Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
När man ligger i kö, sätter på blinkers och följdakterligen byter fil, så får vissa fanskap för sig att tuta för att de antagligen tycker att man tränger sig eller att de inte var beredda. Men hallå, jag blinkade för att jag tänker byta fil, inte för att få ett vackert ljusspel.
När någon i filen bredvid sätter på blinkers så skapar man väl en lucka bums? Alternativet att tuta i stället förstår jag inte.
Om fler betedde sig som ouppmärksamma aggressiva egon enligt ovan i storstäderna så hade inte trafiken funkat ö.h.t.
Det där är olika beroende på stad har jag märkt. I Linköping börjar man inte blinka fören man ären bit in i luckan. Om inte så kan man räkna med att den täpps till omgående.
I Sthlm däremot räcker det att lägga fingret på reglaget så skapas en lucka, lite beroende på vem som sitter bakom ratten.
Edit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
Tack för att du upplyser om regelverket. Det är olagligt att köra 75 på 70-väg med, tänk på det!
Invänta en lucka i Stockholms rusning, jo tjenare....
Om jag som bonne kan skapa lucka med min blinkers bör vi nog tillskriva problemet, dig.
Helvete. Jag har till o med backat på Essingeleden en regning Novemberdag kl16-17 när jag hamnade fel. Backade i vägrenen o när jag var klar så blinkade jag mig ut o luckan kom.
Ja, det var idiotiskt. Hade haft körkort i ett år o begrep inte bättre.