Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 16:09
  #13189
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Fick lagom till valborg hem min beställning från www.fajerwerkilider.pl

https://youtu.be/oBP55Yki67Q

Är den sidan säker att beställa ifrån
Citera
2017-07-30, 20:26
  #13190
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av death87
Är den sidan säker att beställa ifrån

Oja beställt där 2ggr paketet kommer på ca en vecka. Kan absolut rekommenderas!
Citera
2017-08-23, 20:07
  #13191
Medlem
Tjena. Nyår närmar sig sakta men säkert. Tror ni bonden i billesholm får in många nyheter i år så det är värt ett besök?
Citera
2017-08-23, 23:25
  #13192
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Tjena. Nyår närmar sig sakta men säkert. Tror ni bonden i billesholm får in många nyheter i år så det är värt ett besök?

Det tror jag absolut. Var ju sjukt mycket CE-märkt förra året, så det blir nog mängder med nyheter i år
Citera
2017-08-24, 09:36
  #13193
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Tjena. Nyår närmar sig sakta men säkert. Tror ni bonden i billesholm får in många nyheter i år så det är värt ett besök?


Var där för ca 4 veckor sedan. Stod ca 25 nya pjäser han skulle ta in. Mycket danskt, en del från chaos och en del ifrån joho pyro. Sen kommer där även en del ifrån Extreme.
Citera
2017-08-24, 18:22
  #13194
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Var där för ca 4 veckor sedan. Stod ca 25 nya pjäser han skulle ta in. Mycket danskt, en del från chaos och en del ifrån joho pyro. Sen kommer där även en del ifrån Extreme.


Är det 4verkeri.se som är "bonnen"? Kan man köpa småsaker året om? Jag hade behövt lite cracklingballs och små raketer.
Citera
2017-08-25, 06:36
  #13195
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Är det 4verkeri.se som är "bonnen"? Kan man köpa småsaker året om? Jag hade behövt lite cracklingballs och små raketer.

Japp det är han. Dom går ut med på sin facebook sida att man kan handla året runt. Men dom säljer bara tårtor då och småpjäserna får man köpa ifrån mitten av December fram till nyår.

Dock var jag hos han 3 gånger förra året under våren, sommaren och hösten. Och då köpte jag alltid någon tårta och då frågade jag om det var okej att jag köpte lite 2", raketer och airbombs med. Och det var inga problem.

Dock är vi nära bekanta nu och han vet vad jag är för en och vet att jag inte springer runt om kvällarna och smäller massa. Utan han vet att jag endast skjuter nyår, så kanske var därför han kunde sälja småsaker till mig.

Kan dock säga att där inte är ett skit på hyllorna i butiken förutom ett fåtal tårtor. Så det är inte lönt att åka ditt förrän dom börjar ta tag i fyrverkerierna. Så i mitten av November kan det vara lönt att besöka honom.
Citera
2017-09-09, 12:52
  #13196
Medlem
Pyronostalgis avatar
Bra klass på de nya compoundtårtorna från Vulcan som Linders kommer sälja i år.
Här är ett exempel i mindre kaliber https://youtu.be/hIS39MIO9nQ

kommer även upp till 100x50mm (konsument, seriekopplad, 4,4kg)
Citera
2017-09-10, 11:49
  #13197
Medlem
Hallå hallå. Min budget i år komma ligga på 12 - 15.000. Kr.

Tänkte höra om det är någon som ska till billesholm den 15 dec i år som åker förbi Arboga? Isåfall är jag intresserad av att samåka, jag betalar hälften av soppan, bjuder på käk och ni får en liten peng för besväret. Någon sugen?

Sen tänkte jag fråga er en sak: ÖoB komma som vanligt sälja fyrverkerier, fast inte med pinnraketer.
Hur komma det bli då med deras "nyårspaket"? Man brukar ju få. En 5 pkt raketsats på köpet då?
Kanske man får en 100 skottare på köpet?

Tänkte lägga det mesta på billesholm kanske ca 10.000 mestadels tårtor, bomber och pinnraketer. Det bör man väl få en hel del för?
Citera
2017-09-10, 14:08
  #13198
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Hallå hallå. Min budget i år komma ligga på 12 - 15.000. Kr.

Tänkte höra om det är någon som ska till billesholm den 15 dec i år som åker förbi Arboga? Isåfall är jag intresserad av att samåka, jag betalar hälften av soppan, bjuder på käk och ni får en liten peng för besväret. Någon sugen?

Sen tänkte jag fråga er en sak: ÖoB komma som vanligt sälja fyrverkerier, fast inte med pinnraketer.
Hur komma det bli då med deras "nyårspaket"? Man brukar ju få. En 5 pkt raketsats på köpet då?
Kanske man får en 100 skottare på köpet?

Tänkte lägga det mesta på billesholm kanske ca 10.000 mestadels tårtor, bomber och pinnraketer. Det bör man väl få en hel del för?

Kommer bli mäkta förvånad om någon har plan att köra 100 mil men har så mycket plats i bilen att de kan få in prylar för 10.000 till....det motsvarar lugnt 10-15 lådor om man antar att en 49x30mm kostar runt 400. Sen hade jag aldrig åkt dit med den typen av budget utan att ha gjort upp om rabatt i förskott. Det är en bra slant oavsett vilken butik du skall besöka, ställ krav.
Citera
2017-09-10, 15:51
  #13199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Kommer bli mäkta förvånad om någon har plan att köra 100 mil men har så mycket plats i bilen att de kan få in prylar för 10.000 till....det motsvarar lugnt 10-15 lådor om man antar att en 49x30mm kostar runt 400. Sen hade jag aldrig åkt dit med den typen av budget utan att ha gjort upp om rabatt i förskott. Det är en bra slant oavsett vilken butik du skall besöka, ställ krav.

Är dålig på sånt.. typ om jag handlar för 10.000 så får jag grejer för 3.000 på köpet?
Citera
2017-09-11, 02:04
  #13200
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Är dålig på sånt.. typ om jag handlar för 10.000 så får jag grejer för 3.000 på köpet?

Du får deal:a lite med Sven helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback