Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 16:18
  #3949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMPnola
När åker ni till napa? åker själv dit i maj, och hur var magaluf? Lutar åt de i augusti

Vi åker den 16e Maj! Magaluf var riktigt schysst, jag var där i mitten på Augusti, jävulskt mycket folk. Superbra!
Citera
2014-01-24, 16:20
  #3950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroy
Nestor ligger "lite" off, inte så värst mycket, den stora stranden "limanaki beach" är skit, ta taxi varje gång ni ska till stranden till Nissi Beach, det är den stora feststranden. Kostar drygt 10 euro.

Ta taxi första gången till LGX och bunkra upp det ni behöver, ni kan gå dit också men om ni ska släpa med er massa förfest dricka så är det lite jobbig vandring.

Kör hårt!

Alright, tack! Det är Nissi man ska hänga på asså. Vart ligger Blue Moon Bar och Grabbarna Grus, i närheten av Nestor?
Det blir att ta taxi och verkligen bunkra upp, längtar sjukt mycket.
Citera
2014-01-24, 19:19
  #3951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Alright, tack! Det är Nissi man ska hänga på asså. Vart ligger Blue Moon Bar och Grabbarna Grus, i närheten av Nestor?
Det blir att ta taxi och verkligen bunkra upp, längtar sjukt mycket.


Ja det är gångavstånd fast Nestor är ju dessvärre det hotellet som ligger längst ifrån bargatan om man räknar upp de mer kända hotellen som Skandinavier bokar, men oroa er inte, det är fortfarande knappt 5-6 min att gå.
Citera
2014-02-05, 15:38
  #3952
Medlem
Ja och mina tjejkompisar åker ner i slutet av maj och ska bo på limanaki beach hotell, någon som har bott där och isf hur va de?
Citera
2014-02-06, 15:18
  #3953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anabananas
Ja och mina tjejkompisar åker ner i slutet av maj och ska bo på limanaki beach hotell, någon som har bott där och isf hur va de?


Har jobbat där nere ett antal år, har aldrig hört några turister som bott där.
Men det ligger väl hel okej, lite längre ifrån bargatan än de andra hotellen.

Studentresa eller?
Citera
2014-02-06, 20:01
  #3954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroy
Har jobbat där nere ett antal år, har aldrig hört några turister som bott där.
Men det ligger väl hel okej, lite längre ifrån bargatan än de andra hotellen.

Studentresa eller?

Yes, vi ville ha ett lite fräschare hotell istället för ett skitigt ungdomshotell då rekommenderade dom det på resebyrån
Citera
2014-02-06, 22:33
  #3955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroy
Har jobbat där nere ett antal år, har aldrig hört några turister som bott där.
Men det ligger väl hel okej, lite längre ifrån bargatan än de andra hotellen.

Studentresa eller?

Ligger evabelle nära barerna?
Citera
2014-02-07, 03:08
  #3956
Medlem
Vart ligger bargatan?

Har kollat på Christabelle Apartments som ska vara bra ungdomsställe men det verkar tydligen ligga en bra bit från stranden (och jag antar då klubbarna också?).
Känns lite segt att ta taxi varenda dag till stranden...
Citera
2014-02-07, 21:38
  #3957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMPnola
Ligger evabelle nära barerna?


Det beror på hur man räknar nära, i vilka mått mätt.
Men ja, Evabelle är ett av hotellen som ligger längst ifrån bargatan, det ligger i utkanten av "centrum"
För att förstå Ayia Napa så är det uppbyggt i 3 "bargater" Längst ner i byn börjar Engelska bargatan vilken som är störst, helt massiv vill jag säga, så bor man neråt i byn nära havet så kommer man förmodligen gå igenom den, sen kommer ryska som ligger mitt i smeten kan man säga och sen längst upp ligger Skandinaviska.

Det finns genvägar som ni kommer lära er under er vistelse, men jag återkommer till punkten, Evabella ligger 8-10 minuters gångavstånd från Skandinaviska bargatan.
Citera
2014-02-07, 21:41
  #3958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Vart ligger bargatan?

Har kollat på Christabelle Apartments som ska vara bra ungdomsställe men det verkar tydligen ligga en bra bit från stranden (och jag antar då klubbarna också?).
Känns lite segt att ta taxi varenda dag till stranden...


1. Den enda stranden som gäller är Nissi Beach, det är partystranden där det är musik på dagarna, folk festar + en av de finaste stränderna med massa water sports och dylikt, dit tar man taxi varje dag.
Taxi kostar å andra sidan bara 10 euro om ni frågar om pris innan ni hoppar in, är ni 4 personer betalar ni knappt 5 euro tur/retur per person, det tror jag ni har råd när ni drar iväg på semester?

2. Christabelle ligger knappt 1-2 minuters gångavstånd till bargatan, närmare än så kommer man knappt.
Citera
2014-02-09, 21:36
  #3959
Medlem
Villa i ayia napa

Tjenare flashback! Nu hoppas jag att ni kan hjälpa till lite här!

Jag och 5 polare tänkte åka ner till Ayia Napa i sommar, vi har tittat lite på villor men såklart så är alla i "närområdet" bokade.

Någon som vart nere och bott i villa tidigare som har tips på bra ställen? Vi tänker lite i banorna om hur långt bort från staden man kan bo utan att det blir jobbigt eller vad man ska säga!

Vill helt enkelt höra om allas erfarenheter av villa i ayia napa!

Tack
Citera
2014-02-09, 23:28
  #3960
Medlem
clarrys avatar
Vi tänkte åka ner ett par grabbar till ayia napa i början av juli. Vi undrar om hotellet/lägenheterna för Trizas FFF ligger i närheten av alla barer och klubbar. Alltså om Trizas FFF ligger centralt till nattlivet på ayia napa?

MVH
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback