Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-13, 07:55
  #673
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Någon annan film måste väl avses när du skriver att de kollade på Interstellar? Filmen kom ut 2014. I övrigt verkar det finnas några filmer med samma namn som släppts 1999 eller tidigare enligt iMDb, men det kanske är jag som söker för dåligt.

Nej du söker inte dåligt, jag ser mitt misstag och det är jag som skrivit helt fel. Jag var tvungen att gå igenom mina egna källor för att finna namnet på den korrekta filmen och det ska stå Event Horizion, inte Interstellar.

Jag blandade ihop rymdfilmerna.
Bra att du hittade det.
Citera
2023-09-15, 14:17
  #674
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ypperliga och fylliga uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Eric dog också oskuld
Eric hade ingen riktig flickvän när han dog.
Under den sista inspelningen av "the basement tapes", ungefär 40 minuter innan första skottet avfyrades, så talar Eric personligen, på video till några av sina vänner. Bland annat så talar han direkt till Susan Dewitt. Han säger såhär till henne på videoinspelningen: "Susan under diffrent circumstances it would've been a lot diffrent. I want you to have that FLY Cd."

FLY är ett band som Eric och Susan lyssnade på tillsammans under prom night, 3 dagar innan massakern. Förutom att lyssna på FLY så kollade dom på filmen Interstellar. Här kommer i alla fall en länk till en av låtarna på albumet från FLY som Eric och Susan syftar på.
https://www.youtube.com/watch?v=nS4AkcPpRoQ

Eric har förutom Susan flirtat med följande tjejer. Tiffany Typher, Brandi Tinklenberg och Devon Adams.

Tiffany Typher. Eric bjöd hem henne och när hon inte ville fortsätta att träffas så iscensatte Eric ett självmord med konstgjort blod. Vilket fick Tiffany att tycka att Eric var konstig. Hela grejen blev bara patetisk och hon hörde aldrig av sig igen. Tiffany är tjejen i rosa som kommer in 05:25 i videolänken.
https://vimeo.com/197099193

Brandi Tinklenberg. Brandi och Eric var bara vänner som tillbringade rasterna tillsammans. Eric frågade Brandi någon gång under våren 1999 om hon ville bli hans dejt till prom night. Brandi tackade nej och istället hamnade hon på Erics "people that I want to die list" som han hade på sin internethemsida. Brandi har själv berättat att Eric aldrig talade med henne igen efter att hon nekat honom en dejt till prom. Brandi är tjejen i vit tröja vid 01:00 och 16:15 i videolänken.
https://vimeo.com/197099193

Devon Adams. Devon hade egentligen en crush på Dylan Klebold. Men Dylan var så blyg så det blev aldrig någonting. Under tiden för massakern så var Devon ett par med Dylans och Erics kompis Zack Heckler. Zack brukade vara en nära vän till Eric men framförallt Dylan. Dom spelade PC-spelet Doom tillsammans och hittade på rackartyg på sommarkvällarna. Eric satte även Devon på sin dödslista eftersom att han tyckte att hon förstörde hans kompiskrets. Devon själv menar på att Eric gillade henne. Här är en videolänk där Devon pratar om Dylan.
https://youtu.be/zbsWeQjDog8?t=362

Under morgonen för massakern så besökte Eric och Dylan sin bowlingklass. De gick aldrig in till själva bowlingen utan stannade på parkeringen. Där ska de ha talat med några av sina vänner och framförallt 2 tjejer som de nyligen lärt känna. Det har diskuterats kring varför Eric och Dylan närvarade på sin bowlingklass men det spekuleras i att det var ett sätt att ta avsked av sina vänner.

Brooks Brown är en barndomsvän med Dylan. Han var till och från även vän med Eric men hade under en tid en konflikt med Eric och det gick så långt att Brooks föräldrar, Judy och Randy, anmälde Eric eftersom att han hotade Brooks till livet på sin internethemsida. Eric hotade att spränga Brooks i bitar och uppmanade främmande människor att besöka Brooks hem för att vandalisera deras hus eller i bästa fall mörda Brooks. En search warrant tillgavs Jefferson county polisen men den följdes aldrig upp.

5 minuter innan första skottet på Columbine avfyrats så mötte Brooks Eric på parkeringen. Eric lastade ut tunga väskor ur bilen och Brooks frågade Eric varför han skolkade och missade ett viktigt prov den morgonen. Eric svarar att det inte spelar någon roll längre, att han tycker om Brooks igen och att Brooks borde gå därifrån, att han borde åka hem.

Brooks om någon kände Eric och Dylan och han säger själv att båda dog oskulder. Det blev ett långt inlägg för att nå fram till min slutsats att även Eric dog oskuld. Det finns en intervju där brooks ordagrant säger att bägge mördarna dog oskulder men jag kan inte länka den eftersom youtube har tagit bort den videon av någon anledning.

Mycket stort tack för denna synnerligen ypperliga och fylliga information.

Både Eric och Dylan dog alltså med oskulden i behåll. Eric var i a f inte lika blyg som Dylan. Som tur var så gjorde Brooks det som Eric sade till honom att göra.
Citera
2023-11-29, 15:51
  #675
Medlem
I april nästa år har det gått 25 år sedan det inträffade… är det någon som vet vad Eric Harris familj håller hus? Känns som att de har hållit väldigt låg profil under alla dessa år. Hur gamla är hans föräldrar idag? Såg en gammal bild på Erics pappa (Wayne Harris) som är tagen för typ 20 år sedan, tycker han såg ut som en gammal gubbe redan då. Och Erics bror (Kevin) han måste väl vara i 40-45 års ålder nu?🤔
Citera
2024-04-20, 13:14
  #676
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
I april nästa år har det gått 25 år sedan det inträffade…

25 år sedan i dag!

25 years after Columbine, survivors say they're still haunted by the attack

https://abcnews.go.com/US/25-years-a...y?id=109236523
The epicenter of the Columbine High School mass shooting was the library, where Craig Scott was studying for a biology test on April 20, 1999. Scott, then 16, said he had just sat down next to his friend, Matt Kechter, when his life turned upside down.
/---/
Now, at age 41, Scott told ABC News that he still vividly recalls the horror and the carnage he witnessed that day while hiding under a desk in the library "paralyzed with fear" as the two gunmen were just inches away.

25 years after Columbine, trauma shadows survivors of the school shooting

https://apnews.com/article/columbine...ac9b59deef91a5
Hours after she escaped the Columbine High School shooting, 14-year-old Missy Mendo slept between her parents in bed, still wearing the shoes she had on when she fled her math class. She wanted to be ready to run.

Twenty-five years later, and with Mendo now a mother herself, the trauma from that horrific day remains close on her heels.
Citera
2024-04-20, 17:13
  #677
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
25 år sedan i dag!

Ja, man tänker ju på det varje år vid denna tid. Eric är ju en mycket intressant figur
Citera
2024-04-21, 12:26
  #678
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Någon som firade 25-års jubileet igår?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback