• 1
  • 2
2006-12-19, 01:19
Bannlyst
ok, såhär ligger läget:
för ett par veckor sedan när jag varit ute på krogen och dansat skiten ur mej så träffade jag lite folk som bjöd med mej på efterfest. väl där träffade jag en tjej som omedelbart fick mej att hajja till och tänka "shit, vilken vacker människa!" men just då hade ingen som helst plan på att göra någon som helst ansats då hon verkade allmänt ointresserad. festen rullade på och vi småsnackade mest bara vid ett fåtal tillfällen.
under veckan som följde hade vi lite lätt kontakt via nätet, även lite via telefon, och på helgen så vart det dags att festa till det igen och under kvällens gång så kom jag på mej själv med att tänka tanken att hon faktiskt verkade lite intresserad. kvällen gick och väl ute på krogen så träffades vi inte väldigt mycket då vi bägge hade en tendens att yra runt lite överallt - ni vet förmodligen hur det kan vara.
Stängningsdags och därmed även dags för efterfestande. den här gången skulle vi dock mellanlanda på ett ställe för att sedan dra vidare till en FET efterfest några kilometer utanför stan. vi chillade en stund och efter ungefär en timme kom skjutsen och annonserade ut att det var dags för första lasset att bege sig ut. ivrig som jag var tänkte jag att det var lika bra att dra så fort som möjligt så man kom dit så fort som möjligt. hon däremot valde att vänta till nästa omgång.
timmarna gick och jag fick bittert inse att hon segat ur och valt att stanna hemma istället - Skit oxå!
veckan som kom såg ganska exakt ut som den föregående med undantaget att vi hade än mer telefonkontakt. helgen kom och vi skulle återigen träffas och festa till det lite. sagt och gjort! men den här gången bar det aldrig av utåt, även om det var det som var tanken. istället fastnade vi hemma och hade kramkalas istället. timmarna gick och efter ett tag så låg vi där bland täcken ock kuddar och pussades och kramades och kysstes och hej respektive hå.. det hela slutade med att jag stannade kvar i 4 dagar - pussandes och kramandes, givetvis
följande kväll kände jag att jag saknade henne alltför mycket för att kunna undvika att höra av mej så jag slog en signal men ingen svarade... givetvis tog farbror nojja över totalt och jag antog att hon förmodligen tyckte det blivit för intensvit och tröttnatpå mej. jag tog det lugnt under veckan och valde att pröva igen på fredagen direkt efter jobbet, med samma utgång. nu var det full panik. varför svarar hon inte?? har jag gjort nåt eller vill hon bara inte veta av mej?? senare på kvällen ringde hon dock och berättade att hennes vecka varit fullständigt kaotisk och att hennes mobil gått sönder - var jag lättad månntro?? hon sa att hon saknat mej hur mycket som helst och ville veeerkligen träffa mej så fort som möjligt.
vi snackade en stund och bestämde att vi skulle ses dagen efter. lördagen kom och när jag ringde så var det visst dags för förfest och därefter skulle det bära av mot dansandet igen. på förfesten dök dock frågan "är ni kära" upp - vi omedelbart huvudena mot varandra och tittade på varann några sekunder och därefter log hon och svarade "vi är myskompisar". tiden gick och när det började vankas dans så visade det sej att hon tappat sugen och ville stanna hemma i sin ensamhet. jag ställde, givetvis, omedelbart frågan "men, hur kul är det då??" och hon svarade "jamen jag vill faktiskt det - skönt att bara ligga och kolla på en film och äta något gott och bara pyssla om mej själv litegranna"
precis innan vi drog iväg höll jag om henne och berättade att mitt samvete rasade fullständigt i botten av att bara tänka tanken på att lämna henne helt ensam, men hon sa att det inte var någon som helst fara och att jag skulle se till att dansa loss åt henne också. jag tänkte att om hon nu vill vara själv så ska väl inte jag vara alltför påstridig och bara vägra gå - så jag följde med ut.
vi träffades igen på söndagen och till en början så verkade saker och ting lite konstiga tyckte jag, kan dock haft med kraschen att göra. men när det var dags för mej att gå så vart det pussande och kramande som vanligt. vi höll om varandra en stund och jag kan svära på att jag såg kärlek i hennes blick!

och nu till det verkliga problemet:
jag är fullständigt medveten om att hon har fruktansvärt mycket påfrestningar runtomkring sej och att det inte är mycket som går som det ska för henne just nu så tanken på att inleda ett förhållande kan verka ganska "skrämmande" eller vad man nu ska säga.
segheten är dock att det inte går en jäkla minut utan att jag tänker på henne och tanken på hennes situation plus faktumet att hon ska flytta från stan om några dagar gör att tårarna börjar tränga sej på...
jag så jävla gärna lägga korten på bordet och berätta allt vad jag känner för henne men är sjukt orolig för att hon ska tycka att jag är för "på" och välja att ta avstånd från mej.
så vafan ska jag ta mej till egentligen?? hela situationen ger mej mjäll, helt seriöst!
Citera
2006-12-19, 01:33
Medlem
HaLoTiNas avatar
Usch! Jag lider med dej...
Berätta det för henne! Snälla gör det. Om jag har fattat det rätt och vad jag tror så känner hon något för dej!!
Men innan jag ger fler råd.. Var bor ni? Hur långt kommer de va mellan er efter hon har flyttat?
Citera
2006-12-19, 01:41
Medlem
säg vad du käner... Jag har missar chanser för att jag inte vågat tala ut...
Citera
2006-12-19, 01:43
Medlem
Spiceys avatar
berätta, men gör det snyggt och i en modifierad version.
Citera
2006-12-19, 01:43
Bannlyst
tror du verkligen att det är så? skulle givetvis vara förbannat härligt om så var fallet, men med min sedvanliga otur (den är seriöst allmänt känd) så är det inte det. fast nån gång måste man juh få sej en liten karmabonus oxå iochförsej. eller?
just nu är vi bägge i ksd och hon kommer flytta till en stad ca 6-7 mil härifrån, så det blir juh inga fruktansvärda avstånd det handlar om egentligen. fast med mina arbetstider i kombination med sinnesstämning så känns det huuuur långt som helst...
Citera
2006-12-19, 01:44
Medlem
Lössnuss avatar
Kom till saken och knulla henne!
Citera
2006-12-19, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spicey
berätta, men gör det snyggt och i en modifierad version.
like... how?
Citera
2006-12-19, 01:48
Medlem
Spiceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beans
like... how?

Typ "jag skiter i att du ska flytta, men jag måste ha en till natt med dig"
Citera
2006-12-19, 01:49
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
tror du verkligen att det är så? skulle givetvis vara förbannat härligt om så var fallet, men med min sedvanliga otur (den är seriöst allmänt känd) så är det inte det. fast nån gång måste man juh få sej en liten karmabonus oxå iochförsej. eller?
just nu är vi bägge i ksd och hon kommer flytta till en stad ca 6-7 mil härifrån, så det blir juh inga fruktansvärda avstånd det handlar om egentligen. fast med mina arbetstider i kombination med sinnesstämning så känns det huuuur långt som helst...

Ja det låter iaf som att hon känner något mer än bara vänskap. Och OM det nu visar sej att hon inte gör det så har hon mer eller mindre lekt med dej och är på så sätt inte värd att ödsla någon energi på!!
Jag vet att det är lättare sagt än gjort. Har man starka känslor för någon så har man det! Så enkelt är det. Jag vet hur du känner dej, att varken veta in eller ut. Och hur jävla rädd man är för att konfrontera personen i fråga, för att få ett Nej skulle bränna ett hål på ens hjärta!!
Men efter alla dessa ggr som jag blivit bränd så vet jag att man MÅSTE konfrontera dom i ett någerlunda tidigt stadie. Annars blir det bara värre! Känslorna växer ju mer och mer hela tiden.

Om det blir ni 2 så tvivla inte på avståndet! Min pojke bor ca 50 mil ifrån mej, hahahaha
Och jag kan säga att hittills så har det funkat iaf!!

Och om det i framtiden verkligen känns bra och rätt så kan det väl kanske komma på tal om att nån av er flyttar till den andre?
Citera
2006-12-19, 01:51
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spicey
Typ "jag skiter i att du ska flytta, men jag måste ha en till natt med dig"

Nej för fan!
Säg det INTE så till henne vad du än gör!

Lyssna hellre på vad Jag säger som är tjej och förstår detta bättre än grabbarna!! Vet ju trots allt hur (de flesta iaf) tjejerna fungerar
Citera
2006-12-19, 01:52
Bannlyst
Citat:
like... how?

Säg sanningen. - tårarna och mjället. Det tror jag skulle funka bäst.
Citera
2006-12-19, 01:57
Medlem
Framförallt mjället. Det var så originellt att säger du det VET hon att du inte bara drar nån rövare för att få nuppa lite mer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in