2012-05-11, 19:44
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85
http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac_Killer . Ett fall som är enligt mig är högintressant och fängslat mig ända sedan gymnasieåldern .

Han är verkligen intressant. Mest för att hans motiv är rätt oklara, även om han rätteligen borde betraktas som attention whore. Sådana som har de där uppenbara sk vinsterna i och med mordet är inte lika intressanta. T ex peddos, nekrofiler och übersadister - sånt kan man inte pyssla med såvida man inte blir seriemördare. Det gör dem lite mindre fascinerande i mina ögon. Dirty urges är liksom inget att klura över.

Hade det inte varit för hans dragning till telefonkiosker och konstiga brev hade han hamnat högre på min lista.
Citera
2012-05-11, 21:20
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Han är verkligen intressant. Mest för att hans motiv är rätt oklara, även om han rätteligen borde betraktas som attention whore. Sådana som har de där uppenbara sk vinsterna i och med mordet är inte lika intressanta. T ex peddos, nekrofiler och übersadister - sånt kan man inte pyssla med såvida man inte blir seriemördare. Det gör dem lite mindre fascinerande i mina ögon. Dirty urges är liksom inget att klura över.

Hade det inte varit för hans dragning till telefonkiosker och konstiga brev hade han hamnat högre på min lista.
Han var mycket riktigt sagt en attention whore, och klarade sig undan rättvisan av tur snarare än skicklighet.
Men han är mycket intressant ja.
Citera
2012-05-12, 11:05
Medlem
Allons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
T ex peddos, nekrofiler och übersadister - sånt kan man inte pyssla med såvida man inte blir seriemördare.
Du menar att man måste ägna sig åt pedofili för att räknas som seriemördare? Det är ett väldigt fåtal seriemördare som är pedofiler.
Citera
2012-05-12, 16:37
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allon
Du menar att man måste ägna sig åt pedofili för att räknas som seriemördare? Det är ett väldigt fåtal seriemördare som är pedofiler.

Eh, nej. Jag menar att de seriemördare som sorteras under de kategorierna är mindre intressanta. Trodde det framgick rätt tydligt.
Citera
2012-05-12, 17:15
Medlem
Grandiosos avatar
Rodney Alcala: 100 Photos Found In Serial Killer´s Locker

http://www.youtube.com/watch?v=TJGMpmFOqKA&feature=related
Citera
2012-05-13, 15:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Ian Brady och Myra Hindley: ett par som hade som hobby att kidnappa, tortera och döda barn. De fotade och spelade in när de torterade barnen, vilket senare användes emot dem vid rättgången. Tänk er hur fruktansvärt det är för föräldrarna på rättegången som får höra hur deras barn bönar om benådning och höra hur deras barn skriker av smärta när de torteras. De utan tvekan de mest hatade i hela England (och världen). Hela fallet är fullt av bizzara händelser som en dålig film. Myran dog en naturlig död och Ian förflyttades till ett rättspsykiatriskt klink där han nog kommer vårdas till sin död. Ian är klassade som en fullblodspsykopat, han har skrivit en bok om andra seriemördare.
"Barbie & Ken" begick liknande handlingar. Att Homolka skulle varit ett passivt offer ser jag som extremt osannolikt. Att hon släpptes fri är förmodligen bara den gamla vanliga idén om att kvinnor inte kan göra fel av egen vilja.
Citera
2012-05-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
"Barbie & Ken" begick liknande handlingar. Att Homolka skulle varit ett passivt offer ser jag som extremt osannolikt. Att hon släpptes fri är förmodligen bara den gamla vanliga idén om att kvinnor inte kan göra fel av egen vilja.

Bernardo brukade slå på Homolka och det fick henne att till slut lämna honom, och anmäla honom för misshandel. Minns inte hur det kom sig att misstankarna gällande morden riktade sig mot honom.

Homolka gjorde en deal med åklagaren om att vittna mot Bernardo. På det sättet medgav hon skuld i de tre morden, och fick 2 år för systern och 5 år vardera för tjejerna som de tog hem till sig.

Homolkas fulla del i morden blev inte känd förrän senare när man hittade videoband från morden. Då var det för sent att riva dealen.
Citera
2012-05-18, 17:09
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Jag tror att du har fel där. Innan de hittade filmerna där hennes medverkande i tortyren var dokumenterad, hade hon åberopat något slags vittnesskydd och fått det "godkänt" av domare så hon kunde inte dömas fullt ut p g a det. Som nära vittne till en seriemördare och omvittnat offer av spousal abuse var väl hennes förhandlingsmöjligheter väldigt goda initialt.
Detta fick allmänheten att åtminstone demonstrera vid hennes frisläpp. Var väl rätt klantigt hanterat rent juridiskt sett.
Citera
2012-05-19, 18:18
Medlem
Grandiosos avatar
Dokumentär: Peter Sutcliffe - The Yorkshire Ripper

http://www.youtube.com/watch?v=WRrxy1GSfCQ
Citera
2012-07-01, 18:45
Medlem
Apropå seriemördare, minns att jag för några år sedan hittade en bild på nätet på en ung man som var bunden och försedd med munkavle, han var vid liv och man såg verkligen skräcken i hans ögon, tror att han blivit/var på väg att bli våldtagen/torterad, kan ha varit ett av John Wayne Gacys offer men är inte säker...fotot var alltså taget av mördaren själv, någon som vet vilket foto jag dillar om?
Citera
2012-07-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelBoy
Apropå seriemördare, minns att jag för några år sedan hittade en bild på nätet på en ung man som var bunden och försedd med munkavle, han var vid liv och man såg verkligen skräcken i hans ögon, tror att han blivit/var på väg att bli våldtagen/torterad, kan ha varit ett av John Wayne Gacys offer men är inte säker...fotot var alltså taget av mördaren själv, någon som vet vilket foto jag dillar om?

Tror de är det uppmärksammade fallet Johnny Grosch som blev kidnappad i början av 1980-talet du tänker på. http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Gosch
Mamman har varit i diverse tv program i usa och ska ha fått bilder skickade till sig av kidnapparen.
Citera
2012-07-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossler
Tror de är det uppmärksammade fallet Johnny Grosch som blev kidnappad i början av 1980-talet du tänker på. http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Gosch
Mamman har varit i diverse tv program i usa och ska ha fått bilder skickade till sig av kidnapparen.

Tack för tipset men det var fel grabb. Fotot jag tänker på är svartvitt och den unge mannen på bilden är nog runt 20-25 år gammal skulle jag tippa på, ser ut som att han är fastbunden i någon slags anordning, liksom halvsittande nästan...svårt att förklara, och munkavle hade han också som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in