Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-18, 21:01
  #3121
Medlem
Hur är det med Extacy där nere? Åsyftar på lagarna, är det lugnt om man tar med sig knappar dit eller?

Samt hur är det att få tag på det rent generellt där?
Citera
2012-05-18, 21:03
  #3122
Medlem
cpt.melonmans avatar
Kan ni berätta vad som är så trevligt med att åka till Napa? Förutom värmen ?
Citera
2012-05-19, 16:23
  #3123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
27 dagar kvar till 8'e då vi drar
gött, vart ska ni bo?
Citat:
Ursprungligen postat av Demise
Gött! Åker samma datum
najs! landvetter eller? hotell?
Citera
2012-05-19, 17:23
  #3124
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwiilA
gött, vart ska ni bo?

najs! landvetter eller? hotell?

Vi bor på Melpo, ni då?
Citera
2012-05-20, 10:07
  #3125
Medlem
svansenmellanbenens avatar
Drar ner i mitten av juni är det någon som vet hur det är på Thalassaki? har svårt att hitta någon info om detta hotel..
Citera
2012-05-21, 22:21
  #3126
Medlem
Amazingthings avatar
På lördag bär det av
Citera
2012-05-21, 23:40
  #3127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Vi bor på Melpo, ni då?
vi ska bo på Kleio
Citera
2012-05-22, 20:06
  #3128
Medlem
Kom hem igår så tänkte avlägga rapport!

Jag hade med mig 500 euro. För de pengarna åt jag middag ute varje dag, vissa dagar lunch, gick ut 5 kvällar och handlade på LGX både när jag kom och när jag for. Hade 60 kvar när jag kom hem, hade jag inte köpt ett par träningsskor för 86 hade det ju vart ännu mer.

Middagspriserna är ungefär som i Sverige, men vi gjorde sällan av med mer än 15 på en middag och aldrig mer än 20. De gånger åt vi oftast förrätt också.

Utekvällarna gjorde jag inte heller av med mer än 20 euro per kväll.

Lite om barerna och klubbarna:
Black Hawk - 4.50 för en drink och då får man 2 shots också. Helt ok, men drinkarna var väl lite sådär.
Grabbarna Grus - Samma pris för drinkar. Jag tycker det var lite som ett högstadiedisco, hade inte alls kul där. Men nu var jag å andra sidan inte nere för att ligga eller festa med massa svenskar.

Första kvällen tänkte vi fortsätta till Blue Moon men vi var inte så taggade efter GG och ville inte betala in oss. Skulle gå hem men råkade gå lite fel och hamnade på engelska bargatan istället. Bästa vi gjorde på hela resan!

Castle Club - Awesome! Dansgolvet högst upp är ett måste. Vi var där fram till klockan fyra första två kvällarna vi var ute. Lite dyrare drinkar, 6 euro. Men det kändes fasiken att det var sprit i dom. Enda sämre där var att det var väldigt mycket jobbiga cyprioter på helgen. Inträde efter halv ett på 10 euro men tvekar man lite får man gå in för 5.

Barcode - Bästa förstället enligt mig! Trevlig personal, bra stämning! 3 euro för en drink och 2 shots.

Pirates - Galet ställe! När vi kom in där stod det tre nakna killar och dansade på bardisken, haha. Lite dyrare drinkar där också, 5.50 för en drink + en shot. Men ändå värt!

Sea Cavern - Lugnt på kvällen men på dagarna då vi gick förbi var det jävligt mycket folk där. Köpte en halvliter strawberry daiquiri för 6 euro som man då fick serverad i en grapefrukt. Dom hade andra såna erbjudanden så man kunde få typ 3 liter i en vattenmelon att dela på osv.

Rock Garden - För mig var det awesome men tråkigt nog började dom spela cypriotisk musik när dom hade "stängt"...

Blue Moon Bar - Var jag inte till förrän sista kvällen då vi gick in med några ur personalen på Barcode. Var helt okej men vet inte om det berodde på sällskapet eller det höga alkoholintaget, heh.

Annars var vi inne på lite andra ställen men inte för någon längre stund då det inte var så mycket folk. Inkastarna var inte så jobbiga som jag trodde utan många kände igen oss och stod och pratade och var jävligt trevliga. De flesta ställena har ju bra priser så det kan vara bra att gå bargatan en runda och se vart man får bäst erbjudanden innan man väljer vart man går.

På LGX köpte jag första dagen ett 6-pack smirnoff ice, 4 bacardi breezers, 1l bacardi apple, 2 somersby och 20 cl jäger för 28 euro. Innan jag åkte hem köpte jag 1l vodka, 0,7l passoa, 0,7l tequila, 0,7l sambucca och 2 20cl flaskor för 46 euro. Så breezers och smirnoff för ca. 1 euro. Importerad sprit för mellan 10 och 16 euro ungefär.

Maten var helt okej men ingen "wow"-upplevelse. Enda jag kan avråda er från är att äta grilltallrik på Naxos Bar. Det köttet var inte ens saltat. Och meze borde provas! Våfflor och crepes på Starlight var riktigt awesome.

Skulle det vara något annat som folk undrar över ska jag nog kunna svara på det också
__________________
Senast redigerad av Rockstadia 2012-05-22 kl. 20:21.
Citera
2012-05-22, 22:18
  #3129
Medlem
skulle vara kung om någon kunde nämna ett par hotell som ligger nära/gång avstånd till bargata och strand Sen vilka hemsidor ni använder er av för att hitta resor/hotell, finns ju hur många som helst men vilka som har bra priser har ja ingen aning om
Citera
2012-05-22, 23:06
  #3130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstadia
Kom hem igår så tänkte avlägga rapport!

massa text.
tänkte kolla om du tror att det kan räcka med 400/450e på en vecka om man köper med sig alkohol på planet ner och tar med nudlar som man kan käka till lunch osv, åker ju inte dit för att köpa massa onödiga saker utan en ren supa resa, käka ute på kvällarna och kanske åka vattenskoter någon dag!

bra tips på nåra bra pubar som har gött käk och där man ev kan kolla EM som förfest typ?

tror du att det kan räcka eller blir det för mycket/lite?

/Alex
Citera
2012-05-23, 13:51
  #3131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwiilA
tänkte kolla om du tror att det kan räcka med 400/450e på en vecka om man köper med sig alkohol på planet ner och tar med nudlar som man kan käka till lunch osv, åker ju inte dit för att köpa massa onödiga saker utan en ren supa resa, käka ute på kvällarna och kanske åka vattenskoter någon dag!

bra tips på nåra bra pubar som har gött käk och där man ev kan kolla EM som förfest typ?

tror du att det kan räcka eller blir det för mycket/lite?

/Alex

Jag skulle nog snarare satsa på att handla på LGX, tror det mesta var billigare där. Sen beror det ju på vad man vill dricka, en liter bulgarisk vodka köpte vi för cirka 4euro. Men jag tror absolut det går! Bara man har koll på hur mycket man kan spendera varje dag. Jag gjorde bara av med ca. 340 på att leva/supa så. Det finns gott om engelska pubar, hur bra de är vet jag dock inte. Men på samma gata som GG och Black Hawk finns det ett ställe där man kunde köpa sig öppen bar i 2 timmar för 15euro. Där var det en jäkla massa folk som tittade på sport. Hoppas du fick lite bättre koll iaf!
Citera
2012-05-23, 14:44
  #3132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstadia
Jag skulle nog snarare satsa på att handla på LGX, tror det mesta var billigare där. Sen beror det ju på vad man vill dricka, en liter bulgarisk vodka köpte vi för cirka 4euro. Men jag tror absolut det går! Bara man har koll på hur mycket man kan spendera varje dag. Jag gjorde bara av med ca. 340 på att leva/supa så. Det finns gott om engelska pubar, hur bra de är vet jag dock inte. Men på samma gata som GG och Black Hawk finns det ett ställe där man kunde köpa sig öppen bar i 2 timmar för 15euro. Där var det en jäkla massa folk som tittade på sport. Hoppas du fick lite bättre koll iaf!
tack för tips/info!

hade en fråga till, är det bra utbud på LGX, har dom sådant som inte är så vanligt i sverige tex olika smaker utav malibu och passoa och sådant eller är det dåligt utbud?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback