Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 17:11
  #3781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msbrightside
Hur är hotellet Christabelle? Party/icke party? Nära GG? Nån som ska bo där i mitten på augusti?

jag bodde faktiskt på christabelle när jag var i ayia napa.
själva hotellet är uppdelad i flera olika separata byggnader så det är inga problem att ta med sig någon hem. standarden var sådär men jag & polaren pröjsade bara 1950 var för en sista minuten i början av augusti. vi fick en tvåa med kök och allting.
det fanns inte så mycket att klaga på när man betalar så pass lite.

det var bra drag vid poolen på dagarna men precis som någon annan skrivare redan sagt är man stenhård med tystnaden på kvällarna.
det var happy hour varje dag i poolbaren och en cocktail kostade då två euro under happy hour.
det fanns oxå en affär alldeles mittemot huvudbyggnaden ifall man behövde handla nåt.

över 90% av hotellets gäster var engelsmän.

eftersom hotellet ligger på en bakgata så förekommer det inga störande buller eller annat oljud.
man sover bra mao.

det tar kanske en kvart att promenera till bargatan.
grabbarna grus ligger ännu närmare.

vad som var störande var att det brukade ofta knacka på försäljare som ville sälja båtbiljetter plus en massa annat skräp. vissa av dem var lite påträngande.
Citera
2013-07-12, 20:17
  #3782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
var ligger affären där billigaste vodkan kostar 4,60 € litern?
Typ, mellan Mc donalds och CLEOPATRA hotel, rätt nära The squar. Hmm, är precis bredvid ett väldigt populärt hotell, kan ta reda på namnet.
Citera
2013-07-12, 21:56
  #3783
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gauwartt
Aldrig sett en vodka "fulvodka" kosta 4,60. Kanske om den varit på rea, billigaste 1l vodka liger på 6£
beroende på när du kommer ner så rekommenderar jag att du ska köpa med dig taxfree för åtminstone en dag om ni anländer sent, affärerna stänger innan ni kommer till hotellet.

Innan experterna kommer och klankar att det finns sprit att köpa på bargatan, javisst, men att supa på flyget ner och sitta bakfull på bussen från flygplatsen till hotellet (40-60min) är inget vidare, sen börja om igen ute.

Sen att springa runt och leta efter billig sprit när man är på semester är för mig obegripligt, som att köpa sportbil men inte råd att tanka.

Unna er istället

Ska man jämföra priserna i taxfreen på erbjudandena så tycker jag att det inte skiljer så jäkla mycket på butikerna som är centrum, annars får ni tar er till spritbutiken som GG köper ifrån.

Hör med reseledarna var den finns för det vet dom. Buss/taxi till stället om ni nu promt måste vända på slantarna på eran semester.


//Ayia Napa 2007-2011, gjort mitt där.
Citera
2013-07-12, 22:02
  #3784
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gauwartt
Ligger relativt nära GG, en bakgata kan man säga. Både och.... men ganska stränga med ljudnivån. Man hänger hellre vid Pavlinias Pool än Christabelle.

Hoppas att du inte hänger I Pavlinias pool, för äckligare poolvatten lär man ju inte hitta Ligger väldigt nära GG om man nu ska se till dom andra hotellen som har nån sånär svensk anknytning. Ljudnivån va inga problem på Pavlinia.

Melpo antia låg ganska bra till för allt möjligt, både bargatan, stranden, donken, BK, kfc etc.. Maten låg på vägen hem typ! stripskiten låg ett stenkast bort med. okej standard med och soft folk.
Citera
2013-07-12, 22:08
  #3785
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsmurf
Ähmen tjänare grabbar, herrar och de andra!
Vi är tre pers, två artonåringar och en fjuttig 17 åring som åker den 5 augusti och stannar en vecka, vi bokar in oss på anthea.
Vi hoppas då fytusan att hotellet tillåter fest och så vidare, annars får dom allt ha ett undantag då vi befinner oss där.
Men till min fråga som jag hoppas ni kan besvara, vart i tusan hittar man dessa gg herrarna som säljer Events och grejor? Vi kommer fram till hotellet förhoppningsvis runt 00.00, kommer de då stå utanför eller i närheten? Ska man gå in till dom och säga till dom?
Ett svar och beskrivning på området runt omkring anthea vore ju för jävla gott, första gången vi drar dit och känner väl att lite koll borde man kanske ha?

Ses bland alkoholen!
Mvh

Fan va inlägg det blir, förlåt.

Anthea ligger granne med Melpo antia (så läs inlägget innan), men det är betydligt mycket mer britter där än på Anthea. Och va inte orolig att inte hitta säljare för partypaketen, dom är som iglar efter er. Tror det är dan efter dom kommer och knackar på om ni kommer så sent, men va vet jag. Alltid sett till att ta flyg så man är nere på dan, då åker man hem tidigt med på hemresan.

Rekommenderar det till nästa gång att ta ett tidigt flyg ner.

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det är värt att lägga pengar på att köpa "Events".
Citera
2013-07-13, 11:58
  #3786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Fan va inlägg det blir, förlåt.

Anthea ligger granne med Melpo antia (så läs inlägget innan), men det är betydligt mycket mer britter där än på Anthea. Och va inte orolig att inte hitta säljare för partypaketen, dom är som iglar efter er. Tror det är dan efter dom kommer och knackar på om ni kommer så sent, men va vet jag. Alltid sett till att ta flyg så man är nere på dan, då åker man hem tidigt med på hemresan.

Rekommenderar det till nästa gång att ta ett tidigt flyg ner.

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det är värt att lägga pengar på att köpa "Events".


Hurvida man ska med eller inte på Eventsen är helt upp till sig själv, beroende vad man är för person
* Trist
*Innåtriktad
*Osocial

Så ska man absolut inte hänga med på eventsen, å andra sidan om man är social, kan bjuda på sig själv och åker ner på en partyresa för att gå all in så ska man absolut hänga med.

Eventsen är utformade under tider man sitter på balkongen och förfestar, alltså 18:30-23:00 inget händer på grabbarna grus fram tills 12.

Jag råder alla som har svårt att snacka med nya människor, har svårt att bjuda på sig själv, svårt att ha roligt att absolut inte köpa paketet.
Det enda du gör på festerna är att du sitter ner, ser tråkig ut och har förmodligen din tråkigaste tid någonsin. Jag menar, t.ex någon som sitter ner under en hel partybåt medan 170 andra står på dansgolvet och ger järnet är bara värdelöst, du åker hem till Sverige och berättar hur tråkigt du haft fastän det är du själv som inte gett det ett försök.


Grabbarna Grus Eventsen är gjorda för turisterna och säljarna finns där för eran skull, vill man inte hänga med på eventsen är det inget måste, man kan aldrig bli tvingad att köpa något.

Men folk som jobbat där i 3-4 även 5 år och längre och som är tvugna att vara med på varje event och fortsätter köra, hade absolut inte klarat det om festerna var dåliga. De hade fått skämmas varje vecka inför folk de sålt till om festerna inte fungerande.

Ändå säljer GG till 95% av alla skandinavier som kommer ner, med undantag från Finskar som är allmänt väldigt innåtriktade och främlingsfientliga.
Citera
2013-07-14, 13:10
  #3787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gauwartt
Aldrig sett en vodka "fulvodka" kosta 4,60. Kanske om den varit på rea, billigaste 1l vodka liger på 6£
Då är du helt ute och cyklar, var du ens in i flera affärer? Det skilljer nå extremt i affärerna på bara 50 meter radie - cirka 2-3 euro på grannaffären tex
Citera
2013-07-14, 13:41
  #3788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenfond123
Då är du helt ute och cyklar, var du ens in i flera affärer? Det skilljer nå extremt i affärerna på bara 50 meter radie - cirka 2-3 euro på grannaffären tex


har bott här i 3 år, absolut det finns fulvodka på rea i korgar som du kan köpa för 4.5 euro. Men kom igen, en absolut vodka kostar 100kr (13-14£) varför ska man vara sosse och köpa något extremt vidrigt för 40 kr? jag menar man åker väl inte ner med en reskassa på 1000 kr?
Citera
2013-07-14, 15:05
  #3789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gauwartt
har bott här i 3 år, absolut det finns fulvodka på rea i korgar som du kan köpa för 4.5 euro. Men kom igen, en absolut vodka kostar 100kr (13-14£) varför ska man vara sosse och köpa något extremt vidrigt för 40 kr? jag menar man åker väl inte ner med en reskassa på 1000 kr?
Instämmer. Själv har jag aldrig kört på sådan fulvodka förutom 1 jag köpte hem för vittsens skull.
Citera
2013-07-14, 20:35
  #3790
Medlem
7 Malmö-pågar inbokade från 12 augusti på Kkaras! fått blandade intryck av hotellet, polare som besökt det säger det var simpelt, frukosten sådär men helt klart värt pengarna. Någon som har andra tankar om stället? Vet någon hur taxipriserna är i napa? vad kostar det t.ex från flygplatsen till stan?
Citera
2013-07-15, 03:27
  #3791
Medlem
Lobengulas avatar
Den här tråden är ingen kontakttråd där man stämmer träff. Det här är en tråd om Ayia Napa där reserelaterade frågor dryftas.

/Mod
Citera
2013-07-15, 13:07
  #3792
Medlem
Okej.. Nu är det 3 veckor kvar tills vi befinner oss i Ayia Napa. Jag tänkte kolla om någon har koll på priserna på cigaretter, alkohol, mat osv.. Vore väldigt bra för oss som inte har varit där att veta Är det billigare att köpa cigaretter på flygplatsen eller ska man köpa det i Ayia Napa?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback