Ted Bundy
Ted var charmig och intelligent (124 i IQ), men han var också impulsiv och spänningssökande. Han brukade ofta begå inbrott och stjäla - både från butiker och privatpersoner. Han lyckades fly från sin cell, och var fri i lite över en månad och härjade i Florida, där han dödade och våldtog 3 eller så unga kvinnor och en tolvårig flicka.
Eftersom Ted Bundy är rätt så allmänt känd, och många har antagligen skrivit om honom här redan, så ids jag inte lägga till något mer.
Gary Heidnik
Som barn brukade Gary bli slagen och förnedrad av sin farsa. Under en tid hjälpte han skadade fåglar att hela och släppte sen ut dem i det vilda, men efter en hjärnskada började han utveckla ett intresse att tortera dem till döds.
Som vuxen gick Gary med i arméen, men fick sluta då han fick diagnosen Schizoid personlighetsstörning (notera att det inte är samma sak som schizofreni). Han fick statliga bidrag i månaden på grund av att han hade varit i arméen, och lyckades genom smarta investeringar skapa sig en förmögenhet på 550.000 dollar. Men eftersom han var en schizoid brydde han sig inte mycket om sitt utseende, klädde sig alldagligt, var skäggig och han stank säkert också, eftersom han hade dålig personlig hygien.
Gary hade en mentalt handikappad flickvän, och brukade ha sex med mentalt handikappade kvinnor i allmänhet, eftersom dem var lättare att kontrollera, och brydde sig säkert inte så mycket om hur han sket i många sociala normer. Vid ett tillfälle hämtade han en tjej från Fillipinerna, som han hade ett kort förhållande med, men hon ville lämna han efter ett tag. Han hade då våldtagit henne vaginalt och analt, och skrämt henne nog mycket så att hon inte vittnade mot honom.
Senare tillfångatog Gary 4 kvinnor i sin källare. Han våldtog dem dagligen, och straffade dem när dem var olydiga, samt fick dem att straffa varandra, för att förhindra dem att hjälpa varandra. Han skruvade också upp en radio på högsta volym för att täcka ljud för att försämra deras hörsel, men när det inte funkade körde han en skruvmejsel i öronen på dem. När en av kvinnorna hade dött så gjorde han köttfärs av hennes kroppsdelar i en mixer, och matade de andra kvinnorna det utspett med hundmat.
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jeffrey Dahmer, har jag någon konstig sorts fascination för. Dels för att han valde män, och sen för att han gjorde så morbida saker med sina offer, doppade dem i syra, åt upp dem, hade dem i kylskåpet. Vem blir inte fascinerad av den personligheten, och vad som gjorde att han kunde göra så.

Han använde syra för att lösa upp kropparna till en gegga så att han skulle kunna göra sig av med dem lättare. Jag kan inte se hur det är "morbidt". Att förstöra kroppen är ett bra sett att förhindra polisen att ens få veta att personen har blivit mördad. Kannibalism och behållande av kroppsdelar kan jag dock förstå att det uppfattas som morbidt, men om jag hade varit seriemördare hade jag av ren nyfikenhet smakat människokött om jag ska vara ärlig.