnol eller andra sömn eller lugnande medel inne i chris??
Citera
2000-06-06, 19:15
  #10
Medlem
Christiania

Nej, sådant går inte att köpa öppet.
Jag tror inte så många inne i Chris dealar flödder. *fniss* :rolleyes:

Om du vill ha någonting lugnande kan du ju köpa dig en bit svart eller lite Indica. Då somnar du nog gott.. 3-) ZZZZZ

- Lil -
Citera
2000-06-06, 20:00
  #11
Christiania

du glömde ett L i - Lill - ;)
Citera
2000-06-07, 13:23
  #12
Medlem
Christiania

har hört att dom bäcknar LSD i criss innan roskillde, någon som kan bekräffta???
m.v.h/
psycshrooaum
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback