Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 16:46
  #4309
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Min telefon blev stulen i augusti. Första gången genom alla år jag blir av med en telefon.*
Har ännu inte löst detta med försäkringsbolaget...vet inte ens om hemförsäkring täcker en sån sak..?
Köpte iallafall en telefon dagen efter av en person i en köp/sälj Facebook grupp då jag måste ha telefon liksom.

Men iallafall;
Funkade utmärkt fram till ett par dagar sen då det plötsligt inte gick att ringa, skicka sms eller koppla upp mot nätet.*
Kollar upp IMEI (vilket jag gjorde även innan köp och då såg det bra ut) och det visar sig att den är blacklisted!

Jag har fan inte lust att lägga ut tusentals SEK en tredje gång detta året för en telefon så därför undrar jag om det finns något sätt att häva spärren på en svartlistad telefon?
__________________
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2017-10-23 kl. 16:59.
Citera
2017-12-07, 11:12
  #4310
Medlem
jeqpepowerss avatar
Hej! Jag har ett extremt drygt problem med min gamla Iphone 6, köpte den för 3 år sen och den har tjänat mig bra, några skärmar har man fått byta men men, nu är det så att jag köpte en ny mobil och tänkte spara över alla mina bilder från min gamle Iphone så min morsa kan uppgradera ifrån Iphone 4, nu till problemet, den har legat strömlös i några veckor eftersom jag inte använt den, la den på laddning och skulle låsa upp den, koden som jag haft funkar plötsligt inte, prövar den enda andra koden jag haft, funkar inte heller, prövar 0000 samt 1234 funkar inte heller, prövar båda mina simkort och samma sak, kopplar upp den på datorn och lyckas visa ungefär en 1/4 del av alla bilder jag har på den (har runt 6000 bilder på den) har varit på två olika apple store och fått samma idiotiska svar att de "bryr sig" om kundens privatliv så de kan inte komma åt bilderna eller låsa upp telefonen bara totalåterställa den och allting försvinner.

Har inget icloud eller liknande som jag idiotiskt nog inte sparat över några bilder på, har ett appleaccount men eftersom jag inte kan komma in i mobilen så kan jag inte öppna den i itunes på datorn, prövat alla bullshitguider på youtube med siri och allt sånt men har inte siri aktiverad, har kartong och kvitto och allt hemma som styrker att det är min telefon men ändå så vill inte applestore hjälpa mig, om man tar på sig foliehatten och ska skrika konspiration så tycker jag det är löjligt för antagligen så har de alla mina bilder sparade på nån databas säkerligen så de kan ju bara dra fram dem därifrån det är mestadels semesterbilder och minnen som jag inte har någon annanstans så därav jag vill ha fram dem!

Tack på förhand ifall någon vet något sätt man kan låsa upp den!
Citera
2018-09-17, 23:55
  #4311
Medlem
Låsa upp skärmlås på Huawei p8 lite.

Vi misstänker att våran dotter har blivit utsatt för något via sin mobiltelefon och hon får panik så fort det kommer på tal att vi vill gå igenom telefonen. Trots att hon inte kunde leva utan sin telefon så ger hon oss inte koden fast hon inte fått ha den på flera månader. Misstankar finns från både soc och polis, men misstankarna är inte starka nog för att polisen ska kunna göra något. Lämnar vi in telefonen för att få den öppnad så försvinner också alla möjliga spår.
Hur gör vi för att själva kunna öppna telefonen utan att radera informationen?
Citera
2018-09-26, 14:37
  #4312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Låsa upp skärmlås på Huawei p8 lite.

Vi misstänker att våran dotter har blivit utsatt för något via sin mobiltelefon och hon får panik så fort det kommer på tal att vi vill gå igenom telefonen. Trots att hon inte kunde leva utan sin telefon så ger hon oss inte koden fast hon inte fått ha den på flera månader. Misstankar finns från både soc och polis, men misstankarna är inte starka nog för att polisen ska kunna göra något. Lämnar vi in telefonen för att få den öppnad så försvinner också alla möjliga spår.
Hur gör vi för att själva kunna öppna telefonen utan att radera informationen?

Problemet kvarstår, hoppas på snar hjälp.
Citera
2018-12-11, 12:26
  #4313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Låsa upp skärmlås på Huawei p8 lite.

Vi misstänker att våran dotter har blivit utsatt för något via sin mobiltelefon och hon får panik så fort det kommer på tal att vi vill gå igenom telefonen. Trots att hon inte kunde leva utan sin telefon så ger hon oss inte koden fast hon inte fått ha den på flera månader. Misstankar finns från både soc och polis, men misstankarna är inte starka nog för att polisen ska kunna göra något. Lämnar vi in telefonen för att få den öppnad så försvinner också alla möjliga spår.
Hur gör vi för att själva kunna öppna telefonen utan att radera informationen?

Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Problemet kvarstår, hoppas på snar hjälp.

Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2018-12-11, 12:53
  #4314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?

Har du tillgång till google-kontot som telefonen är kopplad till?

https://www.easeus.com/android-data-...sing-data.html

Annars finns det nog inte mycket att göra annat än att försöka förklara att det är viktigt och att det för hennes del inte spelar någon roll vad som hittas.
Citera
2018-12-11, 13:03
  #4315
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Är det sifferkod eller ordkod eller sån motivkod där man drar streck mellan prickar?
Citera
2018-12-11, 13:05
  #4316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Är det sifferkod eller ordkod eller sån motivkod där man drar streck mellan prickar?
Jag tror att det är sifferkod, jag ska kolla med hennes mamma.
Citera
2018-12-11, 13:06
  #4317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Har du tillgång till google-kontot som telefonen är kopplad till?

https://www.easeus.com/android-data-...sing-data.html

Annars finns det nog inte mycket att göra annat än att försöka förklara att det är viktigt och att det för hennes del inte spelar någon roll vad som hittas.
Tveksamt att det ens finns något konto.
Citera
2018-12-11, 13:17
  #4318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Tveksamt att det ens finns något konto.

Hoppas det finns fog för misstankarna, och att du inte bara vill snoka.

Säg att hon ska få en ny telefon och du vill sätta in lite pengar på kontot så hon kan köpa lite roliga appar, t.ex.

Lite mer avancerade metoder är att försöka klona telefonen, googla lite om det. Finns en bluetooth-variant som kan fungera.
Citera
2018-12-11, 13:17
  #4319
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Jag tror att det är sifferkod, jag ska kolla med hennes mamma.
Okej, sen är ju frågan hur många siffror det ska va i sifferkoden? Men är hon ett barn så, brukar koderna ofta vara enkla tex 1234. 1111. 2222, osv eller 1379 eller sina fyra sista i sitt person nr tex 1279 eller om det är 6 siffror i koden så börja med om hon är född 08....1279
Citera
2018-12-11, 13:28
  #4320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Hoppas det finns fog för misstankarna, och att du inte bara vill snoka.

Säg att hon ska få en ny telefon och du vill sätta in lite pengar på kontot så hon kan köpa lite roliga appar, t.ex.

Lite mer avancerade metoder är att försöka klona telefonen, googla lite om det. Finns en bluetooth-variant som kan fungera.
Fog finns det absolut, men vi hoppas verkligen att vi har fel.
Att snoka är inget för mig, hon har precis samma rätt till ett privatliv som jag har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback