• 1
  • 2
2006-12-16, 14:24
Medlem
KönsKlass avatar
Haha! Läste det där i expressen om att Malou blev blöt i ögat av att flickan gick så hårt åt henne. Var tvungen att posta det här. Fan, bruden är ju giftig. Haha!

Saras Krönika

Malou gråter ut

Någon som vet mer om Sara och om hon alltid skrivit så där bitskt?
Citera
2006-12-16, 15:09
Medlem
trooploopers avatar
Alla krönikor i nöjesguiden brukar ha den där tonen tycker jag. En slags självgod, oerhört cyniskt ifrågasättande av allt. Helt underbart!
Grymt bra filmrecensioner har dom i nöjesguiden också, men läser man papperstidningen går dom för långt i sin narcissism ibland, men dom fyller ju helt klart en roll...
Citera
2006-12-16, 17:01
Medlem
Presidentens avatar
Uselt skriven krönika, helt utan finess, även om jag i sak instämmer i kritiken mot
tv 4-tanten. Det är svårbergipligt att fru von Sievers bemöter kritiken. Det enda raka är naturligtvis att rycka på axlarna.

Följande mening är riktigt löjlig:

- Jag tror inte hon hade skrivit så om en man. Det är sexistiskt, säger Malou von Sivers själv.

Alla vet att i Sverige 2006 är det tillåtet att vräka ur sig precis vad som helst om män medan motsvarade kommentarer om kvinnor omedelbart brännmärks.
Citera
2006-12-16, 19:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Visst är...

Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Uselt skriven krönika, helt utan finess, även om jag i sak instämmer i kritiken mot
tv 4-tanten. Det är svårbergipligt att fru von Sievers bemöter kritiken. Det enda raka är naturligtvis att rycka på axlarna.

- Jag tror inte hon hade skrivit så om en man. Det är sexistiskt, säger Malou von Sivers själv.

Alla vet att i Sverige 2006 är det tillåtet att vräka ur sig precis vad som helst om män medan motsvarade kommentarer om kvinnor omedelbart brännmärks.

...det så! Samtidigt är det märkligt att journalister blir upprörda när andra journalister tar heder och ära av varandra - det är ju det som är journalistens arbetsuppgift. När det drabbar människor utanför journalistskrået, då blir de aldrig upprörda utan hänvisar enbart till Tryckfrihetsförordningen.
May they eat each other!
Citera
2006-12-16, 20:05
Medlem
FirstStates avatar
carl

carl reinholtzon-belfrage säger jag bara. Han kan kräkas på folk med finess.
artikeln av fru engström var om än välförtjänt, en vanlig spya.
Citera
2006-12-16, 20:06
Medlem
KönsKlass avatar
Vad jag syftade till var tonen i texten. Hennes sätt att ge sig på någon med orden, att välja ut meningar som är lite starka. det är inte ofta jag ser sånt, för många är ju så jävla rädda för att det de skriver ska uppfattas som just hårt och taskigt, men hon verkar ha struntat i detta och bara kört på, och det är det jag gillar.
Citera
2006-12-16, 20:12
Medlem
FirstStates avatar
visst kan det va kul med hat ibland
Citera
2006-12-17, 02:43
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten

Just den meningen fastnade jag också för, det känns desperat av henne att försöka gå på den linjen. Jag har själv tyckt att Malou är en otroligt upphaussad tv-kvinna, journalist vill jag inte kalla henne. Det är inte bara efternamnet som andas överklass, hennes avsaknad av empati gör det också.
Citera
2006-12-17, 16:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är...

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Just den meningen fastnade jag också för, det känns desperat av henne att försöka gå på den linjen. Jag har själv tyckt att Malou är en otroligt upphaussad tv-kvinna, journalist vill jag inte kalla henne. Det är inte bara efternamnet som andas överklass, hennes avsaknad av empati gör det också.

..väl i själva verket så att hennes namn är det enda som andas överklass? Hon ger ju ett rejält lowlife-intryck.
Citera
2006-12-17, 16:58
Medlem
Agent|Os avatar
Man skulle kunna sammanfatta det hela, utan att ta ställning i sak, med:
1) en pubertalt provokativ krönika av 2) en ointressant och i det närmaste talanglös skribent i 3) en hejdundrande skitpublikation som endast 4) torde underhålla flamboyanta lantisar och potentiellt debaser-klientel.

Är man ute efter provokation och underhållande hat kan man leta upp några nummer av VICE från 2001.

*stavn.*
Citera
2006-12-17, 17:15
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Man skulle kunna sammanfatta det hela, utan att ta ställning i sak, med:
1) en pubertalt provokativ krönika av 2) en ointressant och i det närmaste talanglös skribent i 3) en hejdundrande skitpublikation som endast 4) torde underhålla flamboyanta lantisar och potentiellt debaser-klientel.

Är man ute efter provokation och underhållande hat kan man leta upp några nummer av VICE från 2001.

*stavn.*

Jag kan inte annat än hålla med den citerade talaren. En totalt värdelös krönika. Varken språket, meningsbyggnaden eller de patetiska försöken till personangrepp kan någonsin få mig att tycka att detta är en bra krönika. Det enda i denna krönika som jag har gemensamt med skribenten är att vi båda verkar vara trötta på Malou von Sivers fortfarande får synas i TV-rutan.

Att sedan Malou von Sivers går ut och kommenterar denna unga kvinnas förtvivlade skrik på uppmärksamhet, som krönikan tveklöst är, förvånar mig inte. Hon, liksom Sandra Engström, är mediakåta. Så enkelt är det.

Kan tyvärr inte hålla med den ursprunglige postaren, KönsKlas, att Sandra Engström skulle vara speciellt giftig.
Citera
2006-12-17, 19:59
Medlem
Ja den var värdelös, enda behållningen var reken av 8an. Virtanen är ett ganska bra program, om man kunde snabbspola förbi indienyheterna och den där sopan fredrik el vad han heter... storörat med glasögon som skriver för dn. Sjukt ointressant människa. På tal om 8an, så rekar jag Dragons... hmm... riskkapitalisterna som sitter och sågar affärsideer. Ett av det absolut bästa programmen på tv idag, alla kategorier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in