2007-03-28, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jag använde inte ordet "brottsligt" i mitt inlägg, nota bene. Att svindlas kan likaväl kantra mot godtrogna offer. Gjorde själv reflektionen ang Strömvall, som hade normal höjd på sin gard. Till skillnad mot (s)-kommunalrådet i Luleå, som borde plågas av Obol~mar~ritter nattligen, efter sin okritiskt ohöljda hyllning till herr Johansson. Han var dock socialdemokrat, kanske inget annat att förvänta från en sådan.

Helt riktigt

Sen har du helt rätt om kommunlarådet. Jag skulle ha mardrömmar om jag gjort ett sådant framträdande två dagar innan Norrbottens-Kuriren drog ner brallorna på BJ.
Citera
2008-06-04, 21:02
Medlem
SweGeoBrowns avatar
Någon som såg uppdrag granskning för två minuter sen?
Citera
2008-06-04, 21:52
Medlem
RigmorMortiss avatar
30-40 millar saknas, det kan man leva gott på.

Botemedlet mot sådana som Bo-A-Orm heter Gyttorp...
Citera
2008-06-04, 22:01
Medlem
knors avatar
Bo Who?

Den där Bosse. Vad är hans historia? Finns det ingen som har bakgrund? Vid något tillfälle måste han ju ändå ha bott i Sverige. Var det så att han försvann en dag och kom tillbaka 20 år senare, pratandes vitt och brett om hur han jobbat i finansbranschen och kunde fixa fram pengar. Hade han kanske ett par mille att visa upp för att dra till sig uppmärksamhet?

För att sedan låta momentet ta över, se pengarna komma in och sedan lämna landet vid lämpligt tillfälle.

Han kan ju inte ha suttit ensam på en öde ö i decennier - innan han visade sig.
Citera
2008-06-04, 22:01
Medlem
Såg programmet. Stor humor. Snubben är ju en clown ut i fingerspetsarna.

Men pricken över i var ju att han hade en manager... ha ha en manager
Citera
2008-06-04, 22:15
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweGeoBrown
Någon som såg uppdrag granskning för två minuter sen?

Klassik psykopat, svammlade bara, undvek alla frågor, hoppas journalisterna ska sluta jaga honom så att han kan leva gott på godtrogna svenskars bekostnad i Taorminas guldkust (kolla filmen Det stora Blå) men får nog kolla bakom axeln resten av livet om någon lurad dyker upp.....speciellt ryssen.
Citera
2008-06-04, 22:19
Medlem
knors avatar
SVT Play har reportaget "Reportage: Finansgeni eller svindlare" som förklarar bakgrunden.

Verkar vara en ganskal ordinär kille som lyckats "branda" sig som finanskille bara genom att jobba på en bank och Skandia i Schweiz. Sedan satte han upp några brevlådeföretag här och var och fick det att se stort ut.

Så åker han hem med den faktiskt riktigt piffiga idén att sponsra sportklubbar och därmed få möjlighet att prata med mindre sponsorer som kommer till matcherna för att locka dem att investera i Obol. Flaggar också upp en kanadensisk firma (Dundee) som kan ta knepiga frågor om vad man skall investera i.

Så helt dum är han inte.

Mitt grundtips är att han är mytoman.
Citera
2008-06-04, 22:34
Medlem
DIEXELs avatar
Varför bosätter han sig inom EU för? Han borde väl ha dragit utanför Europa till nått land som Sverige inte har något utlämningsavtal med?

Sen så borde inte svensk polis fått reda på att SVT skulle träffa BJ så kunde väl svensk polis kontakta italienskt polis om att gripa packet under interijuvn.

Skitsamma om det skadar journalismen. Den jäveln ska fan ha och få livstid i fängelse!
Citera
2008-06-04, 22:53
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
SVT Play har reportaget "Reportage: Finansgeni eller svindlare" som förklarar bakgrunden.

Verkar vara en ganskal ordinär kille som lyckats "branda" sig som finanskille bara genom att jobba på en bank och Skandia i Schweiz. Sedan satte han upp några brevlådeföretag här och var och fick det att se stort ut.

Så åker han hem med den faktiskt riktigt piffiga idén att sponsra sportklubbar och därmed få möjlighet att prata med mindre sponsorer som kommer till matcherna för att locka dem att investera i Obol. Flaggar också upp en kanadensisk firma (Dundee) som kan ta knepiga frågor om vad man skall investera i.

Så helt dum är han inte.

Mitt grundtips är att han är mytoman.

Mytoman är han säkert, sa Bull.
Citera
2008-06-05, 09:23
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Klassik psykopat, svammlade bara, undvek alla frågor, hoppas journalisterna ska sluta jaga honom så att han kan leva gott på godtrogna svenskars bekostnad i Taorminas guldkust (kolla filmen Det stora Blå) men får nog kolla bakom axeln resten av livet om någon lurad dyker upp.....speciellt ryssen.

Håller med, psykopat ut i hårsäckarna. Han ljög mer än jag gör på julafton..chee-sus!

Vet någon vad det bolag som ryssen äger heter?
Senast redigerad av techman 2008-06-05 kl. 09:33.
Citera
2008-06-05, 15:39
Medlem
Det där var i särklass det roligaste jag sett på väldigt länge, en tjugo minuter lång skrattsalva. Hade de valt att inte visa honom i profil så skulle jag absolut trott det var Johan Rheborg som öste på värre än någonsin. Killen är nog den största och mest uppenbara lögnare vi haft i tv-rutan någonsin, dessutom var hans usräkter och argument så osammanhängande och bortgjorda att jag aldrig sett dess like, varför ställde han upp på intervjun överhuvudtaget?
Citera
2008-06-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
Allt började med avslöjandet i p1:s granskande program kaliber http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...rtikel=1068449

Killen gör bort sig totalt under intervjun . Lyssna gärna igenom hela, det är mest underhållande mot slutet.

Länken är förvisso gammal, men går det fortfarande att lyssna på programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in