Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-22, 23:18
  #205
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
England lämnar EU i början av 2020 och filmen utspelar sig 2027. I början av filmen säger en röst : after eight years, british broders will remain closed


Mycket intressant film
Filmen låg onekligen rätt i tiden. Världen är trots allt oerhört skör. En favorit även hos mig - 5/5.
Citera
2022-10-17, 02:43
  #206
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
__________________
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2022-10-17 kl. 03:23.
Citera
2022-10-17, 03:27
  #207
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vet inte varför jag ser bra filmer tio år efter alla andra. Nu har jag i alla fall sett även den här.

Mycket bra. Eftersom jag inte är någon filmfantast och ofta dagdrömmer medan jag tittar, så var det trevligt med en film som jag inte kunde slita mig från. Jag hade magknip när de försökte tjuvstarta bilen.

Han som skrev att valet av svart skådespelare var politiskt är uppenbarligen en idiot. Vita människor utgör ca 16 % av världens befolkning. En respektabel andel av den andelen bor i Storbritannien, där filmen utspelar sig, vilket ytterligare minskar chansen för att den gravida kvinnan skulle vara vit, eftersom hon var en illegal invandrare.

Däremot var det otroligt korkat av motståndsrörelsen att vilja utnyttja bebisen för att demonstrera mot UK:s nolltolerans mot invandring. Det hade räckt med att låta den gravida kvinnan och bebisen stanna i UK. När alla andra människor i hela världen har förstört sina samhällen och gått ner i anarki, så är det absolut dummaste UK kan göra att låta dem ta över det sista strukturerade samhället i världen.

Det var å andra sidan väldigt bra att Alfonso Cuarón inte hade en tydlig politisk agenda med filmen (annat än möjligtvis att regeringar ska sluta förgifta sina medborgare med GMO och miljöförstöring), utan undvek att göra motståndsrörelsen genomgod. Tittaren får själv bestämma vad han eller hon tycker om deras företag och motiv.


I film 5/5


Våldet är dock lite för mycket i filmen trots att filmen är i låg ålder.
Citera
2023-10-01, 19:02
  #208
Medlem
Otroligt överskattad film, fattar inte var folk ser i denna film. Mitt betyg 6,8/10
Citera
2023-10-01, 19:22
  #209
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Otroligt överskattad film, fattar inte var folk ser i denna film. Mitt betyg 6,8/10
Håller med, förutom om betyget. Jag skulle sätta ett betydligt lägre betyg.
Jag blev övertalad av någon att se denna film, då den skulle vara så himla bra tydligen.
Jävla överhypad smörja rakt igenom.

Det var säkert någon person som var svag för fenomenet "nyhetens behag" som talade mig in i att se skiten. Dom går ju förfan på vad som helst som är nytt. Bara det är nytt så är det bra tydligen.
Jävla nötter.
Citera
2023-10-03, 22:50
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Håller med, förutom om betyget. Jag skulle sätta ett betydligt lägre betyg.
Jag blev övertalad av någon att se denna film, då den skulle vara så himla bra tydligen.
Jävla överhypad smörja rakt igenom.

Det var säkert någon person som var svag för fenomenet "nyhetens behag" som talade mig in i att se skiten. Dom går ju förfan på vad som helst som är nytt. Bara det är nytt så är det bra tydligen.
Jävla nötter.

Haha ja var lite för generös med betyget kanske. 6/10 är mer rimligt.

Förstår verkligen inte vad folk ser. Det är ju ingen karaktärsutveckling överhuvudtaget. Filmen är egentligen bara fylld med massa sekvenser där huvudkaraktärerna tar sig från position A till position B.

Spoiler nedan :



Otroligt dum scen när negressen går ut med barnet från byggnaden och alla soldater bara stirrar och låter henne passera - ingen som tänkt att ge henne skydd och ta in henne till myndighet etc?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback