Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-11, 22:44
  #361
Medlem
qutms avatar
Summerar tråden fram till 2017, nuläget?
Ingen styr hela stockhlm
1. a*di högst i Rinkeby
2. l*uis i Rissne
3. s*rwan i Tensta
4. u*mit o hans familj i Bandhagen
Citera
2022-07-25, 13:11
  #362
Medlem
Vem styr i Stockholms undre värld?
Ni tror att det är något som skrivs på Flashback? Ingen styr stockholm som helhet.
Citera
2023-01-04, 00:14
  #363
Medlem
Någon som känner till en "känd våldsam" vid namn Millberg som skall ha varit insyltad i Stockholms undre gängvärld 80- resp möjligen även 90-tal.
Citera
2023-01-04, 00:17
  #364
Medlem
Bert karlsson!
Citera
2023-01-04, 12:38
  #365
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Jag har aldrig rört mig i organiserade kriminella kretsar. Men jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle finnas en person som styr kriminaliteten i en stad. Visst har det funnits kriminella som Escobar och Capone som har styrt mycket och blivit kända. Men båda två hade konkurrenter som inte har lyckats bli lika kända inom media.

Jag tror inte att det har funnits någon kriminell person i Sverige som har florerat mer i media än Denho Acar. Han var utan tvekan den mest kända kriminella personen under en 10 år. Men så vitt jag vet styrde han och OG inte över särskilt mycket. Jag tror att Milan Sevo, Hells Angels och Bandidos styrde över betydligt mer. Men jag kan absolut ha fel. Jag har inget större insyn i den världen.

Jag tror heller inte att HA och Bandidos har alls samma makt som tidigare. Hells Angels är fruktade främst av svenskar. Jag menar inte på något sätt att de inte är farliga, men det finns definitivt flera mindre blatte-gäng som är tillräckligt impulsiva för att starta ett krig mot HA. I Göteborg hamnade Bandidos i något krig med ett löst sammansatt blatte-gäng som bodde i Biskopsgården tror jag det var. Hur som helst, vissa av dem hade deltagit i krig i sina hemländer och kunde därför hantera skjutvapen, och Bandidos kände inte till vilka de alla var. Så Bandidosmedlemmar blev utsatta för mycket skjutningar under en tid. Jag vet inte hur det slutade, jag menar bara att västar där det står Hells Angels eller Bandidos, är främst något som svenskar fruktar, då de lever kvar i en 90-tals mentalitet där HA styrde allt. De styrde aldrig allt, då jugge-maffian också var stora på den tiden. Men de hade definitivt mycket inflytande och makt. Detta har de fortfarande, men främst bland svenskar. Idag finns det många i Sverige som har tillgång till pistoler och automat-vapen. Det är inte alls ovanligt att 16-åringar har en pistol idag. Så var det inte på 90-talet. Då var det i princip bara organiserade kriminella som hade skjutvapen. Idag finns det så många kriminella människor i Sverige, och konkurransen blir därför hård.

Jag tror faktiskt inte att det finns någon organisation i Sverige som har mycket makt. Jag tror snarare att det finns många olika mindre gäng som har makt över en del, och samtidigt krigar med andra angående mer makt.
Citera
2023-01-04, 12:47
  #366
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Du har helt rätt.
Enda anledningen till att dom "styr" i Rinkeby är för att någon annan tycker att det är önskvärt. Det gynnar den personens affärer.
Det är inte så att lokala gäng i ett större perspektiv har friheten att helt fritt fatta beslut. Den dag man gör saker som inte gynnar de stora spelarnas agenda så är alla utbytbara.
Och då byts de ut, utan att själv vara medvetna om vem som drar i trådarna och skapar en situation där folk börjar skjuta varandra.

För den som sitter på toppen av pyramiden är det i sak inte svårt att skapa grov osämja inom en misshaglig organisation och få misshagligt ledarskap ersatt. Utan att själv vara på plats.
Antingen skapas falangstrid (som vi sett många av i Sverige) eller så finansierar man en annan konstellation att kliva in och expandera. Det sker också.

Hela idén om att människor som knappt klarat av högstadiet skulle vara annat än utbytbara pjäser i ett spel är faktiskr löjeväckande.
Det är skeva referensramar i en penismätartävling där spelpjäserna jämför sig med varandra och inte själva förstår att dom faktiskt bara är utförare på en spelplan som är så mycket större än den egna orten.
Thomas Möller tror jag inte lyckades särskilt bra i skolan, och han lyckades skapa mycket inflytande i den kriminella världen. Samma sak med Milan Sevo. Givetvis styrde ingen av dem samhället. För att göra det behöver du ta dig in i politik och bankversamhet. Men trots att du inte styr samhället, kan du fortfarande ha mycket inflytande och makt när det tex handlar om narkotika-försäljning. Du behöver knappast ha genomfört ekonomi på högskolan för att räkna ut hur den handeln fungerar.
Citera
2023-01-04, 13:03
  #367
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Va säger du?? Menar du att Torsten Flink inte har haft något att säga till om i Stockholms undre värld?? Påstår du att inte Torsten Flink, Mikael Persbrandt, Kjell Bergquist, Tommy Körberg och Johannes Brost höll i garderoberna och kolaförsäljningen på alla innekrogar i Stockholm?

Torsten och Micke hade ju till och med kolaklubb inne på Dramaten efter stängningsdags. Plus att Torsten höll personligen i beskyddarpengarna som alla uteliggare betalade för att få samla tomburkar i innerstan.
What? Trollar du, eller menar du på fullaste allvar att uteliggare betalar beskyddarpengar till organiserade kriminella för att få lov att samla tomburkar inne i innerstan? Finns där så mycket tomburkar att uteliggarna har råd att betala beskyddarpengar för att kunna fortsätta att samla burkar?

Vad händer om de inte betalar och fortsätter samla burkar. Har de då folk som håller utkik och sedan letar upp uteliggaren (som inte har någon adress) för att driva in "vinsten" från burk-samlandet?

Om detta är sant är det den mest patetiska och humoristiska formen av kriminalitet jag någonsin har hört talas om
Citera
2023-01-04, 13:05
  #368
Medlem
Är
Helt inne på att en mäktig person står bakom alltihop. Precis som i gåsmamman typ

En svensk person boendes på
Någon typ av gods med inflytelserika vänner
Citera
2023-01-04, 13:38
  #369
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Är
Helt inne på att en mäktig person står bakom alltihop. Precis som i gåsmamman typ

En svensk person boendes på
Någon typ av gods med inflytelserika vänner

Hur och varför är du inne på det?
Ligger du i Svedala och drömmer och spekulerar?
Citera
2023-01-04, 22:42
  #370
Medlem
Räven och de större narkotikasmugglarna likt honom gissar jag på. Såna har både kontakter i Sverige för grovjobbet och utomlands för finliret.
__________________
Senast redigerad av helixultra1 2023-01-04 kl. 22:47.
Citera
2023-01-19, 10:40
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helixultra1
Räven och de större narkotikasmugglarna likt honom gissar jag på. Såna har både kontakter i Sverige för grovjobbet och utomlands för finliret.
Flera verkar inne på att Kurdiska Räven är en av landets största aktörer i narkotikahandeln i Sverige. Vem är denna räv? Hur har han nått fram till att bli så mäktig? Hur ser hans nätverk ut? Är han i själva verket en bulvan för andra, mer anonyma aktörer? Kontakter med Sevo och Falk. kretsar?

Märkligt hur han verkar ha blivit så stor.
Citera
2023-01-19, 17:17
  #372
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Summerar tråden fram till 2017, nuläget?
Ingen styr hela stockhlm
1. a*di högst i Rinkeby
2. l*uis i Rissne
3. s*rwan i Tensta
4. u*mit o hans familj i Bandhagen

Vore lite kul att höra hur den listan står sig idag? Hur många av dem lever, flytt landet, inne på kåken, dött? Och vem har tagit över deras position isf?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback