Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-18, 16:45
  #2053
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Skulle inte säga att dykning är så spännande, jag gillar känslan, är som att man befinner sig i en annan värd och lugnt flyter fram. Själva dykningen i sig är inte så upphetsande utan det är väl mer vad man kan se. Koraller, fiskar, hajar m.m. Första gångerna jag testade på vrakdyk tyckte jag det var lite spännande att simma runt och i skeppen, samma sak i början när man testat på grottdykning (den vanliga människans definition av grottdykning). Eftersom du gillar dykkanaler verkar det finnas någonting tilltagande i dem som du gillar. Jag tycker inte dykning är nog kul för att ha det som en hobby och göra det ofta men är man utomlands och det finns intressanta saker att se så dyker jag gärna.
Okej, då förstår jag lite mer "grejen". Det är inte bara ner i plasket och "wow!" utan ansträngning utan det krävs lite mer än så.
Hmm.. Då kanske dykshoppen blåste mig!
Instruktören nämnde dock att vi hade otur med vädret, en disig morgon. Gillar teknik-aspekten av vad som helst. Kanske man kan djupdyka lite ner i den, inför nästa resa
Citera
2023-08-19, 15:55
  #2054
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Okej, då förstår jag lite mer "grejen". Det är inte bara ner i plasket och "wow!" utan ansträngning utan det krävs lite mer än så.
Hmm.. Då kanske dykshoppen blåste mig!
Instruktören nämnde dock att vi hade otur med vädret, en disig morgon. Gillar teknik-aspekten av vad som helst. Kanske man kan djupdyka lite ner i den, inför nästa resa

Om du har ett bra dykställe så blir det lite wow, men snarare för att det du ser är fint än själva känslan. Om det varit dåligt väder innan kan sikten vara disig och då är det inte lika roligt. I början tyckte jag att det var kul att bara dyka men när man gjort några dyk vill man gärna ha någonting att se/uppleva. Koraller, marinliv eller annat. Finns ställen där det känns som att du är i ett akvarium eller hitta Nemo filmen. Sedan är det nog rätt spännande att ex se större djur i vattnet, jag har inte gjort det så mycket så vill gärna göra det då jag tror det blir en wow känsla, sedan kan det vara intressant att se väldigt små djur också, allt beror på hur man är som person.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback