Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 11:57
  #1477
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Besöket kan lika gärna gälla linser?

Sedan är det ju inte helt ovanligt att vissa använder glasögon hemma (t.ex. för läsning, tv, dator), men inte har dem på sig utomhus, på jobb etc.

Jag säger såhär:

Han såg glad ut. Så det kan mycket väl ha gällt linser.
Citera
2015-11-11, 15:50
  #1478
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag såg honom förra veckan i Stockholm, han var på väg in till optikern. Lite konstigt, för jag visste inte ens att han bar glasögon.

Det skedde på en glammig gata där mest damer med päls, eller yngre killar men ny mobil i näven, syntes till.
Han kanske ville beställa ett stort konvext glasbord...
Citera
2015-11-11, 16:36
  #1479
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Han kanske ville beställa ett stort konvext glasbord...

Eller putsdukar för de redan nerkladdade.
Citera
2015-11-18, 16:34
  #1480
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Man fick i programmet se bilder på C.E. i bar överkropp och man kan i och med detta bekräfta att det var samma överkropp som syntes i "Se & Hör" artikeln om "TV-Mannen". Han ar mao. återigen avslöjad!!
Citera
2015-11-18, 18:51
  #1481
Medlem
exoticspices avatar
[quote=GenesisP|55348556]Jag såg honom förra veckan i Stockholm, han var på väg in till optikern. Lite konstigt, för jag visste inte ens att han bar glasögon.

Han vill inte gärna visa att han använder glasögon när han läser nyheterna. När ett inslag där är slut och han åter är i rutan är han snabb att ta av dom. Han måste tydligen ha dom på sig för att själv se vad som visas - han måste alltså ha glasögonen för långsynthet. Det ser lite gulligt ut när han tar av dom så där lite snyggt för att inte skylta med dom alltför mycket.
Citera
2015-11-18, 20:27
  #1482
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Man fick i programmet se bilder på C.E. i bar överkropp och man kan i och med detta bekräfta att det var samma överkropp som syntes i "Se & Hör" artikeln om "TV-Mannen". Han ar mao. återigen avslöjad!!

Att du orkar Sonny! Det är ju bara dravel du håller på med.

[quote=exoticspice|55442987]
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag såg honom förra veckan i Stockholm, han var på väg in till optikern. Lite konstigt, för jag visste inte ens att han bar glasögon.

Han vill inte gärna visa att han använder glasögon när han läser nyheterna. När ett inslag där är slut och han åter är i rutan är han snabb att ta av dom. Han måste tydligen ha dom på sig för att själv se vad som visas - han måste alltså ha glasögonen för långsynthet. Det ser lite gulligt ut när han tar av dom så där lite snyggt för att inte skylta med dom alltför mycket.

Ja, han är ju snart 67 år eller nåt sånt så det är rätt så vanligt att män i den åldern tar på och av glasögonen, beroende på hur dom läser.
Citera
2015-11-30, 21:06
  #1483
Medlem
Ördögs avatar
Så länge tekniken och min geografiska belägenhet har gjort det möjligt för mig att följa med SVT, har jag alltid hyst stort förtroende för Claes. Det är med vemod jag ser att han läser sin sista sändning i kväll - det är med harm jag märker att det inte finns någon allmän tråd om honom på Medier & journalistik, men nog här på skvalleravdelningen.

Claes Elfsberg lättar ankar
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/cl...g-lattar-ankar
Citat:
Efter 45 år i publikens tjänst slutar Sveriges stadigaste nyhetsankare. I kväll knyter Claes Elfsberg slipsen och kliver in i Aktuellt-studion för sista gången. – Det känns lite vemodigt, säger han.

Måndagen den 21 december 1970 steg Claes Elfsberg in i tv-husets foajé. Han gick då på Journalisthögskolan i Stockholm och skulle göra praktik på det nystartade Rapport – en elitredaktion med handplockade medarbetare och högt debattklimat.

– Rapport-redaktionen var mitt universitet, en fantastisk läroanstalt för en yngling som jag, minns han.
Det är ofta jag får anledning att svära kötteder över SVT:s partiska nyhetsförmedling, och över att diverse "kändisar" enbart på grund av sin hudfärg eller sina åsikter har fått klippkort till dess debattsoffa. Ändå tycker jag att public service-konceptet behövs. Och jag tycker alltid det är intressant att höra veteranerna skildra hur det var att jobba förr i världen, i ett annat samhälls- och medieklimat.
Citat:
Vid tiden för Claes Elfsbergs inträde i tv-världen – drygt 15 år innan tv-monopolets avskaffande – fanns endast två nyhetsprogram: det äldre Aktuellt och det nya Rapport, och i fråga om konkurrens stod den helt och hållet inbördes på SVT.

– Jämförelsen utföll ofta till Rapports fördel, just därför att det där var yngre människor och lite uppkäftigare ton.

I dag finns hur mycket tv som helst – från världens alla hörn sköljer dygnet runt nyhetsrapportering i ett aldrig upphörande mediebrus.

– Publiken blir lite mer blasé. Strax innan åren jag började på tv räckte det med att visa sig i tv ett par gånger så var du på gränsen till att bli någon slags idol som blev omskriven. Så är det inte i dag. Sverige var ett annorlunda land då och tv märktes på ett annat sätt än vad det gör i dag.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2015-11-30 kl. 21:13.
Citera
2015-11-30, 21:28
  #1484
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Så länge tekniken och min geografiska belägenhet har gjort det möjligt för mig att följa med SVT, har jag alltid hyst stort förtroende för Claes. Det är med vemod jag ser att han läser sin sista sändning i kväll - det är med harm jag märker att det inte finns någon allmän tråd om honom på Medier & journalistik, men nog här på skvalleravdelningen.

Claes Elfsberg lättar ankar
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/cl...g-lattar-ankar

Det är ofta jag får anledning att svära kötteder över SVT:s partiska nyhetsförmedling, och över att diverse "kändisar" enbart på grund av sin hudfärg eller sina åsikter har fått klippkort till dess debattsoffa. Ändå tycker jag att public service-konceptet behövs. Och jag tycker alltid det är intressant att höra veteranerna skildra hur det var att jobba förr i världen, i ett annat samhälls- och medieklimat.
Det är alltså på riktigt då? Han skulle väl "sluta" förut någon gång också? Han kanske gör några framträdanden ändå framöver, utanför nyheterna, t.ex. i nyårskrönikorna. Eller är det helt finito? Hade faktiskt inte hört om detta innan jag läste ditt inlägg.
Citera
2015-11-30, 23:21
  #1485
Avstängd
Det sas i avslutningen att han skulle dyka upp morgon-tv på fredagar.
Citera
2015-12-01, 16:04
  #1486
Medlem
exoticspices avatar
Tur att jag tittade på Aktellt i går. Visste att han skulle sluta men inte att den 30/11 var sista gången han läste nyheterna. Kul att han ska fortsätta jobba och vara med på morgon-tv.
Citera
2015-12-01, 19:46
  #1487
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
I'm gonna miss him so much!

Samma här. En hedersman, som är väl påläst och med stor allmänkunskap.
Varför skita ner honom som vissa gör här på nätet utan någon som helst substans?
Citera
2015-12-01, 20:00
  #1488
Medlem
Om ett halvår jobbar han på TV4. Läs mellan raderna. Han är klar för TV4 om ett halvår när SVT-kontraktet går ut.
__________________
Senast redigerad av RallarHarry 2015-12-01 kl. 20:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback