Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-30, 03:03
  #1
Medlem
Ponera att man köper mobiler med abbonemang och skiter i att betala, mobil korten lär ju låsas, men kommer mobiltelefonerna låsas och bli obrukbara?

Inga moralkakor, och inget jag tänker genomföra, bara en enkel fråga.
Citera
2006-12-30, 10:03
  #2
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Telekom

/Mod
Citera
2006-12-30, 12:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Ponera att man köper mobiler med abbonemang och skiter i att betala, mobil korten lär ju låsas, men kommer mobiltelefonerna låsas och bli obrukbara?

Inga moralkakor, och inget jag tänker genomföra, bara en enkel fråga.

nej mobiltelefonen är inte stulen...
Citera
2006-12-30, 12:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramjet
nej mobiltelefonen är inte stulen...

Okey, stöldstängd kanske var ett dåligt ordval.. Men mobilerna kommer alltså inte stängas? tack
Citera
2006-12-30, 16:46
  #5
Medlem
Ljugtomtens avatar
Om operatören klassar det som bedrägeri finns risken att även mobilerna spärras.
Citera
2006-12-31, 02:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljugtomten
Om operatören klassar det som bedrägeri finns risken att även mobilerna spärras.

Något du vet, eller gissar du bara?
Citera
2006-12-31, 17:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Något du vet, eller gissar du bara?

Nej, för att du missar att betalar räkningarna så kommer inte telefonen spärras, du kommer dock få ett helvete med fogden etc.. Falskleggar du däremot så kommer telefonerna spärras direkt.
Citera
2007-01-01, 17:57
  #8
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Något du vet, eller gissar du bara?

Om du kollar upp tidigare inlägg av mig så lär du komma fram till att jag gissar inte när det gäller mobiler och mobila tjänster..
Citera
2007-01-01, 21:16
  #9
Medlem
Det stämmer, blir det ett bedrägeriärende kan telefonerna spärras.

Om du beställer i ditt namn och du bestrider att du ingått avtalet kommer det att göras en utredening, under utredningen fryses dina fakturor. Om det fastställs att du har fått telefonerna kommer du krävas på betalning enligt ingånget avtal från datumet då avtal ingicks. Om utredningen kommer fram till att du blivit utsatt för bedrägeri spärras telefonerna via IMEI och du blir ej betalningsskylldig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback