• 1
  • 2
2006-12-20, 14:57
Medlem
FNGs avatar
Det lättaste är nog att man frågar en polare som jobabr på restaurang om han kan köpa hem Monin till dig, det finns en helvetes massa lika sorter av denna så det är lika bra att specificera vad su ska ha. Då slipper du krångla med att åka ut till grossister och jävlas.

//FNG
Citera
2006-12-20, 17:03
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Det lättaste är nog att man frågar en polare som jobabr på restaurang om han kan köpa hem Monin till dig, det finns en helvetes massa lika sorter av denna så det är lika bra att specificera vad su ska ha. Då slipper du krångla med att åka ut till grossister och jävlas.

//FNG

Det förutsätter givetvis att man faktiskt har en polare som jobbar på restaurang. Vilket de flesta antagligen inte har.
Citera
2006-12-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Det förutsätter givetvis att man faktiskt har en polare som jobbar på restaurang. Vilket de flesta antagligen inte har.
Han kan ju alltid skaffa en?
Citera
2006-12-21, 14:41
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe

Nturligtvis, det hör väl till allmänbildningen att ha en sådan?
Alternativet är givtvis att erbjuda sig att betala en tia mer per flaska och så ersätta restaurangen för besväret, det brukar inte vara så svårt.

//FNG
Citera
2021-05-28, 18:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Nturligtvis, det hör väl till allmänbildningen att ha en sådan?
Alternativet är givtvis att erbjuda sig att betala en tia mer per flaska och så ersätta restaurangen för besväret, det brukar inte vara så svårt.

//FNG
Jag har hittat en kaffebutik här i norrköping som säljer de stora flaskorna för 229kr..

Grinigt dyrt.. man blir ju liksom inte full på det...

Mataffärer jag gått igenom (ICA COOP WILLYS) Har i vissa fall någon variant,som inte är lika god...

Tips på internet-shop,eller annat ställe som kan ha?
Givetvis vill jag inte betala lika mycket,eller mer än det jag redan hittat.. fan över 200spänn för "lite saft" är ju förskräckligt!!
Kan ju köpa en bag in box för de pengarna!
Citera
2021-05-28, 18:42
Jag köpte stor flaska för dryga hundringen på partykungen.se. Lite frakt tillkommer men köper ju diverse annat samtidigt så det är lugnt.
Citera
2021-05-28, 20:03
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Jag köpte stor flaska för dryga hundringen på partykungen.se. Lite frakt tillkommer men köper ju diverse annat samtidigt så det är lugnt.
Tack! Det blev ju en 50-lapp billigare,om man bara beställer En flaska.

Ska leta vidare,men klart bäst hittills!👍🙂
Citera
2021-05-31, 10:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
martin ohlson har.
Inte omöjligt,men gissar på att man behöver ett organisationsnummer för att handla där..Mårdskog och Lindkvist har också,men det är nobben om man inte har det fär jävla nummret...
Citera
2021-06-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Jag har hittat en kaffebutik här i norrköping som säljer de stora flaskorna för 229kr..

Grinigt dyrt.. man blir ju liksom inte full på det...

Mataffärer jag gått igenom (ICA COOP WILLYS) Har i vissa fall någon variant,som inte är lika god...

Tips på internet-shop,eller annat ställe som kan ha?
Givetvis vill jag inte betala lika mycket,eller mer än det jag redan hittat.. fan över 200spänn för "lite saft" är ju förskräckligt!!
Kan ju köpa en bag in box för de pengarna!

Vilken butik är det du menar?

Själv har jag köpt Giffards syrups från Cask & Company. Ok pris tycker jag nog. Kika här
https://caskcompany.se/products/syrups/
Citera
2021-06-06, 10:36
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Vilken butik är det du menar?

Själv har jag köpt Giffards syrups från Cask & Company. Ok pris tycker jag nog. Kika här
https://caskcompany.se/products/syrups/
Tack! Bra tips!

Kahl's kaffe är det jag handlat på..
Citera
2024-08-15, 00:36
Medlem
Jag beställer nog mina Monins från Delitea.se.

Lite trist för plånkan att de sorterna jag vill ha endast finns i större flaskor på 70 cl. Blir 150 kr per flaska det plus 40 kr i fraktkostnad.

De smakerna jag utsett är smultron, jasmin och pumpkin spice. Den sistnämnda är tänkt till Halloweenkaffet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in