Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-21, 18:28
  #4129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottadoit
Okej, vissa som säljer lustgas kanske kan hjälpa till.. Inte inne på klubbarna men på gatorna. Det är väldigt svårt iaf och du ska ha tur om du kan fixa det iaf enligt min erfarenhet. Vi fixade det först pga att en som jobbade på hotellet bjöd oss. Sedan träffade polarn en snubbe 40+ i poolen som hade och priset är väl ca 30€ /gram där nere och det är inge superskit

30€/g låter ju helt overkligt.. Brukar du och dina vänner röka, eller har ni blivit megablåsta eller är det helt enkelt vad man får punga upp där? Så man får räkna med att slänga ungefär 2500-3000 för 10g? det kommer bli den dyraste veckan i hela mitt liv.....
Citera
2014-07-21, 20:29
  #4130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
30€/g låter ju helt overkligt.. Brukar du och dina vänner röka, eller har ni blivit megablåsta eller är det helt enkelt vad man får punga upp där? Så man får räkna med att slänga ungefär 2500-3000 för 10g? det kommer bli den dyraste veckan i hela mitt liv.....



I alla fall är rökat här nere av den sämre kvalitén och du ska absolut inte fråga dig runt som personen innan skrev, det är extremt olagligt och frågar du fel person (Cyprioter) så förvänta dig inget annat en en stor fet lavett.

Tror du kan klara dig utan röka en vecka Annars om du väl hittar rätt person så kostar det kring 20-25 euro för en 1,2.

Vilket datum ankommer ni och vart flyger ni från?
__________________
Senast redigerad av Gauwartt 2014-07-21 kl. 20:50.
Citera
2014-07-21, 21:53
  #4131
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domsomvetdomvet
Vad blir konsekvenserna om man slår någon med lite för glapp käft på t.ex en nattklubb?

Om vakterna ser dig får du med största sannolikhet stryk Såg några som blev pucklade av vakterna utanför GG b.la
Citera
2014-07-22, 11:11
  #4132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
30€/g låter ju helt overkligt.. Brukar du och dina vänner röka, eller har ni blivit megablåsta eller är det helt enkelt vad man får punga upp där? Så man får räkna med att slänga ungefär 2500-3000 för 10g? det kommer bli den dyraste veckan i hela mitt liv.....

Haha nejdå vi tyckte personligen att det va extremt dyrt. Men vår bartender kunde fixat för 15€ men hennes killar hade slut. Hon sa också att priset i vanliga fall för turister är 30€/g men hon har ju bott där ett tag och hon köpte för 15€/g.

Personligen är det onödiga pengar på sånt dåligt röka visst du e bäng i 30 min sen måste du ha mer. Väldigt svårt att få tag på som sagt och väldigt olagligt. Ingen ide att gå runt på gatorna med någon annat än en cigg i handen. Har du otur så sitter du sönderslagen o ett cypriotiskt fängelse haha
Jag höll mig till hotellet dom när jag hade rökt. Poolen stängde ju aldrig så bara låg där o njöt!
Citera
2014-07-22, 13:02
  #4133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gauwartt
I alla fall är rökat här nere av den sämre kvalitén och du ska absolut inte fråga dig runt som personen innan skrev, det är extremt olagligt och frågar du fel person (Cyprioter) så förvänta dig inget annat en en stor fet lavett.

Tror du kan klara dig utan röka en vecka Annars om du väl hittar rätt person så kostar det kring 20-25 euro för en 1,2.

Vilket datum ankommer ni och vart flyger ni från?

11 aug från Köpenhamn! Haha jag hade inte tänkt att spendera en vecka utomlands utan röka nej!

edit: så ett parti på 10/15 är nästintill omöjligt att lösa första dagen så man har hela veckan?
__________________
Senast redigerad av hhaazzee 2014-07-22 kl. 13:08.
Citera
2014-07-22, 18:53
  #4134
Medlem
Vi är tre sköna killar på 18 och 19 år som eventuellt åker till ayia napa 22 augusti och bor på pavlinia i två veckor. Någon/några mer som ska dit under den perioden?
Citera
2014-07-22, 21:38
  #4135
Medlem
Aritzos avatar
Är Ayia napa som Magaluf och Rhodos? Dvs lite smuts ställen med massa fester och äckligt?

eller är det utav det lite finare livet? Någon som varit i Magaluf och Ayia napa och jämföra?
Citera
2014-07-22, 23:44
  #4136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
11 aug från Köpenhamn! Haha jag hade inte tänkt att spendera en vecka utomlands utan röka nej!

edit: så ett parti på 10/15 är nästintill omöjligt att lösa första dagen så man har hela veckan?


Lägg det i en påse och märke den med "grönt te", danskar och cyprioter ser ingen skillnad på det
Citera
2014-07-23, 01:59
  #4137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Är Ayia napa som Magaluf och Rhodos? Dvs lite smuts ställen med massa fester och äckligt?

eller är det utav det lite finare livet? Någon som varit i Magaluf och Ayia napa och jämföra?

Samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av trelleborg9
Lägg det i en påse och märke den med "grönt te", danskar och cyprioter ser ingen skillnad på det

Håller med! Hade hellre köpt nåt brunt o kört upp i röven de e fan lättare än att leta på napa. Är ni 3 pers kör upp en 5a var i anus skit ut de på hotellet o rök.
Citera
2014-07-23, 17:00
  #4138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottadoit
Samma sak.



Håller med! Hade hellre köpt nåt brunt o kört upp i röven de e fan lättare än att leta på napa. Är ni 3 pers kör upp en 5a var i anus skit ut de på hotellet o rök.

Jag vill gärna inte sitta på flyget i nästan 4 timmar med någonting i mitt anus hahaha
Aja, tack för svaren grabbar.

Har snackat runt med lite polare som varit där och dem sa att det inte var så svårt. Dem hade frågat taxichaffisar om hjälp med diverse godis och det hade inte varit några problem!
Citera
2014-07-24, 01:05
  #4139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
Jag vill gärna inte sitta på flyget i nästan 4 timmar med någonting i mitt anus hahaha
Aja, tack för svaren grabbar.

Har snackat runt med lite polare som varit där och dem sa att det inte var så svårt. Dem hade frågat taxichaffisar om hjälp med diverse godis och det hade inte varit några problem!

Du bör inte fråga taxichaffisarna eller någon annan du ej kan lita på om sånt där ;+
Citera
2014-07-24, 09:11
  #4140
Medlem
Hej!

Inte riktigt en Ayia Napa fråga men nästan.

Spanar lite på Cypern flickvännen tjatar om "Fig Tree Bay" När jag läser på lite/kollar kartan så verkar det vara precis ett sånt ställen jag är allergisk mot.

Det ligger nära Ayia Napa? Hur påverkar det? Mycket "partyfolk" som bor där?
Får intrycket av att det är många nybyggda hotell mycket turister inte så genuint och trevligt litet ställe? Har jag rätt? Ser att fritidsresor har massa hotell med bamseklubbar och skandinaviska artister, precis såna hotell/ställen jag vill undvika med massa wt charterturister!

Vill ha en lugn semester, gärna så genuint och mysigt som möjligt. Gärna någon liten by med få turister så man får uppleva lite genuina cyprioter och fina omgivningar och fin/mysig stad.
kan Paphos vara något mer för mig då?

Mvh Rallarkalle
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback